Het pad van een map wijzigen in W10.

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
Ik heb MSFS2020 ge?nstalleerd en de standaard scenery (community) map waar je alle scenery in installeert laat zich niet in de root map installeren.
Omdat het om heel veel GB's gaat wil ik het path naar de map wijzigen waar wel voldoende opslagruimte is.

Ik kan mij nog van vroeger herinneren dat je middels een DOS opdracht het pad van map kon wijzigen met een opdrachtregel in een .bat bestand of in de opstart.cfg. Alleen de opdracht regel en het commando kan ik met niet meer herinneren. Heeft iemand nog de kennis on-board of misschien een betere oplossing?
     
 
Vroeger had je in DOS wel een set path commando volgens mij. Maar is de FSX methode misschien te gebruiken
FSX and P3D only: The base path and the scenery.cfg path will be shown in two text edit fields for the currently selected simulator. These fields are populated automatically, but can be changed to any other valid location. All values are saved individually for each flight simulator type.
of maakt 2020 die scenery.cfg niet aan?
 
Met FSX ging het een stuk eenvoudiger BT want dat waren simpele tekst filetjes, nu werkt MSFS vooral met JSON-bestanden, .XML en maakt MSFS2020 tientallen scenery .dat files aan wat nog eens een binary bestand is.

Het probleem is dat de root map van MSFS op D: is ge?nstalleerd en de freeware scenery en vliegtuigen die je daarna handmatig installeert moeten op de C: schijf ge?nstalleerd worden en daardoor loopt mijn SSD schijf lekker snel vol. Een beetje luchthaven is al gauw 1 tot 3GB en de verbeterde scenery van een (klein) gebied al gauw 250mb tot 1GB.

Ook zijn daarna alle mappen beveiligd en mij toevoegen als (mede)beheerder helpt ook niet. Even de map inhoud kopi?ren voor een backup naar een andere schijf of een snelkoppeling maken werkt ook niet. Probeer ik het wel dan krijg ik dit: "Uw organisatie staat niet toe dat u dit bestand hier plaatst"??? Met andere woorden, Microsoft wil dit niet.

Waar ik aandacht en ook op hoopte dat het ook zou werken is na het opstarten van MSFS met die path opdracht MSFS om de tuin te leiden maar ik zie nu in dat het niet zo simpel is. :)
 
Ik bedoelde eigenlijk voor het opstarten van MSFS want daarna werkt natuurlijk niet omdat dan alles al is ingelezen. :)
 
"Uw organisatie staat niet toe dat u dit bestand hier plaatst"???
Ja die melding heb ik wel eens vaker gezien, is iets niet helemaal lekker met de rechten. Soms is dat te ondervangen door niet alleen beheerder maar eigenaar te worden van de bestanden.
Vraag is alleen of het daarna wel weer goed werkt.
Ik heb zelf trouwens een 1 TB Western Digital M.2 SSD er in liggen voor de C, dus plaats genoeg. Kostte toen 104 euro, nu nog volgens mij dus dat valt mee voor een goede SSD.
Voor jouw probleem zul je vermoedelijk elders op Google of bij Reddit of zo moeten gaan kijken. Er zullen er vast meer zijn met hetzelfde euvel.
 
Thanx @BT.

Ik heb net een work around gevonden op : https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/360015910560-Can-I-choose-or-change-the-installation-path-

Ook toen ik mezelf toegevoegd had als mede-eigenaar van alle bestanden kon ik niks verplaatsen.

Ik overweeg nu ook om een tweede 1GB SSD te plaatsen waar ik MSFS2020 op kan instaleren, werkt toch sneller. Maar omdat de game nog zoveel bugs heeft die het speelplezier be?nvloeden wacht ik er nog even mee. Eigenlijk zoek en lees je meer naar oplossingen van die bugs dan dat je vliegt. :)

Ik heb hem al een keer opnieuw ge?nstalleerd en moest ik weer 120GB downloaden maar de meeste bugs blijven zich voordoen. Wat MS dan adviseert is om W10 opnieuw te installeren? Never nooit dus. :)
 
Mocht iemand er ooit tegen aanlopen omdat je een andere map locatie wilt of moet maken, hier staat hoe je met een harde link de locatie van de map kan wijzigen in W10 met 'mklink': https://docs.microsoft.com/en-us/windows-server/administration/windows-commands/mklink


 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan