Inloggen lokaal ipadres

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.476
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Mijn zonnepanelen inverter fabrikant (Omnik) is failliet  :pfff: en nu hebben ze ook de portal gedisabled. :pfff: :pfff:
Nu kan ik niet meer zien wat mijn dagopbrengst is. :devil:

Alhoewel, het lukt wel maar dan moet ik in de browser het ip address aanroepen.
Krijg dan een inlogscherm waar ik mijn username en password moet invullen.

Nu zoek ik een manier om op mijn tablet de bladwijzer te plaatsen waar ik met 1 klik in het menu van die inverter kom

Bladwijzer op startpagina gezet maar moet steeds inloggen met username en password
Is dit  op te lossen ?
 
afhankelijk van je browser denk ik.
heb hem op computer met ff , ip als bladwijzer opgeslagen en  inloggegevens voor deze site onthouden.
 
Werk hoofdzakelijk met ipad en chrome of safari beide onthouden de inloggegevens niet.
 
Heb firefox ge?nstalleerd en deze onthoudt de inloggegevens wel.

Opgelost.
 
Wellicht kun je iets met Domoticz doen om je omvormer uit te lezen?
 
Heb de app geinstalleerd maar snap er geen reet van. Server gegevens ?????????? Geen idee
 
ik heb mijn leverancier gemaild of er een vervangend programma voor is
als ik meer weet hoor je het wel.
 
Jacob. Jij hebt dus ook omnik?

2015 installatie
2016 omnik inverter kapot bonus 1 jaar extra garantie
2016 installateur failliet
2017 eerste defecte inverter stond er nog , verkocht voor 100? via MP
2019 2e omnik inverter kapot
2019 gerepareerde inverter ontvangen , de defecte staat nog steeds hier.
2020 omnik failliet (had nog 6 jaar garantie )
2020 2e defecte zou ik gerepareerd willen voor backup.

Gezien er al twee gesneuveld zijn heb ik mijn bedenkingen betreffende het ontwerp.
 
Hoeveel vermogen zijn de betreffende omvormers?

Een kleine speurtocht op internet leert dat het bedrijf pas vanaf 2011 was geregistreerd.
De kwaliteit van de omvormers liet ook behoorlijk te wensen over.
Garantie claimen bij de fabrikant is een optie, maar wanneer deze ouder is dan twee jaar zou ik niet eens de moeite nemen om er energie in te steken.
Verkopen op Marktplaats is een optie, dan kun je er nog een pizza van halen..of zo..

Eventueel kan ik nieuwe omvormers regelen tegen een forumprijsje... Ik kan je garanderen dat ik er zelf niets aan verdien, maar verwacht op zijn minst een flesje wijn of zo. :tong:

Ik baal stevig van die goedkope meuk op de markt en oplichters van installatiebureau's die deze dingen voor de goudprijs verkopen.
In het vervolg zou het verstandig zijn om onderzoek te doen naar het merk en fabrikant..
..en dit gezegd hebbende ben ik bang dat jullie ook tjap-tjoy panelen hebben gekregen voor schandalig veel geld.
 
Vanmorgen deze mail gehad.



Dear users of Omnik portal,


We are SOLARMAN team, an independent renewable energy monitoring service provider. As the developer of Omnik portal, we've been providing technical support for Omnik portal for the past years.


Due to some issues of Omnik, the original portal can't be accessed recently, of which you might already notice. Therefore, we have prepared a temporary address to continue our monitoring services.
Please kindly check the website below.

https://omnik1.solarmanpv.com
solar Monitoring Software, Power Station Monitoring System - Omnik New Energy
The free Omnik app for the easy viewing PV Data, it support With an iPhone,iPad,Android to view it,SolarView users can monitor your system more easily than ever, It provide rich graphics and the power output,generated energy and yield of the systems.
omnik1.solarmanpv.com


Omnik APP can't be accessed now due to the same reason. Developer of Omnik APP will adjust the APP. You will get update notification from the APP later.


As a professional service provider with over 10 years' experience in PV monitoring platform, we've been offering monitoring service for more than 1,000,000 PV systems around the world.

Given the fact that Omnik might have difficulties in running their existing portal, we will provide alternative solutions for all users of Omnik portal. Therefore you will be able to still use monitoring products, with more advanced functions and better experience.


We will keep you updated about all further plans.


Your understanding and patience is greatly appreciated.


SOLARMAN Team


 
Ik heb die ook gehad , werkt uitstekend weer.

Wat een service!!!!!
 
Fabrikant dus niet failliet! :)  Goed nieuws.
Ik had het bericht niet goed begrepen geloof ik en ging er vanuit dat de omvormer defect was en er geen garantie geclaimd kon worden.


..maarre, Het blijft vreemde chinese meuk.
 
Wat ik lees is dat de portal onafhankelijk is van OMNIK.
Dat Omnik niet failliet is, is niet zeker met dit schrijven.

Diverse leveranciers leveren geen Omnik inverters meer. Dat is op zich hoogstmerkwaardig.
Ik ben in ieder geval verheugd dat er een  portal weer in de lucht is.
 
De Omnik inverters komen niet zo heel goed uit de test, ondanks dat de prijs aan de stevige kant is.
Voor minder geld heb je een betere kwaliteit omvormer.
 
Ja nu, maar 5 jaar  geleden was er niet veel keuze en was Omnik de best betaalbare. En BTW teruggaaf was dan ook aantrekkelijk en kwamen de prijzen op een paar tientjes bij elkaar.

Over 5 jaar zijn ook alle huidige zonnepanelen en inverters ouderwets met een lage opbrengst. Zo gaat dat altijd met de voortgang van de techniek
 
Garantie staat los van fabrikant, je leverancier moet de garantie uitvoeren, failliete fabrikant of niet is onbelangrijk.
En inderdaad wat matrix zegt we zijn inmiddels een "eeuw" aan technische vooruitgang verder, in 2014
was het een leuk pakketje en levert nog steeds winst op.
 
Jacob , mijn leverancier is al.4 jaar verdwenen, faillissement noemen ze dat. En de garantie van een OMNIK is wel degelijk fabrieksgarantie.  zwart op wit.
 
Zolang het werkt, dan werkt het, toch?
En natuurlijk leveren de zonnepanelen van nu meer op dan die van 5 jaar geleden en zijn de inverters verbeterd, maar goed beschouwd is de investering al gedaan en blijft het de aankomende 15 jaar nog wel zijn werk doen.
Het is echt niet rendabel om de boel te gaan vervangen, tenzij je de installatie nog voor goed geld kunt verkopen.

De huidige panelen kunnen al een opbrengst genereren van 325 tot maar liefst 380 watt!
...en zijn ook nog betaalbaar.
Had je 5 jaar geleden een zonnepanelenset neer gelegd van 10 stuks, anno nu zou je met de helft van het aantal dezelfde opbrengst hebben.
 
tuurlijk fabrieksgarantie.
wou alleen maar zeggen garantie blijf je houden ook als fabrikant pleite is omdat de verkoper jouw aanspreekpunt is en de
garantie ook moet uitvoeren.
Maar als beide pleite zijn heb je niks.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan