Het begint hier nu ook.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.637
Waarderingsscore
300
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Deze week s'nachts op diverse plaatsen in gebroken. Het lijkt erop dat ook auto's doelwit zijn. Mijn hond begin al wat groter te worden en zijn oortjes doen het ook goed.
Maar ik denk dat ik toch wat camera's ga plaatsen.
 
Maar ik denk dat ik toch wat camera's ga plaatsen.
schrikt in ieder geval af.
heb er nu 8 hangen

diefstal / inbraak zal alleen maar gekker worden als je mensen verder in het nauw drukt
 
Phoe, dat is niet zo mooi om te horen. Auto's zijn heel lang met rust gelaten want radio's waren ook niet meer echt interessant genoeg.
Maar zoals @sat-ed al schrijft, hoe meer men de mensen in het nauw drukt, hoe meer de criminaliteit zal stijgen.

De meesten zullen toch proberen op een of ander nette manier er mee om te gaan, maar anderen die geen uitweg meer zien zullen gaan stelen.
En ook voor de boeven wordt alles duurder, dus die moeten ook meer stelen om hun "levensstandaard" op peil te kunnen houden.

Camera's is zeker geen slecht idee. Het schrikt de beginners wat af. Mijn ervaring is helaas op enkele plekken dat men dan maatregelen neemt en tot volledige gezichtsbedekking over gaat.
Het is dus zoveel mogelijk zaak om ook minstens een camera of twee op onverwachte plekken te hangen waar toch goed zicht is.
 
Het is dus zoveel mogelijk zaak om ook minstens een camera of twee op onverwachte plekken te hangen waar toch goed zicht is.
zeer strak ... suc6 hier lol
maare ff aanvullend
misschien een goed id om de cam's te bekabelen
wifi is te storen een afgeschermde kabel zal lastig zijn zeker als je er pas bij kunt als je al vol in beeld bent.
zoals mijn buurman zei "wifi mag je niet storen, dat is verboden"
mijn repliek "stelen en inbreken ook, dus boeit het storen ook niet meer"
 
Niet alleen een of meerdere camera's ook een 400 watt bouwlamp met een bewegingsensor of smartsensor nadat je naar bed gaat aanzetten of via smartregeling. Wel vervelend voor de honden uitlaters maar na beweging 3-5 minuten is genoeg. Bij meerdere bewegingen blijft ie langer aan en met zo'n bult licht is meneer de dief ff het pad af.
 
Dat is ook wel een idee the Matrix
Ik heb in de tuin en bij huis een aantal zuiltjes en
die zitten al achter een relais. Nog even een bewegings melder en klaar is janneman. 👍 Toen we hier kwamen te wonen was het om de dag hier wel raak. Bij mij gelukkig niet. Een hondje schrikt kennelijk voldoende af.
En veel buitenlanders zijn bang voor honden. En ik ben ook heel vriendelijk als ze komen denk ik.Ik bied ze gelijk een gele taxi waar je in kan liggen aan.
 
En veel buitenlanders zijn bang voor honden.
Vergis je daar niet te snel in. Met wandelen mag dat misschien zo lijken, maar dat komt omdat een hond als onrein dier wordt gezien en lopen ze daar liever omheen. Voor wat grotere honden zijn ze veelal wel bang, mede omdat ze honden niet gewend zijn omdat het onreine dieren zijn.
Maar die kleintjes geven inbrekers niet veel angst. Maar het blafkabaal helpt wel. :)
 
o
excuus dan maar
maare als er eens bij jou wat gebeurt door mensen in het nauw ook niet klagen dan he?
Ik hoef geen excuus , maar toch door blijven zaniken, heel dit forum in bijna ieder topic wordt de politiek erbij gesleurd.

Als er bij mij ingebroken wordt hoef ik niet naar daar ginder te gaan lagen.
 
Het probleem is de politieke ellende en de boeven aldaar zit bij sommigen hoog, dat kan ik goed begrijpen, maar we hebben van de andere kant ook genoeg politiek dus dat refereren mag ook wat minder.

