Internet via Satelliet ASTRA2CONNECT

  • Topic starter satelliet electronics
  • Startdatum
S

satelliet electronics

Hallo luitjes,

Ik wil jullie ervan op de hoogte brengen dat S.E. dé distributeur van de BENELUX is geworden voor ASTRA2CONNECT (oftewel breedband internet en VoIP via de satelliet)

Er zullen 3 verschillende paketten op de markt aangeboden worden met snelheden tot 1024kb/ps dl.

Men spreekt hier over een directe verbinding met de satelliet. Men achtte dat de prijzen de pan uit zouden rijzen maar integendeel. Abonnementen zijn reeds verkrijgbaar vanaf € 24,50 p/m en met VoIP vanaf € 29.50 p/m met een ongelimiteerde dl en ul.

VoIP is bij de meeste consumenten nog niet zo bekend, maar als je weet dat bedrijven met dit systeem (internet en ViOP) ca 50% van hun kosten kunnen verlagen dan zegt dit genoeg......

Mocht je vragen hebben over dit onderwerp ......LET ME KNOW!!!

Er is inmiddels een tijdelijke website beschikbaar (let er wel op dat dit tijdelijk is en de officiële website pas vanaf maart gaat draaien)

 
VoIP is bij de meeste consumenten nog niet zo bekend
Nou dat valt wel mee hoor, de meeste internet providers geven Voip erbij. Internetplusbellen van KPN, Orange adsl met telefonie en Telfort met telefonie zijn daar ook op gebaseerd, net als de telefoonabonnementen die je bij @home kunt krijgen.

Maar het is zeker interessant nieuws, vooral voor mensen die geen adsl of kabel kunnen krijgen in hun woonplaats.

 
Ja en als dat voip gebeuren ook nog zo'n beetje een tientje per maand moet kosten, dan begrijp je wel dat ik die VOIP maar mooi de moord laat stikken. Met een mobieltje en een mooie losse Skype telefoon er bij ben ik toch goedkoper uit.

 
Prepaid mobiel heeft ook steeds dat opwaarderen nadeel. Skype gebruikt te veel resources en voor zover ik begrepen heb kun je met bijv. voipstunter nog goedkoper uit zijn, en er zijn nog andere alternatieven natuurlijk.

Maar ik heb er wel begrip voor, elke provider probeert zijn graantje mee te pikken. Voor mij kostte Voip bij Orange slechts 5 euro per maand meer. Bij Telfort is dat 10 maar dat komt omdat het adsl abo daar nu op 19,95 ligt.

Ik zit er niet mee, want ik kan met mijn mobiel niet dag en nacht *gratis* (en ook zonder starttik) naar vaste nrs. in Nederland bellen.

En dat wil dan nogal eens gunstig zijn als je bedrijven moet bellen waar je regelmatig wat langer aan de lijn hangt.

Dochters hebt die graag veel met vriendinnetjes bellen etc.:)

Skype en voipstunter is ook prima, maar voor support kun je je provider niet bellen, met Voip middels je adsl/kabel/sat abo wel en dat kan toch ook wel schelen.

Maarja ieder zijn keuze. IK ben zelf helemaal niet eens kapot van Voip. De stabiliteitskwaliteit haalt het niet bij de gewone kpn lijn, maarja.

 
Ik denk overigens dat dit allemaal heel moeilijk zal gaan. Gewoonweg omdat Astra2Connect in de Benelux nog niet officieel is uitgerold.

Recent bericht over Astra2Connect is hier (http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=636) te lezen.

Quote uit het artikel: "De reacties die ik over de afgelopen tijd vanuit diverse hoeken heb mogen ontvangen bevestigen dat alleen maar, dus wat mij betreft de moeite van het verder onderzoeken waard,” aldus Wijdeveld in een reactie tegen Totaal TV.

Van alle contracten die SES-Astra heeft gesloten met partners om Astra2Connect uit te rollen in de landen waar het nu te verkrijgen is heeft men een officieel persbericht doen uitgaan. Dat is tot op heden niet gebeurd met de mogelijke uitrol in de Benelux landen. Al is men daar wel mee bezig.

 
Wijdeveld - Bill Wijdeveld is sales manager bij SES-Astra, en daarmee Astra's spreekbuis voor Nederland.

 
Wiki is verouderd.

Bill Wijdeveld is managing director van Astra Benelux. Astra Benelux in het nieuwe regiokantoor van SES-Astra voor het Benelux gebied en is gevestigd in Hilversum.

 
Tja dat heb je met wiki's.

Maar das tegelijkertijd het mooie ervan: ze kunnen door iedereen aangepast worden.

 
Toch staat op de website van de topicstarter,

SES-Astra heeft de distributie deze maand ook beschikbaar gesteld voor de Poolse markt en van af 01-06-2008 ook voor de Benelux




En het lijkt helemaal in kannen en kruiken,

In de Benelux ( Belgie & Nederland ) gaat SES-Astra voor Astra2connect een samenwerking aan met het bedrijf Satelliet Electronics.


http://www.satelliet.se




Het zal erg moeilijk zijn om in dichtbekabelde landen als Belgie en Nederland een voet tussen de deur te krijgen.

 
Dat is op de commerciële site van de topicstarter (die vanwege de afkorting gekozen heeft voor een Zweeds domein, maar zelf in België zit).

Daar kan ie bijna alles zetten wat ie wil.

Das nog iets heel anders dan de site van Astra.

 
Laatst bewerkt:
Nou misschien kan de topicstarter zelf nog opheldering geven in zijn eerste bericht staat toch,

Ik wil jullie ervan op de hoogte brengen dat S.E. dé distributeur van de BENELUX is geworden voor ASTRA2CONNECT
Ja dit is toch duidelijk, misschien is hij de verdeler geworden zonder dat Jarco eerst ingelicht is.

Als het niet zeker is ga je toch geen website in elkaar zetten!!

Het punt waar hij zijn bedrijf heeft een steenworp over de grens is wel zeer gunstig als je in beide landen de verdeler bent geworden.:biggrin:

 
Het zou allemaal kunnen Aart. Ze zullen zeker niet eerst aan mij om toestemming vragen.

Maar goed. We zullen het snel genoeg weten :) De voelsprieten zijn alweer uitgeslagen :)

 
Maar goed. We zullen het snel genoeg weten :)
Ja dat vermoeden had ik al, zoals het hoort zoekt een goed journalist het even uit!!

De topicstarter is nog al stellig.:)

 
De contracten met SES-Astra voor Astra2Connect zijn getekend door beide partijen. (hier is geen discussie meer over mogelijk)

Bill Wijdeveld geeft in "totaal tv" een mooie slagzin "boer zoekt internet" weer.

Wij kunnen u zeggen dat "internet de boer" heeft gevonden.

De komende maand zal dit beter bekend gemaakt worden door de media en uw dealers.

Wilt u hierover meer weten neem dan contact op met uw plaatselijke satelliet of computer dealer want deze zullen als eerste door S.E. (Satelliet Electronics) op de hoogte worden gebracht!!

 
Zat overigens op de site van het bedrijf te kijken.

Leuk jpg-je van de Clark Belt. Ik geloof dat ik hem zo drie jaar geleden naar het Nederlands gephotoshopped heb voor http://www.feedhuntplaza.nl :)

Overigens nog geen officiële bevestiging van de kant van SES-Astra te vinden. En dat is toch opvallend als, zoals hier staat, de contracten tussen de partijen getekend zijn.

Maar we blijven voelen met de sprieten :)

 
Inmiddels lijkt het er op dat het hele verhaal wel degelijk klopt en bevestigd is door Astra Benelux er staat zelfs een heel stuk over in het nieuws bij Totaal TV. :)

 
Inderdaad klopt het hele verhaal. Alleen is de kans aanwezig dat er meerdere aanbieders van Astra2Connect zullen komen.

 
Niemand heeft het bij VOIP over hinderlijke echo.

Als je via een satelliet en telefongesprek hebt dat krijg je te maken met delaytijden, dus 2x de (grote) afstand van de aarde naar de satelliet.

Heeft iemand hier ervaring mee, ik bedoel dus iemand die al zo'n verbinding heeft?

aphap added 21 Minutes and 1 Seconds later...

En dan heb ik nog een tweede punt:

Ik heb een 2e huis in Frankrijk op het platteland en dan denk ik al gouw aan twee schotels kopen en de rest van de hardware gewoon iedere keer meenemen in de auto.

Nu lees je in de media (TotaalTV) dat het in andere landen geintroduceerd zal gaan worden. Ik ga ervan uit dat ze daarmee bedoelen de betaling met je girorekening in dat betreffende land? Of zitten ze te sleutelen met de footprint? Kan me niet voorstellen.

 
Laatst bewerkt:
@ Aphap,

Uiteraard hebben wij inmiddels een DEMO toestel en deze getest.

VoIP werkt hier prima op. Tot op heden hebben wij praktisch geen delay opgemerkt. (nu hebben wij enkel gebeld naar Belgische en Nederlandse nummers)

Voor de tweede woning in het buitenenland komt SES-ASTRA nog met een oplossing zodat er geen 2 volle abonnementen afgesloten hoeven te worden.Een abonnement is namelijk enkel te verkrijgen op de naam en nationaliteit dat op uw paspoort staat, verder kunt u de installatie overal gebruiken waar de astra 3 (23,5 E) te ontvangen is.(hierover later meer)

 
Is voor astra2connect de astra 3 satelliet te ontvangen op de Canarische Eilanden (La Gomera)? Zo ja, welke afmeting dient de schotel dan te hebben?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan