Black tiger ik kom tot openen met notepad VLC 0,2.3 CLIENT
hoe kom ik aan mijn pc ip en verder
WATCHING DIVX op je Dreambox MET
VLC CLIENT
Deze handleiding kan gebruikt worden voor alle dreambox modellen, maar niet voor DM5600 en DM7025.
VLC Client is een plugin te gebruiken "VLC Media Player"(Een goede speler voor audio / video-bestanden) van de afstandsbediening. Wanneer alle setup is, hoeft u alleen maar dit hulpprogramma op uw pc draaien en om mappen van uw PC of blader cd/dvd speler en beginnen te spelen.
Benodigde software
VLC Media Player 0.8.1
VLC Client 0.2.3
Op uw PC
Installeer "VLC Media Player 0.8.1 "op uw PC. Laatste versies van VLC Media Player"Niet goed werken met deze plugin.I raden u aan om versie 0.8.1 te downloaden van de bovenstaande link installeren want het is de versie die ik gebruikt om alle tests bij het schrijven van deze tutorial te voeren. Indien u reeds geïnstalleerd op uw pc een nieuwere versie van VideoLAN maar u wilt nog steeds naar versie 0.8.1 te installeren in een andere map worden gebruikt om divx kijken met je Dreambox, kun je dat, aangezien er geen problemen zijn met andere bestaande versies. Zijn er ruimte niet gebruiken in de installatie map en verwijder het vinkje alle opties te installeren. Als u versie 0.8.1 gebruikt alleen, selecteer en controleer alle opties te installeren in plaats daarvan:
Dit is nodig om te voorkomen dat eventuele knoeien met Start-menu en winnen om niet overschrijven laatste versie modules voor de browser die zou worden overschreven met een oudere versie modules.
Selecteer "VLC media speler"Icoon op uw bureaublad (een maken wanneer u dont een hebt) en rechts klikken met de muis en kies" Eigenschappen ". Ga naar 'Shortcut' en schrijf na exe naam:
"- intf wxwin - extraintf = http"
Run "VLC Media Player 0.8.1 "door te klikken op over het icoon u zojuist bewerkt.
Als u volgende waarschuwing krijgen, neem dan van toepassing zijn op "deblokkeren":
Ga naar "Instellingen" menu en na de "Preferences ...".
Selecteer "Input" in de lijst van links van programmavenster, input 8080 in "Server port" en opslaan door te klikken op "Opslaan"-toets aan de onderkant, sluit het programma na:
Openen met "Notepad" "vlc.xml" bestand in "VLC 0.2.3 Client" plugin.
Bewerk uw pc IP in "server ip" en bewerken volledige pad naar uw pc map waarin DivX-bestanden worden opgeslagen in "config startdir":
Sla het bestand op en sluit "Notepad".
Op uw dreambox
Kopieer alle bestanden die je vinden in "VLC 0.2.3 Client" zip-archief naar je Dreambox met een FTP-client:
"vlc.xml" aan "/ var / tuxbox / config"
"vlc.cfg" en "vlc.so" aan "/ var / tuxbox / plugins"
Run op uw PC "VLC Media Player 0.8.1" door te klikken op het pictogram dat u bewerkte eerder.
Op uw dreambox selecteren plugins-menu (in het algemeen te klikken dan gele toets) en run "VideoLanClient", je ziet staan alle inhoud van de map die u bewerkt in "vlc.xml" bestand.
Selecteer video-bestand en druk op "OK" op de afstandsbediening om te beginnen met spelen.
Mocht u niet zien alle opgesomde bestanden, kunt u een firewall op uw pc vergrendeling toegang van dreambox naar uw pc. Desable uw firewall of stel deze in op de toegang tot IP-dreambox op uw pc staan.