Dat is dan bij deze duidelijk, nu weer graag on-topic over boeven en camera's.
 
hier ook aantal camera's hangen en 2 honkbal knuppels en 2 hurling sticks klaarstaan met pepperspray
 
Laatst bewerkt:
2 huurling sticks
Wat zijn dat voor dingen? Geleende hockey sticks?
Wij hebben thuis nauwelijks iets van waarde, maar toch (mede voor netwerk hobby) enkele camera's hangen en een stuk hout, 2 stuks blafbewaking en een echtgenote.
 
moest Hurling sticks zijn is voor Ierse sport
 
8 cam bekabelt verlichting rondom en iets waar een blokje lood uitkomt.( legaal)
Verder twee honden die weten wat ze moeten doen mocht er stront aan de knikker zijn
 
Hier hangen er na een inbraak een stuk of 8 camera's gericht op onze eigendommen, niet op straat!

Er hangen en staan ook een paar dummies, maar dit alles schrikt een "hongerige" inbreker niet af!

Het is weer een nieuwe trend aan het worden, waar wij helaas allemaal mee te maken krijgen. Ze zetten een takje tegen de voordeur, of er wordt een lint gespannen.

Achter ons huis is bijvoorbeeld een brandgang die door samenhangen en andere dingen afgesloten is met een ijzeren poort,
zo lopen die raddraaiers vast. :biggrin: Alleen jammer dat onze brandweer niet weet dat die poorten in diverse brandgangen hangen, en daar dus geen sleutel van hebben???

Ipv een knuppel staat er hier een buks, ook legaal, maar wat kun je er mee?
Even in dit geval naar de ts, als je een camerasysteem koopt, neem dan gewoon een bekabelde, en douw in die recorder een WD Purple. ;)

Installeer de bijgeleverde app op jou smartphone zo kun je altijd en overal kijken of er iets aan de hand is.
Echt handig als je op vakantie bent en meer dan 1000 kilometer van huis bent, en lekker aan het ontbijt zit, en zo'n rat dan door je tuin ziet lopen. :biggrin:
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is de politieke ellende en de boeven aldaar zit bij sommigen hoog
bedoelde meer wat dus WEL met dit topic te maken heeft dat er een zeer grote groep mensen is die geen andere uitweg meer zien dan het illegale pad te gaan bewandelen omdat deze groep dusdanig in het nauw gedreven is door regeltjes en wetjes en o.a geld zorgen

daarbij mee genomen dat onze politie voertuigen rammelen of stil staan door de jaren bezuinigen en men dus niet raar moet gaan staan kijken als men aangifte wil doen dat dit NIET meer mogelijk is want het heeft geen prioriteit.

daaruit voortvloeiende begrijp ik de opmerkingen in meerdere postings aangezien ik het in de context lees van de bewuste opmerking dan wel de gene waar op gereageerd wordt.

dat er dan mensen zijn die iets niet goed lezen, dan wel verkeerd lezen dat kan
kan ook zijn dat men het leest zoals men het lezen wil

ik denk te begrijpen waarom in dit geval de aanval is ingezet en heb met hem te doen.
heb een latere post gelezen en ik vind het vervelend te lezen dat je verdeeld over 3 plaatsen deze dagen door moet.
wees blij dat je nog contact hebt.
dat kan namelijk ook anders lopen weet ik uit ervaring.

recapitulerend
topic is geopend met de titel: het begint hier nu ook
de eerste regel van de topic starter is: deze week s'nachts op diverse plaatsen in gebroken.
vervolgens gaat het richting de camera's

dan gaat het naar mijn mening
over inbraak diefstal enz en wat daar tegen te doen
ik denk dus als je de prikkel weg haalt dat je het gevolg ook niet hoeft aan te pakken.
snap ook dat men camera's gaat plaatsen of bouwlampen met bewegings sensor
begrijp terdege waarom men buks, blokje lood,stuk hout, sticks of een gele taxi er bij worden gehaald.

maar goed
hier over na denkend
er zullen mensen zijn die me een eikel vinden ..
zelfde

ik zeg ff Tjeu
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan