Is er iemand bekend met Idream remote?

Z

Zois21

Ik heb sinds kort een programma voor het besturen van de dreambox op afstand via mijn Iphone ik sukkel alleen wat met de instellingen ,kan iemand mij daar wat over vertellen?

Of over verbindingen tussen dream en pc want ik kom niet verder dan de gewone kanaal en volume in de enigma 2webinterface waar kan ik meer instellingen doen?

Met Idream kan ik je niet verder helpen, misschien iemand anders.

Maar wat is er met de verbindingen tussen pc en Dream, wat mis je? Of wat zoek je? Het kan ook handig zijn als je even vermeld om welk type Dreambox het gaat, aangezien je over Enigma2 spreekt is het vermoedelijk een 7025, 800 of 8000.

Ik heb een 7025+ en in dat prog. moet ik wat instellingen maken zoals password enz.waar kan ik die bij de dream instellen?

Het wachtwoord bij de Dreambox kun je via Telnet instellen met het passwd commando. Met o.a. het Gemini image is het wachtwoord ook via de afstandsbediening te wijzigen.

Met DCC is het eenvoudig om een telnet verbinding te maken met de Dreambox.

Ik denk echter dat je beter het wachtwoord in je programma kunt instellen dan dat je dat in de Dreambox gaat wijzigen.

Ik kom er niet uit. Mijn instellingen zijn:

Name: Dreambox#1

Hostname: http://192.168.0.77

User: root pass: dreambox

Met deze login kan ik wel gewoon inloggen.

Op de Iphone krijg ik ' Can't connect to Dreambox'

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Hoi rules909, welkom op het Satellite FUN Board !

Log je ook in zonder HTTP:// voor het IP nummer ?

Je hostname en je IP zijn niet hetzelfde (maar het zou best kunnen dat dat wel werkt).

Verder is het best mogelijk dat je verschillende netwerken hebt: 1 bedraad netwerk en 1 draadloos netwerk.

Wanneer je voor je draadloze netwerk alles door een accesspoint of door een aparte draadloze router laat regelen, heb je ook verschillende netwerken.

Als je zegt dat je kunt inloggen, bedoel je dat je dat dan met de IPhone kunt doen of doe je dat dan met je PC ?

Hoe zit je netwerk verder in elkaar (zie boven vermelde).

Als je niet weet hoe je netwerk in elkaar zit, kijk dan of je IPhone een IP heeft dat ook begint met 192.168.0.(x)

Zo niet, dan zit je probleem in die richting.

Hoe je dat op je foon opzoekt kan ik je echt niet vertellen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan