Laserbehandeling ivm stoppen met roken.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Afgelopen zaterdag zo'n behandeling gehad, ik weet dat het stoppen zelf tussen de oren zit, maar als ik een terugval heb binnen een half jaar dan krijg ik een 1-malige gratis behandeling.

Als het goed is dan wordt het vergoed via de verzekering.
 
ruim 45 jaar verstokte roker geweest, nu bijna 2 jaar gestopt met behulp van een champix-kuur
 
Ik ben 33 jaar roker geweest en in 2008 gewoon in 1x gestopt. Toen lukt het wel na 2 eerdere mislukte pogingen moet ik eerlijk zeggen.

Maar zo'n laserbehandeling, dat zegt me zo vlug niets. Wat wordt er dan gelaserd? Waarop richten ze die laser? Kun je eens nader toelichten hoe dat werkt?
 
Was ook nieuwsgierig. Dus google is your friend.

een laserbehandeling om te stoppen met roken stimuleert de lasertherapeut verschillende punten op uw lichaam door middel van een pijnloze lichtstraal. De lasertherapie van Prostop is een moderne vorm van acupunctuur, waarbij in plaats van naalden een laser gebruikt wordt.
 
Hmmz... toen ik jouw beschrijving zag, toen kwam ook meteen de gedachte "accupunctuur maar dan met laser" in mijn gedachten op.
Ben reuze benieuwd of dat inderdaad helpt, want als dit vergoed wordt en het werkt inderdaad, dan kunnen we dat misschien ook op mijn vrouw toepassen.
Moet je dan gelijk stoppen met roken freggel1? Is de behoefte weg of bijna weg?
 
Je moet idd gelijk stoppen met roken.
Ik weet nog niet of de verzekering het vergoed, want ik moet de rekening nog krijgen en dan declareren.
Wordt het niet vergoed, dan is de €150,- die ik nu betaald heb makkelijk binnen 1 maand terugverdiend. ;)

Bij mij was het effect niet meteen voelbaar, maar dat wijt ik aan het feit dat ik al rokend daar naar toe ben gegaan, en mijn shag
daar in de prullenbak gegooid heb.

Nu moet ik zeggen dat ik weinig tot geen drang heb om te roken, maar het zit ook gedeeltelijk "tussen de oren"
 
Nja, laat morgen dan nog maar eens weten hoe het zit met die drang, met name na de koffie en na het eten.
 
Met de koffie moet je oppassen, drink cafeïnevrij en ook oppassen met Cola.
 
En vooral zorgen dat je uit de buurt blijft van een roker. !!

Wij , mijn vrouw en ik en al mijn kinderen plus aanhang zijn niet rokers!!
Wat een genot in een frisse rookvrije woning te wonen .
Kijk maar eens rond in huis overal die bruine aanslag terug te vinden vooral op knopjes, lijken geel door slijtage of zon verkleuring maar is gewoon rookaanslag. En dan de gele plafonds. Ik heb mijn plafonds 2 keer gesausd in 38 jaar en zijn nog steeds wit. En de gordijnen en ga zo maar door. Troep nesteld zich overal aan vast.
Ik hoop voor Freggel1 dat zijn gevoel tussen de oren aanblijft en stopt met roken. Niet voor het geld !!
mijn leuze is :
STOP MET ROKEN, LAAT JE LONGEN OP ADEM KOMEN.
Bijwerking ; Snoepen en Snaaien. Kilootjes liggen op de loer.
Mijn broer 35 jaar gerookt ook in een keer gestopt. Resultaat 10 jaar rookvrij nu maar + 15 kilo.
 
Laatst bewerkt:
@Parabolica , het gaat me steeds beter af.

In het begin had ik echt nog zin om te roken, maar ik heb de raad van de therapeut opgevolgd, en ik merk dat ik nauwelijks nog zin heb om te roken.

Het hoesten wat ik had is ook al bijna weg, dus nog even doorbijten. ;)

En ook even voor @the matrix , hoe ze het doen weet ik niet, maar als het goed is dan kom ik in gewicht niet aan.
Ik moet wel oppassen met snoepen, maar daar heb ik al een antwoord op gegeven, ik snoep al veel, dus dat zal vast niet meer worden dan het al is.
 
En wat was die raad avn de therapeut?

Het hoesten, minder pijn op de borst (middenrif) en dat slijm dat merk je het snelst en dat is dan echt wel een verlichting.
Daarna komt betere reuk- en smaakzin en da's ook best prettig. :)
 
De raad van de therapeut was als je trek krijgt in roken, gewoon even iets te doen opzoeken waardoor de gedachte weer weg gaat.

Ik ben al meerdere keren gestopt met roken, en weet dat intussen uit ervaring, en deze te langer dat je gestopt bent worden de "verlangens" minder.
 
Ik monitor jouw voortgang voorlopig @freggel1. :)

Ik ben al 50% minder gaan roken en Ik heb me ook een aantal keren voorgenomen om helemaal te stoppen met roken maar dan gebeurde eerder het tegenovergestelde, ik ging juist meer roken.

Ik ben het helemaal met je eens dat het grotendeels 'tussen de oren zit', hoewel als ik me ergens op moet concentreren een shaggie daarbij helpt. :)
 
Het is en blijft verslaving en heeft niks met oren te maken. Lichaam schreeuwt om nicotine. En dat moet je zien te doorbreken Discipline.
En denk later niet op een feestje ach 1-tje kan geen kwaad.
 
Onder andere de overheid denkt daar toch anders over dat roken niet verslavend is het is een genotsmiddel. Omdat niet essentiële winkels dicht moesten dus ook de tabaksshop had ik daar een vraag over gesteld.

Ook raar dat koffieshops wel open mochten blijven om het spul wat feitelijk ook een genotsmiddel daar op te halen.

Geachte heer,

Alleen essentiële winkels zijn open. Dit zijn winkels gericht op de eerste levensbehoeften.
Tabak is een genotsmiddel en geen levensmiddel/-behoefte (eten of drinken).


Met vriendelijke groet,

Centrale Unit Burgercorrespondentie

Publieksvoorlichting Economische Zaken en Klimaat
 
Dat eentje kan geen kwaad heb ik al vaak genoeg gehad @the matrix .

Ik snap alleen het verschil niet, bij de Bruna mag je wel een pakket ophalen, maar geen rookwaar.
Een paar honderd meter verder tanken, en ja hoor daar kun je gewoon sigaretten kopen. :stupid:
 
Ik heb wel eens getrokken aan een sigaret, zelfs een aantal trekjes. Maar dat was ook maar 1x want ik merkte wel heel erg goed dat dit heel snel tot meer zou kunnen leiden. Dus heb er verder geen gevolg meer aan gegeven.
 
Wie herkent dit niet? Denk je dat de shag toereikend is tot de volgende ochtend zit je opeens toch zonder shag.

De oplossing is je keyboard effe omdraaien. :)
 
Helaas wordt het niet vergoed door mijn verzekering [CZ].
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan