Leuk probleempje of niet.

bert50

Addicted Member
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
1.440
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vaak schrijf ik hier, "Raar Probleem" of gewoon heb een Probleem.
Ja vandaag ga ik jullie melden dat ik nu een leuk probleemje heb.
Eerst vertellen wat ik ongeveer heb, Samsung TV LE40B652P2t waar natuurlijk een TV kabel van een provider aanzit en van OnsNet een TV kasje, TV via Internet en natuurlijk een DB500HD, ja je wil wat. Plus buiten een schotel met 4 kopjes, hihihi.

Op de DB gebruikte ik een Oozoon images Enigma versie 1.6, maar na een herinstallatie ben ik overgestapt naar hetzelfde image Oozoon maar dan Enigma 2.0.
OKay ik heb op mijn TV 4 HDMI ingangen voor een source ik gebruik er maar 2 van.
Zoals eerder vermeld, TV via Internet is ook HD en een DB500HD met beide een HDMI aansluiting.

Maar nu heb ik op mijn TV een Source extra met de naam HDMI-CEC Dreambox en kan die instellen ook op de Dreambox kan ik de CEC instellen, hebn nog nooit die instellingen gezien.

De Dreambox werkt op twee sourcs nu, HDMI2 en HDMI-CEC de laatste heeft een voordeel, als mijn TV uitstaat en mijn DB staat ook uit, moest in eerst de TV aanzetten en daarna de DB zodat ik beeld had op de TV via HDMI2.
Nu is dat veranderd, als alles uit staat hoef ik alleen mijn dreambox aan tezetten. DE TV gaat dan ook aan en kiest voor Source HDMI-CEC, dus beeld. Andersom gaat het ook, DB uit dus TV gaat ook uit.

Zoek maar eens op Google naar HDMI-CEC, er is genoeg te lezen daar.
Ik wilde dit leuke geintje jullie niet onthouden, een extra functionaliteit van de Image Enigma 2.0
 
OoZooN image (enigma 2.0) is toch zo gek niet h?...
Er zit nog veel meer op zoals hbbtv, webbrowser en noem maar op.
Als je ook nog even de webadmin plugin installeert kun je door in je webbrowser het IP van je dm500hd in$ te tikken via EXTRA (in het menu) - naast de standaard dflash (dus backup en restore van je complete image maken) ook alles zien/installeren over plugins :)


Ow ja, na het installeren van die plugin, net zoals bij alle plugins, wel even de GUI herstarten
 
Wat is de pensioensgerechtigde leeftijd toch mooi h?, heb je lekker tijd om met de hobby bezig te zijn. ;)
 
Nu @Freggel1 ik was 60 toen ik de pijp aan een ander gaf, profiteer er al 4 jaar van. Trouwes ben nog steeds @Bert50 en dat zal nooit veranderen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan