hoe kan ik op pc inhoud dreambox zien

W

wiha

vraag:

hoe kan ik de inhoud van mijn dreambox 7000 bekijken op de pc

pli

zodat ik daar later wat in kan veranderen (toevoegen)

wiha

Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt toevoegen en wat je wilt bekijken.

Erg handig is een FTP programma, maar als je meer een beginner bent met de Dreambox is vermoedelijk het programma DCC (staat bij Dreambox Utilities in onze download sectie) wel erg handig voor op de pc.

Deze heeft een ingebouwd ftp programma en ook een telnet mogelijkheid. Met het FTP gedeelte is het makkelijk om bestanden er op te zetten, te verwijderen of te vervangen.

Is het de bedoeling om zelf zenderlijsten samen te stellen, of deze te downloaden van de Dreambox, dan op de pc te wijzigen en mooier te maken etc. dan is het programma DreamboxEdit ook aan te raden. Deze is op dezelfde plek in de downloadsectie te vinden.

DCC v 2,95 ook dit is weer perfect black tiger

nu wil ik graag mijn video beelden mpg vanaf pc over de dreambox afspelen op tv.

of moet ik hiervoor een nieuw onderwerp maken

nog bedankt voor jou hulp

wiha

vraag:
hoe kan ik de inhoud van mijn dreambox 7000 bekijken op de pc

pli

zodat ik daar later wat in kan veranderen (toevoegen)

wiha
Ik wil je niet in de war brengen maar File Zilla is ook een mooi programma.

Klopt, alleen is Filezilla alleen een FTP client, zit ook in Total Commander bijv. Filezilla is gratis. In DCC heb je echter meerdere mogelijkheden, waaronder ook FTP. De combinatie van deze mogelijkheden is voor een beginner vaak handiger.

Na wat gewenning is het handiger om over te schakelen op een FTP programma zoals Filezilla inderdaad.

of moet ik hiervoor een nieuw onderwerp maken
Ja voor het afspelen van video kun je het beste een nieuw topic even maken.

Misschien met wat zoeken vind je er ook wel iets over, er is namelijk al eens over geschreven met name met VLC en een VLC plugin op de Dreambox.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan