Kan de HD in een dreambox 800SE niet formateren

tokkio

New Member
Lid sinds
19 jul 2008
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
78
Locatie
vlaanderen
Ik krijg bij het formatteren van de HD in de dreambox 800SE steeds de melding mkfs failed het is een HD model ATA-WDC-WD 3200BEVT2 Capaciteit 320GB.

Ik heb ze eerst in Fat 32 geformatteerd op een windows 10,en bij controle staat er, deze schijf is in orde, en ik kan er bij wijze van test allerhande mappen en zelfs films en muziek opzetten,dus opnieuw geformatterrd , en in de dreambox gezet, maar daar lukt het niet, telkens MKSF Failed.

Dan heb ik die HD in een linux PC gekoppeld, en geformatteerd in EX4 , terug in de dreambox , zelfde resultaat MKSF failed.

Ook mounten gaat niet in de dreambox, en als ik zelf een map movie aanmaak en de rechten 775 geef zie ik die wel in FTP maar ik kan niets opnemen, het rare is dat ik in de dreambox 2X die HD zie staan SDA1 en daaronder SDA2, er staat ook niet ondersteunende partitie type,en ongekende partitie gevonden.

Kan men via een code in een FTP programma de HD formateren en werkbaar maken, kapot is die niet ,daar ik ze in windows of linux wel kan formatteren ,en ze kan gebruiken, maar niet in de dreambox.

Er staat nu merlin 3 op, maar ook bij de Open pli 4 is het het zelfde..

Wie kan mij helpen met de code AUB.

 
zonder partities en formatteren in de DB zetten en die het werk laten doen.

al geprobeerd?

 
Ga ik morgen nog eens proberen, heb ze wel al in ex 4 geformatteerd in linux, maar in de dreambox,kreeg ik terug MKSF failed.,maar ik ga het eens met Gparted van linux proberen,dit is tot nu toe het resultaat, maar dat is chinees voor mij....

FSCK-ext4 no such fille or directory wile trying to open dev/sdb

possibly no excistent device

Fdisk can't open /dev/sdb1 no such fille or directory

Ik weet niet meer hoe een foto te plaatsen, het is via url, en dat is lang geleden.

 
FSCK-ext4 no such fille or directory wile trying to open dev/sdb
Dit betekent dat hij de disk niet kan vinden. Dat zegt de tweede melding ook.

Misschien anders eens een andere SATA kabel proberen. Hou anders de kap even van de DM800SE en dan even controleren (voelen) of de schijf wel start in de DM800.

 
Ik heb de HD nog eens geformateerd in ex4 en 1 partie,in een linux laptop ,en als ik dan op een windows 10 pc ga zien naar de eigenschappen, staat er Dit apparaat werkt correct.

En het is geformatteerd in in een master boot record,en de HD zit in de dreambox, ze heeft altijd al gewerkt, tot ik bij een opname het bericht kreeg, iets van ,kan niet opnemen ,misschien de HD vol, alhoewel er nog meer dan 150GB van de 320 vrij was,ik heb ze er dan uitgedaan en eerst in fat 32 geformateerd, en van dan af kreeg ik altijd dat msfk failed bericht

Logboeknaam:   Microsoft-Windows-Kernel-PnP/Configuration
Bron:          Microsoft-Windows-Kernel-PnP
Datum:         18/11/2020 16:42:47
Gebeurtenis-id:410
Taakcategorie: Geen
Niveau:        Informatie
Trefwoorden:   
Gebruiker:     SYSTEM
Computer:      DESKTOP-DIEAO8A
Beschrijving:
Device SCSI\Disk&Ven_JMicron&Prod_Generic\6&30462a8&0&000000 was started.

Driver Name: disk.inf
Class Guid: {4d36e967-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Service: disk
Lower Filters:
Upper Filters:
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-PnP" Guid="{9c205a39-1250-487d-abd7-e831c6290539}" />
    <EventID>410</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>4</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x4000000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2020-11-18T15:42:47.0232508Z" />
    <EventRecordID>389</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8120" />

    <Channel>Microsoft-Windows-Kernel-PnP/Configuration</Channel>
    <Computer>DESKTOP-DIEAO8A</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="DeviceInstanceId">SCSI\Disk&amp;amp;Ven_JMicron&amp;amp;Prod_Generic\6&amp;amp;30462a8&amp;amp;0&amp;amp;000000</Data>
    <Data Name="DriverName">disk.inf</Data>
    <Data Name="ClassGuid">{4d36e967-e325-11ce-bfc1-08002be10318}</Data>
    <Data Name="ServiceName">disk</Data>
    <Data Name="LowerFilters">
    </Data>
    <Data Name="UpperFilters">
    </Data>
    <Data Name="Problem">0x0</Data>
    <Data Name="Status">0x0</Data>
  </EventData>
</Event>

 
Kijk nog eens naar mijn vorige bericht. Probeer eens een andere sata kabel in de Dreambox.

Want de melding is duidelijk dat de Dreambox de schijf niet vinden kan.

Je had ook geen usb stick of iets anders op usb zitten, toch?

 
Ik heb nu de HD in zo een usb case gestoken, zodat ik kan verbinden via usb , met de dreambox, anders moet ik die telkens er uitdoen,dus nu kan ik ze zowel op een linux ,als op een windows pc aankoppelen, alleen nu ziet windows de HD niet meer om te formatteren, in linux wel, maar met de dreambox en een FTP programma ,kan ik wel de schijf zien, nu zoek ik de code's om de HD terug werkend te krijgen,ik heb iets op google gevonden om een oude HD in linux terug te activeren, maar dat zal nog wat duren eer ik dat gelezen krijg.

 
Het is normaal dat een Linux geformatteerde schijf in Windows niet meer gezien wordt. Windows kan namelijk geen Linux partities lezen.

Als je nu wel via FTP de schijf kunt zien dan is dat goed en dan wekt hij ook lijkt me.

In dat geval zou ik hem nog eens intern proberen en evt. zoals gezegd andere sata kabel. De ontvanger moet sowieso eerst de HD "zien" voordat je er iets mee kunt.

En ik denk dat als de ontvanger hem ziet dat ook alle andere problemen meteen voorbij zijn.

 
ik zal het wel niet goed lezen (kan hoor beetje veel aan de kop op dit moment) maar..

als de hdd via ftp te bereiken is in de dreambox dan zou ik denken de sata kabel is goed.

of het moet ftp in een ander apparaat zijn..

en ik zie ook nog nergens leeghalen en de dreambox alles laten doen.

 
als de hdd via ftp te bereiken is in de dreambox dan zou ik denken de sata kabel is goed.
Ware het niet dat ie hem zoals hij zegt nu op de USB heeft hangen en niet intern. ;) Anders zou de kabel inderdaad goed zijn.

Maar intern wordt ie helemaal niet gedetecteerd, althans tot nu toe nog niet.

 
Aha!

zie je wel weer niet goed gelezen

toch een brilletje of nog een groter scherm...

maar dan denk ik dat je gelijk hebt @Black Tiger

intern niet extern wel dus moet het iets met de sata of voeding te maken hebben

 
Nu, ik heb al wat winst dacht ik,ik heb de HD eerst terug in linux geformatteerd,maar dan in een exfat , dan heb ik er in de windows ongeveer 1 GB filmpjes opgezet,  dan terug in de dreambox,,dan Mount, kreeg ik linux1, dan kreeg ik voor formatteren de keuze tussen ex3 of ex4,dan kreeg ik, om verder te formatteer in ex4 moet de dreambosx  herstart worden, dus ok, en dan was er geen beschrijfbare directory.

Ik heb dab handmatig via ftp en de media/HD er een movie map ingeplaatst maar bij herstarten was die terug weg,dus geen winst.

het rare is dat ik,na het formatteren van de HD in windows er wel filmpjes kon opzetten, en mee afspelen op de PC, maar de dreambox ziet niks.?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Black Tiger het is al lastig "begrijpend" uit te leggen onder 4 ogen maar denk dat hier iemand helemaal niets leest...

@tokkio hebbu nu al een andere kabel geprobeerd??

 
@tokkioIk denk dat u toch eens terug de vorige antwoord moet lezen wat en hoe het er precies staat. Want daarin is ook al het verschil uitgelegd waarom u wel iets ziet in Windows en niet in Linux en omgekeerd.

Ook dat u helemaal niets moet doen, ook niet mounten, dat moet automatisch gebeuren en als de ontvanger dan met ingebouwde HD de HD niet ziet dan een andere SATA kabel proberen eens in de ontvanger.

Zolang u onze adviezen niet volgt, is er niet te bepalen waar exact het probleem ligt, kunnen we dat niet uitsluiten en kunnen we u dus ook geen verdere tips geven.

 
Ik heb al andere usb aansluiting geprobeerd, en ook eens een andere sata kabel, maar het geeft geen verschil, het zelfde als ik de hd schijf rechtstreeks in de dreambox plaatst ,ik heb wel al gevonden dat de fout zou kunnen zitten als ik het commando: #check_output produces byte string
krijg ik:
#raises exception if command returns a non-zero exit status (error occurs during processing of command)
string_of_text_rc = subprocess.check_output(['bash', '-c', bashCommand])
exited with non -zero exit status 5

Nu zoek ik de code om de schijf via een terminal volledig te formatteren,en echt leeg te maken om ze zo eventueel te herstellen
 
Ik heb al andere usb aansluiting geprobeerd, en ook eens een andere sata kabel, maar het geeft geen verschil, het zelfde als ik de hd schijf rechtstreeks in de dreambox plaatst
Dit begrijp ik niet helemaal, want je schreef eerder dat als je hem aan USB hangt, je de schijf wel via FTP aan de Dreambox kon benaderen, dus dat is wel een verschil in mijn optiek.

Nu zoek ik de code om de schijf via een terminal volledig te formatteren,en echt leeg te maken om ze zo eventueel te herstellen
Dan zal hij toch eerst in de Dreambox ingebouwd moeten zitten -en- herkend moeten worden.
Met parted kun je zien of de disk herkend wordt, daarna kun je er ook een partitie op maken met parted of met mkfs.
Code:
mkfs -t ext4 /dev/sdb1
waarbij /sdb1 slechts een voorbeeld is, daar moet de correcte aanduiding maar dat weet je volgens mij wel.
 
Daar ben ik nu mee bezig ,ik zie ze in de FTP van de DCC, als ik die laat formatteren in de dreambox, krijg ik mkfs failed, en ook geen beschrijfbare partitie,
als ik de hdd dan terug aan de pc hang, zowel linux, als windows 10 ziet die de schijf niet, dan ga ik een (linux)terminal met mkfs -t ext4 /dev/sdb1,dan staat er error of met fdisk /dev/hdb niet gevonden, dan maar a,b,d, n, i ook niks maar ik kan ze nadien wel terug formatteren in linux en ben ik terug naar af,ik moet die exited with non -zero exit status 5 er af krijgen, dat is de fout.
 
misschien is dit een domme opmerking maare
heb je nog een andere sata disk liggen die je even in de box kan stoppen?
straks blijkt de print van de hdd stuk en niet je sata kabel.
naar mijn idee kun je een hardeschijf zonder indeling of wat dan ook in de dreambox proppen en moet ie hem vinden en kunnen formatteren.
ik krijg een donkerbruin vermoeden dat je je suf zoekt naar een "fout" die in een print zit en niet te veranderen is behalve hdd vervangen.
 
dan ga ik een (linux)terminal met mkfs -t ext4 /dev/sdb1,dan staat er error of met fdisk /dev/hdb niet gevonden, dan maar a,b,d, n, i ook niks maar ik kan ze nadien wel terug formatteren in linux
Deze is ook weer tegenstrijdig. Eerst kun je niet formatteren, dan krijg je een error. Maar daarna schirjf je dat je ze nadien wel terug kunt formatteren in Linux??? Hoe dan als dat niet lukt?

Ik begin echter hetzelfde donkerbruine vermoeden te krijgen als sat-ed dus zijn tip lijkt mij een goed idee.
 
Schijf /dev/sdb: 298,1 GiB, 320072933376 bytes, 625142448 sectoren
Eenheid: sectoren van 1 * 512 = 512 bytes
Sectorgrootte (logisch/fysiek): 512 bytes / 4096 bytes
In-/uitvoergrootte (minimaal/optimaal): 4096 bytes / 4096 bytes
Schijflabeltype: dos
Schijf-ID: 0xad519828

Apparaat Op. Begin Einde Sectoren Grootte ID Type
/dev/sdb1 2048 625141759 625139712 298,1G c W95 FAT32 (LBA)


dit komt nu van de terminal van een linux pc,nog eens in fat 32 geformatteerd,daar ga ik morgen bestanden opzetten en video ,en dan terug formatteren,en dan ook de prullebak van de hdd leegmaken heb er iets van gevonden,maar ik ga eerst zien hoeveel ik er kan opzetten via de pc,want de fout in de dmm kreeg ik na 150 gb, bij een opname kreeg ik opname mislukt, en de vraag hdd vol,dus heb ik die geformatteerd en van dan af heb ik trobbels
en ja in de dmm zit een andere hdd en die werkt, die testen doe ik in een IP box 910 via usb dat is ook linux,en door die corona hou ik er mij mee bezig, ik kan wel gebruiken op de pc, maar niet in de dmm,dus dat is de uitdaging ,en als het lukt kan er ook iemand anders voordeel mee hebben.
ik kan er van leren,maar tips zijn altijd welkom.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan