IP configuratie Dreambox 500

• Topic starter gelderland27
  • Startdatum
G

gelderland27

Hoi,

Ik heb sinds kort mijn eerste dreambox in het bezit. Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar daarvoor is mijn interesse wel behoorlijk aanwezig.

Ik heb het volgende probleem,

Op mijn box DB500, heb ik Pli-Jade3-dm500-20090627-6494 geinstalleerd.

Ik kan bij Netwerk de ip configuratie niet veranderen.Is standaard ingesteld op

192.168.0.0

Netmask: 255.255.255.0

Ik kan geen verbinding maken met b.v een Ftp client.

Als ik Gemini_0470_D gebruik, dan heb ik dat niet en is het wel in te stellen.

Ik zal wel iets verkeerd doen maar, wat.

Is er iemand die mij kan helpen???

Grtz

Gelderland27

Bij de netwerkinstelling van Plijade moet je het vakje DHCP uitgevinkt hebben, dus alleen het vakje Netwerk aanvinken. Hierna kun je een IP gegevensinvullen die in de juiste range ligt.

Hoi gelderland27, welkom op het Satellite FUN Board !

Zoals stakyno al zegt, je kunt een IP adres alleen handmatig toewijzen als DHCP uitstaat (staat standaard aan).

Hij zegt ook dat je moet kiezen voor een IP adres binnen de juiste range.

Dat betekent dat je eerst even kunt kijken in je PC, bij netwerkeigenschappen om te zien welk IP adres die PC heeft.

Vervolgens geef je voor je dreambox dezelfde gegevens op, maar dan voor het laatste getal een ander vrij getal.

Is je PC dus 192.168.0.5, dan kun je je DMM 192.168.0.6 geven, maar dat ligt er wel aan hoeveel apparaten je al in je netwerk hebt zitten.

Zo heb ik hier al zo'n 19 apparaten in het netwerk hangen, en is het niet slim om zomaar een opvolgend nummer toe te wijzen aan een volgend apparaat.

192.168.0.0 is een ongebruikelijk IP adres en meestal niet toegestaan.

Dat adres is vaak voorbehouden aan een router, net als 1.

Het is ook niet slim een IP adres te kiezen dat hoger ligt als 250, die zijn ook bedoeld voor specifieke apparaten.

Maar daartussen heb je voorlopig nog wel genoeg mogelijkheden lijkt me zo.

Suc7.

192.168.0.0 is een ongebruikelijk IP adres en meestal niet toegestaan.Dat adres is vaak voorbehouden aan een router, net als 1.
Een kleine aanvulling. !92.168.0.0 is feitelijk geen ip adres en is ook niet te gebruiken, ook niet voor een router. De x.x.x.0 adressen zijn netwerk adressen. Daarmee wordt aangegeven in welke netwerk dat men zit.

Ook het laatste nummer, dus x.x.x.255 kan niet gebruikt worden aangezien dat voor broadcast gebruikt wordt. Bij subnetting is dat weer anders daar is dat vaak 128.

Maar zoals Mas3 al aangaf zijn er nog genoeg adressen over.

Vermoedelijk staat bij jouw router de DHCP uit anders had je Dreambox wel een ip adres van je router gekeken. Krijgt je pc wel automatisch een ip en de Dreambox niet, dan zou ik even de kabel van de Dreambox naar de router controleren of deze in orde is.

Zeker als het met vaste instellingen ook niet mocht werken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan