Hoe werkt keys kijken met die Hydra?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.454
Punten
113
Leeftijd
61
Nja, het begint me nu toch dusdanig te ergeren dat ik het effe toch wil weten.

Als je Rudream hebt, en je drukt op de blauwe knop, dan krijg je de emu, meteen daarin zie je ook de gebruikte key en helemaal onderaan de source (card of net of softemu).

Dit grapje werkt dus zo niet bij de laatste Hydra Phoenix en ik heb het ook nog niet gezien in een van die andere Hydra's.

Geeft het zich die optie uberhaupt in dat ding om die informatie te bekijken? Of bestaat dat niet? Want ik ben al onder de groene knop gaan kijken bij de softcam etc. info's maar daar staat zoiets er niet tussen.

Iemand enig idee?

Black Tiger.

Als je op de groene toets drukt van je a.b. dan kun je naar dreamboxmanagment.

Daarna "CI/ Softcam and Spider setup/info" en daarna "MGcamd info"

Als ik dat bij mij doe dan zie ik de provider van dat moment (seca)
de CaID, 0x0100
De Pid , 0x6...
De provider: 006a
De pkey , OD

En daarna de CW0 en de CW1.

Daaronder staat ook nog de "source"

Doet ie bij mij helaas niet. Misschien omdat mgcamd hier niet draait?

Black Tiger, mijn kennis op gebied van Dreambox en de images die erbij horen is nog niet zo groot...

Maar zit dat Mgcamd er niet standaard bij ingebakken?

Ik kan me niet herrinneren dat ik dat heb gedownload, bij mijn weten heb ik alleen Radegast, Newcamd en scam erop staan op dit moment....

Dus deze weet ik even niet, of dit met emu's oid te maken heeft die Mgcamd...

Iemand anders hier een aanvulling op wellicht?

Nee, Mgcamd zit er niet standaard bij ingebakken, is wel makkelijk te installeren vanuit het menu.
Ik heb dat geprobeerd en zoals ik al schreef lukt dat niet. Ik krijg dan "file or directory not found" meldingen.

Bij ru was dit veel gemakkelijker wat betreft radegast of newcamd, maakt niet uit. Misschien een goede tip voor die gasten van Hydra of hun opvolgers om dat eens mee over te nemen want de emu info is bij Hydra nogal gebrekkig.

Maar toch bedankt voor het meedenken, ik heb ook nog een klein beetje hoop (gezien al die mensen die zo over Hydra opgaven en mij uitlachten met m'n rudream) dat er nog iemand met de gezochte informatie komt.:biggrin:

Bovenstaand is niet algemeen bedoeld, maar een beetje sarcastisch, niet beledigend bedoeld maar wel om desbetreffende mensen (die hier ook wel eens lezen) een beetje te pesten. Degenen die ik bedoel weten ook dat ook wel en zullen hier ook inwendig over kunnen grinniken en me er op de chat wel weer over gaan bijten ofzo. Dat houd de spanning en gezelligheid erin.:biggrin:

Originally posted by Black Tiger
Maar toch bedankt voor het meedenken, ik heb ook nog een klein beetje hoop (gezien al die mensen die zo over Hydra opgaven en mij uitlachten met m'n rudream) dat er nog iemand met de gezochte informatie komt.:biggrin:

Bovenstaand is niet algemeen bedoeld, maar een beetje sarcastisch, niet beledigend bedoeld maar wel om desbetreffende mensen (die hier ook wel eens lezen) een beetje te pesten. Degenen die ik bedoel weten ook dat ook wel en zullen hier ook inwendig over kunnen grinniken en me er op de chat wel weer over gaan bijten ofzo. Dat houd de spanning en gezelligheid erin.:biggrin:

Precies en daarom antwoord ik vaak op topics waarvan ik het antwoord helemaal niet weet, dat weet jij ;) .

Maar ik ben dan wel nieuwsgierig naar het antwoord.

Maar even terugkomend op dat MGcamd, ik heb het zelf niet gedownload via de Dreambox, het staat ook niet in de lijst van "addon manager" wel in de lijst van downloads...

Heb jij toch wel de zelfde Hydra als ik? de 1.09 final.

Ik ben zelf eigenlijk ook wel een beetje benieuwd naar het antwoord, want het door jou gevraagde staat daar volgens mij wel, maar zoals ik al zei mijn kennis op gebied van de Dream is "nog" niet zo groot. :biggrin:

Nou, bij deze dan, ik heb niet de 1.09 final maar de hydra_beta4_109.img van 25-3. De 109 final is van 17-3.

Misschien dat die info er bij de 109 final wel staat maar bij mij staat er dus "file or directory not found".:)
Voor zover ik weet heb ik wel de mgcamd geinstalleerd overigens.

Maarja, bij ru kon je dit dus bij elke emu met 1 knopdruk in 1 oogopslag zien en dat was wel erg mooi.

Ik heb nog eens gekeken, maar ik zie bij de 1.09 final de info staan die jij zoekt zoals jij het vraagt.

Vreemd en jammer dat het dan niet meer werkt in een latere versie.

Misschien dat er hier iemand is die de oplossing weet voor dit probleem, en dit met ons wil "delen". ;)

Bij mijn weten zit dat in de newcamd.conf file daar moet je de regel :

CA_INFO_FILE = /tmp/cainfo.txt

toevoegen, als je dan reboot en de blauwe knop indrukt laat hij die informatie zien.

Ik ken Hydra niet ( gebruik hem nooit ) maar als daar die /tmp niet bestaat zou dat ook /var/tmp/cainfo.txt kunnen zijn of /var_init/tmp/cainfo.txt

Thanks, bij hydra staat ie bij /var/tmp in ecm.info maar dan moet je met telnet gaan kijken.
Bij rudream hoef je maar alleen de blauwe knop in te drukken en je hebt het in beeld, da's weer het fijne van rudream.
1 knopdruk en je bent er, nu nog radegast weer terug in rudream krijgen, ook via download vanuit rudream etc. Dan is ie weer perfekt.:)

Dan zou deze regel in newcamd.conf met de blauwe knop het zelfde moeten doen in Hydra als in RuDream :

CA_INFO_FILE = /var/tmp/cainfo.txt

Dus gewoon die regel copieren en ergens halve wegen in newcamd.conf plakken, box rebooten en testen ;) dit geintje zit namelijk in newcamd en heeft niks met de IMG zelf te maken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan