Is deze dreambox goed?

M

Mortalboy

Ik ben totaal nieuw met de dreamboxen, en wil met een kaart alle zenders kunnen ontvangen.

nu heb ik een dreambox 500s gezien op bij een dealer.

Nu heb ik er nog een kaart bij nodig, weet iemand waar ik zon kaart kan aanschaffen?

Dus de bedoeling is dat ik met bovenstaande dreambox alle ziggo zenders kan ontvangen.

Is de dreambox goed die ik hier laat zien?

Alvast hartelijk bedankt, en een leuke community! ga zo door.:banaan:

Laatst bewerkt:
Eerst welkom op het board

Voor kabel heb je er niets aan er staat toch Digital Satellite Receiver overigens bestaan deze Chinese klonen ook als kabel ontvanger.

Hoi Mortalboy en welkom op Satellite Fun.

Probeer even zoveel mogelijk de regels te hanteren indien mogelijk. Dus geen namen van dealers noemen of links plaatsen naar commerciele sites als dat niet nodig is. Als je daar even aan wilt denken zijn we helemaal blij.;)

Je kunt het type immers op de site lezen en gewoon vermelden zoals ik het nu gewijzigd hebt bijv.:)

V.w.b. de ontvanger heeft Aart44 je al antwoord gegeven.

Er is echter wel een type van deze ontvanger waarmee je wel naar Ziggo kunt kijken. In dat geval zul je op zoek moeten naar de DM500 C versie. De C staat daarbij voor Cable.

Dit zijn de 3 types:

DM500 S = Satelliet

DM500 C = Cable oftewel kabel

DM500 T = Terrestrial oftewel aardse signalen maar wel digitaal zoals Digitenne.

Dus in jouw geval zou het al een DM500 C moeten worden. Toch zou ik bij het kiezen van een kabelontvanger nog even verder kijken, want de HD modellen zijn ook niet meer zo gek duur.

De kaart kun je alleen bij Ziggo krijgen of een dealer die Ziggo abonnementen mag afgeven.

Waar kan ik dan de handleiding vinden om alle ziggo zenders te kunnen ontvangen?

Laatst bewerkt:
Daar is geen handleiding voor. Er is wel op internet een zenderlijst te vinden die je gewoon middels DreamboxEdit in je Draembox kan zetten met alle Ziggo zenders er in.

Ik wil wel eens op zoek gaan of ik die ergens kan vinden en dan in onze download sectie zetten. Heb je inmiddels dan al een DM500C gekocht?

Overigens zal de Dreambox dan ook van alternatieve firmware voorzien moeten worden zoals bijv. PLI. Dus "bezint eer ge begint" of je inderdaad wel een Dreambox hiervoor wilt gebruiken.

Als ik met een dreambox makkelijk met een handleiding het voor elkaar kan krijgen dan wil ik dat wel gebruiken.

Zou fijn zijn als je eeen handleiding maakt over hoe je de zenderlijst kan krijgen.

Laatst bewerkt:
In onze handleidingen sectie staat als het goed is al een handleiding hoe je een zenderlijst in je Dreambox kan zetten.

Het enige wat ik zou kunnen zoeken is een kant en klare zenderlijst voor Ziggo, die ga ik wel zoeken maar dat kan een paar dagen duren want ik heb het nog al druk.

Maar je zou met Google ook zelf kunnen zoeken als dat te lang duurt.;)

BT

Ja en dan is het nog maar de vraag of je de goede zenderlijst hebt die zijn regiogebonden dan zou je voor alle regio's zenderlijsten moeten zoeken.

Er bestaat regio Friesland, Twenthe, Brabant Limburg en ga zo maar door lijkt me haast niet te doen en er bestaat Enigma1 en Enigma2.

Hij moet dus een Enigma1 lijst hebben hij kan het beste zelf zoeken waar hij die kan vinden. :biggrin:

Oh oeps... wist niet dat die regiogebonden waren, ik heb wel kabelTV van Ziggo maar op een Humax ontvanger en die kan dat zelf zoeken.

De Dream schijnt daar wat problemen mee te hebben.

Bedankt voor de aanvulling Aart44.

@Mortalboy, dan zul je inderdaad even zelf moeten kijken voor een zenderlijst voor jouw regio.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan