Katten uit tuin weren

edbe

Sr. Member
Waarderingsscore
77
Punten
28
hoe kun je makkelijk katten uit je tuin weren....
er is steeds dezelfde kat die pis en schijt in mijn tuin...ik hou zwz niet van katten.
vindt het gewoon schandalig, ben kijken voor middelen om katten te weren waar ze niet tegenkunnen.

iemand tipe

Heb meer last met steenmarters en met muizen vanuit het veld of honden die in mijn voortuin schij.....
Voor die marters heb ik in het rollend materieel van die marter verjargers hangen.
Weet wel dat mijn katten ( mijn muizen vangers) met een boog om die dingen heen gaan.
Die verjagers zijn er ook op batterijen en anders een kleine accu er achter misschien.

Ik gebruik hier een ultrasone verjager.
Dat ding zend een hoge pieptoon uit.
Bij mij geen katten in de tuin, en deze werken ook goed tegen kraaien en koolduiven zodra ze nesten gaan bouwen.
Tevens heb ik hier ook nog een koltec schrikapparaat, draadje over de schutting, waar ze een optetter van krijgen.

Veel koffie drinken.
Afval van de koffiebonen in je tuin strooien.
Goed voor de plantjes en bloemen maar katten hebben er een hekel.
Ik heb een rat in mijn schuurtje dat is een stuk minder. Had hem nog niet zolang geleden geïsoleerd. K*t beest heeft daar zijn uitwerpselen in gedaan. Hij of zij maken gewoon een gat in een houten want.
Waarschijnlijk omdat het zo koud is geweest.

@janblues, ratten houden niet van zuivere/schone lucht in ruimtes.
Mocht je er weer last van hebben de boel schoonmaken met veel chloor. ;)

@freggel mijn schuurtje is natuurlijk geen woonkamer maar ik ruim hem wel altijd netjes op.
Maar hij of zij is ook niet in het schuurtje geweest maar tussen de dubbele wand in de isolatie. Ik woon net als sat-ed aan de rand van het dorp. Tussen de bomen en struiken leeft van alles.

Ik woon midden in het dorp, en toen ik nog vogeltjes had in voliere. Kwam er van alles op bezoek. Katten, muizen en ratten.

Ik heb toen voor de katten zo'n schrikapparaat gekocht.
Klemmen en vergif voor die andere k*tbeesten.

Katten kregen toen een schok, en ik heb me ooit laten vertellen dat als een kat een optetter krijgt dat deze pist oid, en dan een geur achterlaat als waarschuwing naar andere katten dat het niet veilig is.

Wat de ratten betreft dat is de ervaring met het werk wat ik gedaan heb, en rentokil die daar regelmatig kwam vertelde mij alles in de omgeving van de vogels sterk overdreven schoonmaken met chloor, dat heeft toen goed geholpen.

Ik had eerst een wat grotere muizenval maar dat werkte niet die nam hij mee.
Toen heb ik een elektrische gekocht.
Die heeft hij leeg gevreten zonder dood te gaan.

We hebben nog 1 kip ik hoop dat die gauw het lootje legt.
Dan kan ik het kippenhok weghalen.
Hij eet ook graag kippen voer.

hoe kun je makkelijk katten uit je tuin weren....
arton10397-a4ae7.webp

Ik heb eens van Ome Freggel een tijd lang een schrikdraad apparaat te leen gehad. Het duurde even maar op een gegeven moment lukte het toch een kat om die schrikdraad te raken.
Een zeer hard angstaanjagend kattengeschreeuw was het gevolg, daarna hebben we 2 jaar lang geen katten meer in de tuin of zelfs over het schuurtje lopen gehad.
Schijnbaar scheiden die bij zo'n schrik een reuk af of zoiets wat anderen waarschuwt weg te blijven.

• Leuk
Waarderingen: edbe

Paashaas Hosting FunPaasei

Terug
Bovenaan Onderaan