Install not succesfull?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vraagje, ik wilde de nieuwe Cccam in mijn Dreambox zetten, maar na het downloaden van de Geminiserver krijg ik de melding "Install not Succesfull"'.

Daarna het bestand via Dcc in de map tmp te zetten, ik zie het staan, maar ook daar weer de melding "install not succesfull" .

Wat gaat hier fout?


Handmatig via Dcc alle bestanden in de juiste mappen zetten lukt wel.
 
Freggel

Eerst de oude cam verwijderen en de nieuwe installeren.
 
Heb ik ook gedaan, maar er kunnen ook meerdere cam's op, dat is bij mij altijd al zo geweest.
 
freggel1;211896 zei:
Heb ik ook gedaan, maar er kunnen ook meerdere cam's op, dat is bij mij altijd al zo geweest.
Daar heb je gelijk in heb er vaak ook meer in staan.

Welke dreambox gaat het om de 800 of de 7000?
Ik heb het zelfde probleem met de 500.
Heb gekozen voor een image met de cam er in.
 
Het probleem zit hem in de 7000
 
geheugen misschien vol

groetjes humana
 
Nee ook niet, ik ga eerder denken dat de cam gewoonweg niet gedownload wordt via de Geminiserver.
 
De Cccam die ik wilde downloaden via de gele knop werd ook bij mij niet geinstalleerd (7020+nabilo). Wel werd de CCcam.cfg overschreven maar de cam en de bestanden waren nergens te vinden?

Inmiddels de CCcam gewoon van de site gehaald en werkt nu naar behoren.

Grt Parabolica
 
parabolica;211913 zei:
Inmiddels de CCcam gewoon van de site gehaald en werkt nu naar behoren.

Grt Parabolica

Hoe heb je hem er dan in gekregen?
Want ook dit lukte me niet.
 
Jan via Dcc zet je hem er zo in.
 
Er zit een foutje in Nabilo, daar staat ie ook als CCcam_2.0.20 in plaats van CCcam_2.20, misschien dat daarom de installatie mislukt.
Is hier ook het geval met Nabilo en de 7020 dus ik wacht nog ff af.

@Freggel1: je kunt wel in de /var/bin de binarie vervangen via DCC maar je moet hem dan ook nog op correcte wijze kunnen kiezen onder de blauwe toets, dus als je hem via DCC installeert moet er meer gebeuren dan alleen dat.
Of bedoel je dat je de tar.gz uitpakt via DCC?
 
freggel1;211934 zei:
Jan via Dcc zet je hem er zo in.

Dat is een beetje mijn probleem ik krijg dat mapje niet waar ik hem in kan zetten.
Bij de 7020 wel maar bij de 500 niet.
 
Ik pak de tar.gz niet uit via dcc, maar plaats alle bestanden in de juiste mappen, en deze week kon ik daarna met de blauwe knop gewoon Cccam 2.20 opstarten.

Via /tmp de tar.gz uitpakken lukt niet dan krijg ik die melding ..
 
@JanBlues, Ik heb hem via een tar.gz bestand en via TMP normaal kunnen installeren, en dat tar.gz bestand heb ik gedownload bij de Nabilo site. (had ik verzuimd te vermelden).

Bij mij staat de Cccam_2.2.0.bin nu in de map usr/bin met de naam CCcam_2.2.0 (nabilo image). De installatie van Cccam verschilt per image want de 7020 nabilo heeft een andere mappen structuur dan bijvoorbeeld met Gemini als ik het mij het goed herinner.

@freggel, moeilijk om te zien wat de fout is als hij zich niet installeert via de gele downloadknop. Misschien dat het path van de geinstalleerde bestanden afwijkt van bijvoorbeeld de uninstall file, of iets met de rechten van de bestanden? Ik kan er momenteel alleen maar naar gissen.

Grt. Parabolica
 
@Parabolica, momenteel zit ik weer terug op de oude CCcam, en het werkt tot nu toe weer zoals het moet, maar ik wil toch ook wel eens weten hoe het zit, en zal volgende weeek de andere Dreambox nog eens aansluiten, een zien wat die doet.
 
Oo jullie gebruiken nabilo.
Moet ik maar even zoeken naar een image van nabilo voor de 500 en de 7020.

Ik wil van de kabel af en dan intern gebruik maken van mijn kaartje.

Had een pli image gevonden met de cc cam er in maar de conf. was daar niet bij dus ging het niet door.
 
@JanBlues, welke image je gebruikt is niet zo relevant. Als ik het goed heb is de map structuur met PLI hetzelfde als bij Gemini uit mijn hoofd. Anders staat het wel op de site van PLI waar je de files moet plaatsen.

Als je overgaat naar Nabilo Darkstar II (en daar is de Cccam nu even niet te downloaden via de server), dan gaat de CCcam 2.2.0 binfile in de var/usr/bin map samen met de cam.cfg file, de Cccam.cfg in var/etc, en de uninstall file gaat in de var/uninstall. Als het goed is staat hij dan ondere de blauwe knop zodat je hem kan kiezen als default cam.

Als je even naar Nabilo site zoekt op het net vind je de site wel. Ik kan/mag de link hier niet plaatsen. Nabilo Darkstar II een prettige image voor de 7020 maar voor de 500 wat minder. Ik had er namelijk veel hangers mee, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Grt. Parabolica.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan