leuk die nieuwe regeltjes..

sat-ed

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
4 mei 2010
Berichten
1.412
Waarderingsscore
313
Punten
83
Locatie
grunn
wie? WIE? heeft verzonnen dat iedereen op ELKE verdieping een brandmelder moet hebben???
1 uur midden in de nacht
en nu 2.17 zit ik hier klaar wakker!! achter mijn pctje dit te typen...

en aan de fabrikanten van die piepperdepiepp piep piep %$#@$#%$@#% ...
bouw er Gloeiende een klok in dat die krengen niet af gaan midden in mijn slaap omdat het batterijtje bijna vervangen moet worden!!...
kunnen we nu helemaal niets meer normaal in elkaar prutsen meneer en mevrouw de producent?

ik roep op tot actiie!!
bij de fabrikant, bij de wetgever midden in de nacht zoveel lawaai maken dat ze van schrik met hun kop tegen het plafond zitten!

stelletje.....
 
Als die krengen willen piepen doen ze dat bij voorkeur 's nachts :biggrin2:
 
Ieder jaar de batterij vervangen en de datum in een logboekje noteren. En een goede melder kopen! De onze melden met een knipperend LEDje dat de batterij opgaat en dat een week lang. Ergo: beetje boel je eigen schuld
 
sow @mimisiku
jij durft
ten eerste
kreng hangt er nog GEEN jaar dus HOE moet ik dat in een logboekje bijhouden?
ten tweede
een goede kopen? wat is in jouw beleving een goede? deze komt bij een zaak weg voor brandveilig materiaal en die cursussen BHV geeft hoe goed wil je het hebben?

en ten derde
ergo?
.. zal ik daar op ingaan of niet....
iets met digitenne testen en een vraag over een "eigen" kaart..
moet ik me b*k los trekken?? zeg ut maar!
 
Het was natuurlijk een beetje sarcastisch bedoeld. Zeker een goede meldt dat de batterij leeg raakt..
 
Whahahaha. :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Sorry... kan er niets aan doen. Ik zou er zelf ook helemaal gek van worden, ware het niet dat het voor mij 's nachts niets uit maakt, eerder 's morgens.
Maar ik zie het zo voor me gebeuren en dan ziet het er wel komisch uit.

De regering heeft dit verzonnen en in principe vind ik dat een goed besluit. Er zijn inmiddels in die korte tijd al levens door gered.
In het verleden hebben we hier in de straat ook gehad dat mensen via de brievenbussen de boel in brand staken. Met name rond de jaarwisseling. Daarom doen ze hier veelal nu ook de brievenbus dicht maken rond die tijd.
Alhoewel het de laatste jaren niet meer is voor gekomen.

Maar je zal maar slapen en iemand flikt je zoiets. Dan is het toch wel fijn dat zo'n rookmelder je tijdig wakker maakt.
Dus tja... het kan soms eens irriteren, maar het was geen slecht besluit.
 
Bij een rookmelder is 1 ding zeker: als je daar 's nachts op tijd wakker door word gemaakt en daardoor een brand overleeft ben je blij dat je zo'n ding had.
een goede kopen? wat is in jouw beleving een goede? deze komt bij een zaak weg voor brandveilig materiaal en die cursussen BHV geeft hoe goed wil je het hebben?
Over het algemeen kan je er wel vanuit gaan dat je dan een goede hebt, maar "maandagochtend modellen" kan je helaas altijd treffen. Zelf heb ik deze zomer een Google Nest rookmelder aangeschaft. Deze test zichzelf automatisch en geeft ook meldingen zodra er rookontwikkeling of een verhoogde niveau van co2 wordt gemeten, dus nog ruim voor de kritieke waardes. En met huisdieren is het ook handig om online meldingen via de smartphone te krijgen als er iets aan de hand is.
 
of een verhoogde niveau van co2 wordt gemeten,
Dat zou er ook nog moeten zijn. Maar dat is niet verplicht voor bouwverenigingen dus moeten we toch zelf een keer gaan halen.
Enig advies omtrent welke redelijk/goed is maar toch laag geprijsd?
 
co 2
das niks voor sat-ed nog meer gepiep.:rolleyes2:
 
giphy.gif
 
Ik heb het huis ook volhangen met die dingen, het heeft bij mij wel even geduurd voordat ik begreep dat ik geen krekel in huis had maar dat er een melder graag voorzien wou worden van een nieuwe batterij.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan