KM heffing

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
69
Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.

Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlander er op vooruit. Natuurlijk!! Er word een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekend dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.

Dus niet voor diegene die meer dan 40000 euro per jaar verdient( Die mag nu ophouden met lezen. U gaat er nl. wel op vooruit.)Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheek aftrek.

Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met gps. Die registreert u elke seconde dat u rijd. Waar u rijd. En hoeveel u rijd.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de bpm.

Dat betekend: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30000 kilometer dan betaald u nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting.

In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer.Dat is: 30000 x 6,7 is 2010 euro per jaar.

365 euro wegenbelasting -2010 euro kilometerheffing = 1654 euro in de min.

Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld.Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40000 of meer .

Bijvoorbeeld:U koopt een porche 911 carrera voor de prijs van maar 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47700,=
U betaald dus maar 71550,=

Dat is toch snel verdient die 47700 korting. Geweldig toch?

Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van 71550,=

De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van 5000, euro.
Daar zit natuurlijk weinig of geen bpm meer op, dus die word niet goedkoper.

Wie word er dus beter van de kilometer heffing? De bedenkers en de fabriekanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent nl 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijd u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

NL een democratie?

Mooi en helder omschreven CrazyMotha. Ik kwam voor mezelf uit op zo'n 900,00 Euro p/j (nu 264,00 p/j) met deze heffing, maar ik koop nooit een nieuwe auto dus wat betreft die BPM, daar heb ik geen boodschap aan dus ook geen voordeel van.
Nee, hiermee is duidelijk geworden dat de weg alleen voor de rijkere vrijgemaakt wordt.

Ik zie in mijn gedachte straks hele lege snelwegen terwijl Eurlings druk bezig is alleen maar uit te breiden?

Grt Parabolica

Daarom komen er volgens eurlings (of hoe heet die staatsgek) dan ook minder files; logisch toch; Jan met de pet moet weer met de fiets.

Tis natuurlijk wel zo, dat als de nieuwprijs omlaag gaat, de 2de handsprijs ook omlaag gaat.
Dus daar zit dan wel nog 'n voordeeltje in voor jan modaal.

En hoe zit het met de Provincie die Tonnen gaat mislopen omdat de verkregen opcenten uit wegenbelasting wegvallen.

Dus zal de Provincie (gemeentes) ook komen met belasting verhogingen? waar iedereen aan mee gaat betalen. ook die geen auto hebben. Net zo,n geval als in sommige delen v/h land waar hondebelasting werd afgeschaft en vervolgens bij iedereen weer weer verwerkt in de belastingen ten laste.

Den Haag (politiek)is de grootste sinterklaas en spiegeld ons steeds wat voor (hebben we nog niet geleerd van de gulden/euro) Van ene M.Zalm die ons steeds voorloog. en nu in een schandaal zit met woekerpolissen bij falliete D.S.B Bank. van mij mogen die Donner/Eurlings/Balin/Zalm.... liefst allemaal naar de bijstand en het jaarinkomen van die lui weer naar gemeenschapsgeld. Want ze kosten miljarden ten laste van ons!!!.

De regerings cadootjes zijn anders niets dan de geldkraan naar Provincies dicht te draaien en vervolgens de incasso te verplaatsen naar de Provincies die het weer bij ons moet gaan halen.net als de W.M.O Wat een chaos is bij de gemeentes.

De motor draaid al bij hun op volle toeren als verkiezingsstunts voor 2010 en we trappen zoals gewoonlijk daar weer in.

Grtz/Sth..

Zeer goed gezegd en gerekend craymotha!!
Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken.

Geloof maar dat we er allemaal door verneukt worden, ik kan het niet anders zeggen.
Dat belasting voordeel is alleen voor nieuweauto kopers.
Geloof maar niet dat de prijs van tweede hands er iets door daalt.
Dat verschil wordt door anderen in de zak gestoken.
Dat BPM verhaal is dus bullshit!
Reken dus iedereen maar voor zich uit wat hij per jaar kwijt is.

De kastjes die zijn betrouwbaar en niet te kraken zegt de minister.
Dat is niet waar want alle elektronica is te kraken.
Bovendien hoe kan hij dat zeggen, want er zijn nog geen kastjes.
Alleen zegt de fabrikant uiteraard dat ze niet te kraken zijn.
Het is bovendien zeer bedenkelijk dat de overheid je overal kan volgen.
Dat mag niet zegt de minister en belooft dat.
Helaas is het mogelijk dat een andere minister in een ander kabinet daar anders over gaat denken.
Het is dus een oude politieke truk nu iets te beloven, wat later weer gebroken kan worden.
Zo hebben ze ook ons sociale stelsel afgebroken.
Overigens hebben de autolease maatschappijen al gevraagd om hun klanten te mogen volgen.

Nee, het is een onzalig idee die hele KM heffing.
Het gaat autorijden peperduur maken, en juist veel meer belasting opleveren.
Geloof maar niet dat het iets te maken heeft met de kosten van wegenbouw.
Met alle belastingen die met autorijden binnen komen kun je heel Nederland onder het asfalt leggen.

Grtz.

Ik denk dat alle informatie die ze opslaan en bewaren vroeg of laat gebruikt en dus ook misbruikt gaat worden. Nog nooit meegemaakt dat opgeslagen gegevens niet voor diverse statistieken gebruikt gaan worden. Maar ik weet dat de overheden er gek op zijn om persoonsgegevens op te vragen. Amsterdam is al de enigste stad waar je kenteken gescant wordt als je de stad in rijdt gekoppelt aan datacomputer met de nodige gegevens.

Nu er een heffing komt op wat je daadwerkelijk aan kilometers gaat rijden, vraag ik me af waar je kan gaan claimen als je door openbrekingen aan de weg kilometers moet gaan omrijden. Als er hier bij mij een tunnel voor een maand dicht is kan je zomaar totaal 20KM gaan omrijden.
Ik zou gewoon met ze allen massaal gaan claimen als een omleiding niet de kortste route van A naar B is.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan