Horizon mediabox.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Gisteren een gesprek gehad met een medewerker van Ziggo, als eerste een verhuisbericht doorgegeven omdat mijn ouders 15 april verhuizen naar een aanleunwoning.

Maar hij ging ook meteen even kijken hoe het met mijn abonnement er voor stond, want ik zei dat ik nog keek met een Cisco interactieve ontvanger, en dacht dat hij misschien voor mij meteen ook iets kon.

Nu bleek dat ik nog op een verouderd abonnement zit, en meer betaal dan het huidige pakket, het alles in 1, en dan het duurste. Het kan sowieso al ?2,- per maand goedkoper, en we krijgen in bruikleen de nieuwe Horizonbox, met alle toeters en bellen, ook een half jaar gratis het HBO-pakket.

My Prime zit in mijn abonnement gratis in het pakket, en het aanbod zou hetzelfde als Netflix moeten zijn, dus als dat zo is dan gaat Netflix er uit.

Freggeltje heeft binnenkort weer wat te stoeien, een zien hoe HBO-Go werkt tijdens dat half jaar gratis, en kijken wat er allemaal kan met de Horizon. :biggrin: 

Even wat specs van die box: 



Dit is de Horizon Mediabox


televisiekijken in HD-kwaliteit
live-tv pauzeren
onbeperkt films en series kijken via MyPrime
uitzending opnieuw starten met Replay TV
tot vier programma's tegelijk opnemen



Technische specificaties


?interne harde schijf: 500 GB
?aantal tuners: 6 tuners
?optische audio / SPDIF-aansluiting: ja, 1x
?DLNA-mediaspeler: ja

?afmetingen: 37,6 x 30 x 6 cm

?iTV retoursignaal: via intern kabelmodem
?SCART-aansluiting: per model verschillend*
?HDMI-aansluiting: ja, 1x
?USB-aansluiting: ja, maar niet actief
?component-aansluiting: nee
?ethernet-aansluiting: ja, 4x
?aan-/uitknop: ja, op achterzijde
?digitale radio: ja

* SCART-aansluiting is alleen aanwezig op het GW-7400-model. De GW-7401 heeft alleen een HDMI-aansluiting.


En het schijnt dat de hoogste snelheid van internet op korte termijn ook omhoog gaat, maar dat mocht hij eigenlijk nog niet vertellen...
 
Ik heb hetzelfde bij de hand gehad freggel, was erg verbaast dat de dame zij dat ze even ging kijken wat ze voor mij kon betekenen.
ook mij werd de horizen box aangeboden met een iets goedkoper pakket.
Maar later bleek er toch een addertje onder het gras te zitten.
upz wil namelijk af van het downloaden uit de nieuwsgroepen, het word je niet verteld dat het verschil is tussen het alles in 1 pakket en het nieuwe.
Als je er geen gebruik van maakte is het niet erg natuurlijk om iets minder te gaan betalen, maar als je er wel gebruik van maakte is het best lullig dat er niets over gezegt word.
Gr Blokker1
 
Nu jij dit meld @Blokker1, lees ik het ook op diverse websites.

Toch jammer dat het op deze manier gebeurt, ik merk er tot nu toe nog niets van want ik gebruik hiervoor al een tijdje Eweka...
 
Ik gelukkig ook, maar soms was de ziggo lijn wel makkelijk.
retentie was maar een paar dagen maar wel supersnel.
Dan nog over even over myprime, dat is echt niet te vergelijken met netflix.

dit word er over geschreven.
Veel Oude Films

Als we kijken naar de films in MyPrime zien we dat het aantal enorm is maar de echt goede films lijken er niet tussen te zitten. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten dus kijken we verder, belangrijk probleem is echter dat er g??n films uit 2014 of 2013 tussen zitten en slechts 1 uit 2012. Kortom maar 1 film van de afgelopen 3 jaren. Dit is toch teleurstellend en zal niet voldoende zijn voor de echte filmliefhebber.

Minder dan 50 Series

Bij de series blijkt MyPrime nog dramatischer in aanbod te zijn. Er zijn om te beginnen slechts een kleine 50 series beschikbaar en dit zijn zeker niet de beste, het gemiddeld niveau blijft hangen op series als Bassie & Adriaan, Cheers en 90210 met als ?toppers? de series Californication en Sex & the City.

Ook is de horizen media box super sloom als je een dreambox gewend ben, waar ik wel blij mee ben is replay tv.
helaas kun je daar niet doorspoelen en zit er ook nog een stukje van de uitzending ervoor bij.
meer ja voor iets minder betalen in de maand een box er bij mag je eigelijk niet  klagen.
gr blokker1
 
Het was mij bekend dat Ziggo van de newsservers af wilde, je ziet daar ook eigenlijk geen reclame meer voor zoals je dat voorheen wel zag. Het zal eerder zijn dat UPC daar vanaf wilt. Want het zijn met name de Amerikaanse filmbedrijven die daar druk op zetten en UPC is een Amerikaans bedrijf.
UPC had ook geen newsserver voor zover mij bekend, Ziggo wel.

meer ja voor iets minder betalen in de maand een box er bij mag je eigelijk niet  klagen.
Zoals gezegd, dat is alleen bij het duurste abo, het midden abbo van 55,95 wordt er 4 euro p/m duurder op want dat gaat 59,95 kosten dan.
Het gebeuren van My Prime met oude films van me ook tegen als ik het zo lees. Dan kun je beter voor die 4 euro duurder samen met iemand Netflix gaan delen en daar die 4 euro aan besteden. ;)

Ik ben eens benieuwd hoe het gaat met opnemen met die Horizonbox want die heeft de SD kanalen niet meer op bijv. 925 en hoger.
Als we hier met de Cisco opnemen op HD, dan gaat het vaak mis bij het vooruit klikken. Want je kunt de Cisco zo instellen dat hij 1 minuut verder gaat als je 1x naar rechts drukt op de besturingsknop. Zo kun je heel gemakkelijk die 8 (soms 9) minuten reclame voorbij spoelen en dan met kleine stapjes effe terug als je te ver bent (met een ander knopje) zodat je precies bent waar je zijn moet.
Met de HD zender lukt dat niet zo lekker en wil ie zich nog wel eens verslikken.

Ben daarom reuze benieuwd of de Horizon dat ook kan met 1 minuut stap verder spoelen en met de << toets kleine stapjes terug in 1x, dus niet echt spoelen, zijn stapjes van 5 seconden dacht ik.
 
Zit ik hier sinds de overgang van UPC naar Ziggo met ziggo hoor ik nu dat ze een newsserver hebben heb ik pas me payserver weer verlengd.
Heb ik weer....  :mad:
 
Niet wakker van liggen Nummer10. Die newsserver is wel snel maar heeft slechts een retentie van een aantal dagen dus dan moet je al snel om er iets vanaf te halen. Een payserver is beter. ;)
 
Heb jij misschien de gegevens van de newserver van ziggo, @BT?
 
Let op:  per 13 april 2015 is Ziggo gestopt met het product Nieuwsgroepen. Gebleken is dat ze zeer weinig werden gebruikt. Gebruikte je al Nieuwsgroepen? Dan blijft dat gewoon mogelijk. De toegang tot nieuwsgroepen vervalt als je van Alles-in-1 overstapt naar Connect & Play.
 
@Nummer10: Als je nog niet overgestapt bent dan werkt het nog zoals The Matrix aangeeft.
Newsserver: news.ziggo.nl
Login: Je hoofd-email adres
Wachtwoord: het wachtwoord wat bij dat email adres hoort.
 
Ik vrees dat je alleen gebruik van de nieuwsgroepen ALS je al gebruik maakte van de nieuwsgroepen kunt blijven gebruiken.
Nieuwe aanmelders zal niet meer lukken zo lees ik het.

Maar misschien lukt het toch. We horen het wel van nummer 10.
 
Ik ga het morgen even proberen. Niet geschoten is altijd mis.
Bedankt.
 
Bij mij werkt het niet meer nu ik overgestapt ben, maar ach we hebben een payserver.
 
Ja maar je kent me h?, toch even testen. :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan