Homewizard p1 meter

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
418
Punten
83
Leeftijd
73
Mijn vaatwasser en wasmachine waren aan vervanging toe.
Om op een verantwoorde manier met energie om te gaan kunnen de machines gestuurd worden met de homewizard app.
Maar nu werkt de p1 meter niet meer.
Heb al wel wat gezocht en gezien dat ik niet de enigste ben.
De p1 meter doet niks meer.
Brand ook geen lampje.
Hij wordt van energie voor zien uit de slimme meter.

De p1 meter doet niks meer.
Zo eentje heb ik al lang en gelukkig tot nu toe nog geen klachten.
Inderdaad krijgen ze stroom vanuit de slimme meter.

Het ligt er een beetje aan of je een oudere P1 hebt of een nieuwere. De wat nieuwere hebben bijv. geen USB-C aansluiting meer en kun je dan zelf niet van stroom voorzien.
Wat je kunt proberen is de meter uit te trekken, even uitgetrokken te houden een tiental seconden en dan goed terug insteken en dan opletten of het lampje heel even oplicht.

Zonee, dan is vermoedelijk de meter stuk, ik zou dan even contact opnemen met HomeWizard.
Als het heel even oplicht is de kans dat de meter geen of onvoldoende stroom levert op de P1 poort, dan moet de netbeheerder dat in orde maken.

Wij kunnen daar helaas niet echt mee helpen.

Ik heb een wat oudere dan, ik moet deze zelf van stroom voorzien, 1 x meegemaakt dat hij niets meer deed, was in mijn geval de adapter die de geest had gegeven andere adapter er aan gehangen en werkt tot nu toe nog steeds.

Bedankt voor de reacties.
Ik heb idd nog een met een usb-c aansluiting.
Maar met voeding brand er wel wat Maar er gebeurt niks. Ook niet als hij er even uit is geweest. Misschien is hij toch gewoon stuk.

Die homewizzard P1 meter leest toch alleen de slimme meter standen uit en stuurt geen apparaten aan. Hooguit kun je het totaal gebruik monitoren. Dit terzijde , is de wifi mss onderbroken en moet je hem opnieuw aanmelden ?

The matrix ik had hem nodig volgens de omschrijving van de vaat en wasmachine bijde van siemens.
BT dat had ik ook al een paar keer geprobeerd.
Ik denk dat hij stuk is.

Oja the matrix ik kon HA zonder die homewizard gewoon uitlezen.

Ik heb ook een homewizard in de P1 aansluiting van de meter zitten en deed dat voordat ik de laadpaal kreeg gewoon serieel vanuit de P1 aansluiting van de meter.
Helaas kon de laadpaal daar niets mee, vandaar de homewizard.
Best wel vreemd dat witgoed apparaten om dat ding vragen, maar misschien is die nodig om een soort van loadbalancing te kunnen doen zodat de apparaten gaan werken zodat bijvoorbeeld de opbrengst van eventueel aanwezige panelen optimaal gebruikt kan worden.

Ik heb idd nog een met een usb-c aansluiting.
Maar met voeding brand er wel wat Maar er gebeurt niks
Hi Jan, had hier precies hetzelfde, probeer het eens met een andere adapter aan de USB C kabel te hangen en dan de P1 meter resetten en dan helemaal opnieuw te installeren. Was bij mij de oplossing.

Binnenkort is de vrouw jarig dan vraag ik het even aan mijn zoon.
Boets dat wat jij zegt had ik ook al gedaan.
Tech het is volgens mij meer dat je op je telefoon de wasmachine en de vaatwasser kun programeren en aanzetten en als het klaar is krijg je een melding op je telefoon.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan