Help.. Welke poort (nummer,ip) moet je openen voor dreambox

U

ua_deventer

Ik ben overgestapt naar internetprovider ONLINE.Dus heb ik via telefoon internetverbinding...

Ik heb mijn firewaLL DISABLED gedaan, maar volgens mij moet ik handmatig een poort openen.

Mijn vraag is welke poort ? Hoe kom ik daarachter.

Via THOMSON ST5x6v6 kan ik handmatig poorten openen.

Misschien is het heel simpel vraag, maar ik kom er echt niet uit.

Wie kan mij helpen ?

Ik heb dreambox 500S

Heb geen router ertussen. Dus is direct aangesloten op de modem

Laatst bewerkt:
Hoi ua_deventer, welkom op het Satellite FUN Board !

Uiteraard heb je in onze regels (klik!) gelezen dat wij externe cardsharing niet ondersteunen, en dat je er ook geen vragen over mag stellen.

Tot nog toe heb je dat ook niet gedaan, maar ergens heb ik het vermoeden dat we het er toch over hebben. ;)

Vandaar dat ik er nog maar eens op wijs.

Je hebt voor de dreambox helemaal geen poort nodig.

Het ding functioneert prima zonder geopende poorten, als ie iets van het internet nodig zou hebben, kan ie zelf contact maken en zo tijdelijk een poort openen.

Maar heb je toch een of andere toepassing op je dreambox erbij geïnstalleerd, dan zou het wel kunnen zijn dat die graag bepaalde poorten forwarded wil zien.

Het ligt er maar aan waar de verbinding heen moet, welke poorten dat dan zijn (want die andere kant bepaalt dat).

Maar dat kun je wel zien.

Dat staat namelijk in de instellingen van die toepassing die je erbij gezet hebt.

Oke,

ik dus via firewall disabled gedaan. Maar snap niet waarom me dreambox niet werkt. Mijn dreambox is direct aangesloten aan de modem.

Weet jij misschien waar het aan kan liggen. De winkel waar ik het heb gekocht zeg dat het ligt aan de firewall, maar die heb ik dus DIsabled gedaan..

Laatst bewerkt:
Gebruik AUB niet de quote knop om te antwoorden wanneer dat niet noodzakelijk is.

Klik je per ongeluk op die qoute knop, dan kun je ook de te quoten tekst geheel of gedeeltelijk verwijderen.

Geen idee eigenlijk.

Het kan ook nog heel goed zijn dat er helemaal geen verbinding is tussen router/modem en DM500.

Wanneer je DM500 in een andere network range zit, dan is dat dus het geval.

Kijk eens in de instellingen van je DM of die een vast IP heeft, en vergelijk die met het IP van je PC.

De eerste 3 getalreeksen moeten gelijk zijn, het laatste moet anders zijn.

Dus als je PC 192.168.1.2 heeft, en je DM500 heeft 192.168.0.(...), dan gaat het niet werken.

In dat geval moet je dus iets anders invullen.

Als je dan iets aan het invullen bent, moet je ook gelijk de gateway juist invullen.

De gateway is de deur naar het internet vanuit jouw interne netwerk; je router dus.

Wanneer je een Thomson router hebt, eindigt het IP van je router waarschijnlijk op 138.

Dat kun je ook terug vinden in de netwerk instellingen van je PC.

Overigens is het ook mogelijk dat je DHCP aan hebt staan op je DM500.

Die gaat dan aan je router vragen welk IP hij mag gebruiken, en de router zal dan een vrije IP aanwijzen.

Das dus Dynamisch, en het is dus mogelijk dat het IP van je DM steeds verandert.

In zo'n geval heeft het totaal geen zin om poorten te forwarden, want dan moet je telkens bij een nieuw IP adres de forwarded ports weer aanpassen.

Om die redenen kom je regelmatig het advies tegen deze apparaten een vast IP (buiten de DHCP pool) toe te wijzen.

bedankt voor je reacte..

maar heb mijn dm aangesloten aan de modem niet aan de router.

Je modem is ook een router.

Wanneer je nog een aparte router in je netwerk hebt, moet je dus de gegevens van je Thomson opgeven en niet die van die aparte router.

Je kunt natuurlijk ook de router functie van je modem uitzetten.

Dan word het wel interessant, want dan is je modem alleen een doorgeefluik.

Dan heb je gewoon je DM500 rechtstreeks aan het internet gehangen, en das op z'n zachtst gezegd niet slim.

In dat geval moet je ook de netwerk instellingen zo zetten dat ze geldig zijn voor je verbinding van je provider Online.

Ik heb geen idee waar je die instellingen vandaan moet halen, maar begin eens op de support site van je provider.

Nog maar afgezien van de vraag of je provider wel toestaat om meer dan 1 apparaten direct met hun netwerk te verbinden overigens.

Je helpt me echt ontzettend..

Ik heb inmiddels een router tussen gedaan, maar helaas hij doet het nog steeds niet...

de winkel zegt dat Firewall uit moet staan, maar ik he DISABLED gedaan, misschien moet ik helemaal blocken ?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:32 uur ----------

Nee, want dat heb ik geen internet meer..

Voor zover mij bekend is die Thomson tevens een router, dus een extra router heb je niet nodig, dat maakt het alleen extra moeilijk.

Je zult een port moeten forwarden naar je Dreambox want alleen de firewall uitschakelen gaat je echt niet helpen. Maar dat komt omdat de mensen in de winkel er klaarblijkelijk zelf ook geen verstand van hebben.

Als ik me niet vergis gaat het als volgt. Kijk in je Dreambox welk ip adres hij nu heeft. Schrijf ook subnetmasker op, gateway en naamserver (DNS).

1.) Als je die gegevens hebt, haal dan het vinkje weg bij DHCP en zet die gegevens er vast in, dan is dat in elk geval al goed, want je Dreambox moet een statisch ip hebben.

2.) Ga dan in je Speedtouch configuratie, klik op router, tools, games & application sharing (spellen en programma's delen) en dan op de optie klikken om een nieuwe applicatie toe te voegen.

3.) Noem deze bijv. Dreambox en geef het gewenste poortnummer op.

Instellingen bewaren en klaar.

Werkt het zo niet kun je het best even bij online.gebruikers.eu gaan vragen want dan zal de provider er beperkingen op hebben gezet en die mensen weten dan precies hoe je zo'n forward moet maken.

misschien ga ik domme vragen stellen, maar ik weet het echt niet..

Maar waar staat die ip adres van mijn dreambox, subnetmasker op, gateway en naamserver (DNS).

waar haal je dat vinkje weg dhcp..

Mijn laatste vraag, hoe het nummer van de poort ?

ik moet hier namelijk allemaal dingen invullen: Protocol Poortbereik Omzetten naar ... Triggerprotocol Triggerpoort

Wij zijn hier van mening dat domme vragen niet bestaan (hoewel, soms...).

Het is pas dom om vragen die je hebt, niet te stellen.

Wij weten niet welke firmware je op je DM500 hebt.

Als je dat kunt vertellen, is het eventueel mogelijk (moet degene die het antwoord zal geven wel die firmware kennen natuurlijk) om het juiste antwoord te geven.

Ergens bij instellingen, systeem instellingen, netwerk in het menu van je DM.

De dingen die je om moet zetten, zijn zaken die je in je modem tegenkomt.

Als je het protocol niet weet, heb je ook vaak de mogelijkheid om voor beiden te kiezen.

Dan word zowel TCP als UDP gedaan.

Bij poortbereik geef je dus op bij welke poort het begint, en bij welke poort het ophoudt.

Men gaat er van uit dat je dus opeenvolgende poorten wil forwarden.

Als je dus maar 1 poort wil forwarden, kun je die poort twee keer invullen.

Heb je meerdere poorten die niet opeenvolgend zijn, moet je dus een aantal malen die regels invoeren.

Omzetten naar, daar weet ik niet precies wat men bij die modem bedoelt, ik ken deze modem niet.

Maar het kunnen 2 zaken zijn.

Ten eerste kan het gaan om het IP adres waar de pakketjes heen moeten.

Ten tweede kan het gaan om het daarbij behorende poortnummer.

Je kunt dus een pakketje dat bij je modem aan poort 23456 binnen komt, afleveren bij je DM aan poort 45678, maar dat maakt het er nu voor jou even niet beter op.

Vergeet dat dus gelijk maar weer.

Ten derde kan het gaan om IP adres en poortnummer.

Ook de triggers zeggen mij niets.

Edit:

Terwijl ik aan het typen was, heb je je laatste vraag nogmaals gesteld in een nieuw onderwerp.

Dat is niet de bedoeling.

Ik kan begrijpen dat je ervan baalt dat je na een aantal uren rommelen het spul nog niet aan de gang hebt.

Maar je krijgt echt niet sneller een antwoord als je je vraag maar vaak genoeg herhaalt.

Eerder gaan mensen niet meer antwoorden omdat men de indruk krijgt dat je erom zeurt en das ongetwijfeld ook niet je bedoeling.

Daarom heb ik je nieuwe onderwerp weggehaald, de vraag stond hier net een half uur.

Laatst bewerkt:
ik heb in 1 dag dankzij jou echt veel geleerd..

Maar misschien moet ik mijn probleem simpeler vragen.

ik ben overgestapt naar de provider online. De winkel zei tegen mij dat firewall het tegenhoudt. Dus hebben we via 1.0.031.4 (voorbeeldnummer) firewall unabled gedaan. De usb kabel heb ik in de router gedaan en van mijn router gaat er een usb kabel naar mijn Modem, zodat ik draadloos internet heb thuis...

Wat houdt volgens u de kanalen tegen ? U zei net in uw vorige reacties dat ik helemaal geen poort hoeft te openen.

De winkel zei tegen mij dat firewall het tegenhoudt
Nogmaals, de winkel heeft er klaarblijkelijk geen verstand van. Een firewall uitzetten is niet voldoende als je poorten doorgelaten moet hebben. Althans als we over cardsharing spreken.

Een USB kabel van je router naar het modem? Volgens mij is dat al helemaal niet goed, of je moet het over een UTP kabel hebben.

Maar je modem is tevens router, ga je daar een router achter hangen, hangt er weer er vanaf op welke wijze, op welke poort, wie heeft de instellingen gedaan?

Anders moet je de poortforward misschien zelfs 2x maken.

Maar waar staat die ip adres van mijn dreambox, subnetmasker op, gateway en naamserver (DNS).waar haal je dat vinkje weg dhcp..
Dit zit bij vrijwel elke firmware op dezelfde plaats.

Je drukt op de menu knop, kiest dan instellingen, dan de geavanceerde instellingen en dan de communicatie setup/instellingen. Daar vind je al deze informatie.

Mijn laatste vraag, hoe het nummer van de poort ?
Dat kunnen wij ook niet weten, dat zou je moeten vragen aan degene waar je cardsharing mee doet, tenminste als dat de reden is dat je internet op de Dreambox moet hebben.

Externe cardsharing ondersteunen wij (vanwege onze regels en de wetgeving) niet, dus wij gaan ook niet uitleggen op welke wijze je in welke configuratie moet kijken, daar kun je het beste diegene over emailen die e.e.a. voor je regelt.

NOG BEDANKT VOOR JULLIE HULP... IK ZAL DEZE FORUM BLIJVEN VOLGEN EN ALS HET NOGDIG IS OOK ANDEREN HELPEN, ALS IK OOK WijZER WORD !!!

BEDANKT HET IS ME GELUKT !!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan