HUMAX 5400 WEL/NIET KOPEN

T

Tuurtje

Ik ben voornemens om een sat-receiver te gaan kopen.

Op de forums heb ik gezien dat de Humax 5400 zeer populair is.

Vraag:

ik wil kijken naar de:

- De gewone Nederlandse zenders

- Eurosport (Nederlands en Engelse taal) en Discovery

- Canal+

Kan dit met deze Humax 5400 en wat moet ik voor opties bij nemen.

Tuurtje

 
@tuurtje

Hiervoor is iedere Seca ontvanger geschikt, mits je een abbo afsluit bij Canal Digitaal (evt. een plus pakket voor Eurosport en een abbo op Canal+)

 
@tuurtje,

Ik zou op dit board en op andere boards even rondneuzen, er zijn namelijk diverse topics over dit onderwerp.

Als je een ontvanger zoekt waar mee je alleen tv wilt kijken dan kan ik je een ander type ontvanger aanraden dan de humax.

Deze ondersteund het breedbeeld gedeelte namelijk niet zo goed.

Je bent met een goedkopere ontvanger ook goed af ipv met een Humax.

Een klein voorbeeld is de Echostar 2110, een goeie ontvanger voor een mooie prijs!

De Humax 5100 is ook een goede ontvanger voor ongeveer het zelfde geld, maar heeft ook weer een probleem met het omschakelen van het breedbeeld.

Ik zou zeggen, ga even langs bij een satelliet zaak en laat je voorlichten door een verkoper.

(wel een abbo'tje afsluiten als je c+ wilt kijken!)

 
Ik zie niet waarom een Humax breedbeeld niet goed ondersteunt. Het voordeel van de Humax boven standaard SECA ontvanger is dat hij zonder regiocodes werkt en dus meestal geen problemen maakt met zelfgefabriceerde kaartjes. Nadeel is wel dat je hem of moet patchen, of een Seca (Astoncrypt 1.05) cam erbij moet kopen.

Als je geen PW hoeft kun je ook de Humax 5300/5350 (embedded Viaccess) kopen.

 
De humax schakeld niet automatisch van 16/9 naar 3/4 uitzending

en anders om stel je 16/9 in dan heb je ook de gewone kanelen in breedbeeld (dikke mensen enz).

Greetz

 
Dat omschakelen van 16:9 naar 4:3, en andersom, werkt prima op de Humax en niet anders dan bij anderen...

Het is afhankelijk de aansturing door de provider/uitzending.

 
@Wizzaerd, dan ben je de gelukkige bezitter van de enige Humax die je tv van normaal naar breedbeeld kan over schakelen.

Vertel eens wat voor Humax dat is want die van mij vertikt het met wat voor instelling dan ook.

Het is bij mijn humax of het het één of het ander.

 
@drz

Ik bedoelde hetvolgende; Het is niet de de TV die geschakeld wordt maar hij past het beeld zelf aan. M.a.w. je geeft dat je een breedbeeld monitor hebt, die laat je op 16:9 staan en en het beeldformaat wordt keurig aangepast afhankelijk van de uitzending. Het scart-stuursignaal, wat jij denk ik bedoeld, werkt toch op een hoop tv's niet (bijv. mijn Sony)

 
@wizzaerd,

Bij mijn weten word toch echt het toestel omgeschakelt door een pulsje op de scartbus.

Mijn echostar doet dat keurig terwijl mijn Humax boven en onder het beeld een balk laat zien of in de andere modus de zijkanten afknipt.

Bij mijn weten geld dit voor alle breedbeeld tv's die beeld krijgen van een externe bron. (DVD, Camera, Satontvanger, enz)

 
Originally posted by drz @wizzaerd,


Bij mijn weten word toch echt het toestel omgeschakelt door een pulsje op de scartbus.



[dat is één manier, de andere is schakelen op de info op de beeldlijnen]


 


Mijn echostar doet dat keurig terwijl mijn Humax boven en onder het beeld een balk laat zien of in de andere modus de zijkanten afknipt.



[op de Hum heb je 2 instellingen; 1 voor het soort beeldscherm en 1 voor de weergave. de combinatie van die twee zorgt ervoor dat de juiste worden weergegeven]


 


Bij mijn weten geld dit voor alle breedbeeld tv's die beeld krijgen van een externe bron. (DVD, Camera, Satontvanger, enz)



[was dat maar waar, mijn Sony reageerd dus niet op de scart-puls en wel op info uit de beeldlijnen van de DVD, Laserdisc, Satreceiver enz.]


 


Wat voor merk TV heb je?

 
Philips, die van die bijna falliete fabrikant.

Het type is dacht ik 9705 ofzo.

Hoezo?

 
Tja, als uitvinder van de scart moet je wel zorgen dattie volledig werkt, dat klopt dus. :)

Ach het heeft allebei z'n voor en nadelen, afhankelijk van het type monitor dat je gebruikt.

Back to the topic;

@Tuurtje, de Humax is een leuk hobby-apparaat met groeiende mogelijkheden. Maar als je gewoon lekker naar de zenders die je aangeeft wil kijken, ben je misschien wel beter/goedkoper uit met een standaard Seca-ontvanger.

 
Helemaal mee eens :)

 
halo ik ben van plan en nieuwe satelieteontvanger tekopen

want mijn seca doos het niet meer .

ik heb er heel spijt van dat ik zo'n ontvanger heb gekocht hij slaat

heel gouwe vast .

dus nu ben ik vaan plan en humax5400 tekopen vooral voor het zoeken naar feeds is die dar geschikt voor.

groeten dirk-jan uit emmeloord

 
Tja het is met de Humax mogelijk op transponder te zoeken en handmatig pids in te voeren , maar echt om op feeds te jagen ? daar is die minder geschikt voor (is mijn eigen mening een ander kan daar heel anders over denken)

Ikzelf heb diverse Nokia mm9600 ontvangers staan en die zijn echt perfect om feeds te jagen ,probleem is de verkrijgbaarheid en er kan maar 1 CI in.

Een andere leuke feedjager is de Echostar ad3000 IP of verwante ontvangers, voordeel is de geïntegreerde positioner.

Wil je hiermee seca en irdeto ontvangen heb je 2 CI's nodig.

Deze heeft tevens een analoog gedeelte voor degenen die daar prijs op stellen.

Met andere woorden , het is maar net wat je van plan bent te doen met je ontvanger.

Ben je een hobbyïst en klooi je graag een beetje met kaartjes is de Humax een leuke ontvanger ,hij heeft embedded irdeto dus dat scheelt je een CI in aanschaf.

Draaien is mogelijk via diseq.

 
Een 5400 met patch bespaart je niet één maar twee CI-modules !!!

:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 
Ik heb het volgende gedaan om het breedbeeld probleem op te lossen, zonder dat er beeldscherm resolutie e.d. verloren gaat:

Draadje 8 van de scart doorknippen

Instellen op 16/9 en vol-beeld (geen pilar-box)

Nu heb ik altijd het complete beeld naar de TV (moet wel handmatig omschakelen naar de Humax en handmatig mijn TV op 16/9 zetten)

misschien is dit wel een tip voor meer onder ons!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan