HELP weet het niet meer!

A

alfafred

Na zeer nuttige info ben ik ondertussen wel een stuk verder gekomen, echter..........

Hoe vul ik de ip adressen in en vooral welke.

De huidige stand van zaken staan nu zo ingevult:

Communication setup: IP 192.168.1.20
NETMASK 255.255.255.0
TYPE LAN
NAME SERV 192.168.1.1
GATEWAY 192.168.1.1

NGRAB SERV SRV 127.0.0.1
PORT 80
SRV MAC allemaal nullen

Mijn wireless verbinding heb ik op deze manier;

IP ADRES 192.168.1.10
SUBMASK 255.255.255.0
GATEWAY 192.168.1.1

DNS serveradressen voorkeur 195.121.1.34
alternatieve 195.121.1.66

Kan het ook zo wezen dat de twee netwerkkaarten met elkaar in de clinch liggen. Zelf denk ik van niet, omdat ze allebei verbinding hebben. Mijn adsl modem met internet en wireless met de router.

Wat doe ik fout? Wil er iemand mij weer een zetje in de rug geven?

NAME SERV 192.168.1.1

DNS serveradressen voorkeur 195.121.1.34
alternatieve 195.121.1.66

Je moet jouw name serv adres wijzigen in 1 van de twee DNS voorkeur adressen dus 195.121.1.34 of 195.121.1.66

Succes Grizmo

Ik heb dcc binnen gehaald en bij de pc staat 192.168.1.10
dreambox 192.168.1.1
router 192.168.1.1
Bij deze instelling zegt dcc dreambox login failed, verander ik het ip adres van de dm in bv 192.168.1.20 zegt dcc check ip dreambox. Telnet connect en gelijk disconnect even als FTP. De router wordt wel gevonden.

Misschien helpt het om de situatie uit te leggen hoe alles is gepositioneerd. De pc met adsl modem staat boven, dus heb ik er een wireless kaart in de pc gedaan. Beneden bij de tv staan de router en de dreambox. Dreambox doet het wel want we hebben gisteren duitse pakket kunnen kijken. De router is aangesloten op de dreambox via poort 1 en niet via de wan uitgang.

De wachtwoorden root en dreambox zijn standaard bij dcc ingegeven. Kan het ook zo zijn dat de wachtwoorden in de dreambox zijn verandert door de vorige eigenaar. Deze zegt zelf van niet. Mocht dit wel het geval zijn waar kan ik dat dan veranderen.

Je hulp is erg welkom en wordt zeer gewaardeerd,

Met vr.gr,

Alfafred

Zoals ik bij mij kijk, kunnen de Nameserver en de Gateway niet hetzelfde zijn volgens mij, en dat is, zoals jij het hier opgeeft bij jou wel...

We gaan aan de slag en hou jullie op de hoogte met het verhaal van @Grizmo. Dat is toch wat je bedoeld freggel?

Gr Alfafred

@Alfafred, ga alles nog eens op je gemak nalopen, en als je er niet uitkomt, stuur me dan eens een pm. ;)

Ohja ben je al eens bij Satsjaak wezen kijken?

Kun je de Dreambox niet direct aansluiten op je router? Dan kun je bij je netwerk instellingen van je dreambox DHCP aanvinken en dan zal de dreambox zich zelf goed instellen (naar een eventuele herstart van de ontvanger)

Hier hebben de Nameserver en de Gateway het zelfde nummer.

Beste heren,

Het is gelukt, alles doet 't. Mijn dank hiervoor. FTP doet het ook heb al de settings humax afgehaald van HS weet niet of dit de goede is. Volgend probleem; DB draait op 1.07, heb gezien dat er al 1.09 is, echter kan het niet openen op een of andere manier. Zijn er suggesties?

GR Alfafred

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan