Leve de reclame

Dirk Digicomm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
11 feb 2001
Berichten
806
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Niedersachsen (D)
Ik gebruik al enige jaren twee internetradio's van Logitech. Dit naar volle tevredenheid.

Op deze radio's kunnen zes voorkeurszenders ingesteld worden. Dit gebruik ik al jaren zo.

Tot mijn grote verbazing krijg ik sinds een paar dagen een verwelkomingstekst in het Duits als ik een zender via een voorkeurstoets kies.

Vervolgens krijg ik op een gekozen zender om de haverklap een reclameblok voor mijn kiezen. Met dit reclameblok wordt geen rekening gehouden met het lopende programma. Dit is op geen enkele manier uit te schakelen.

Na deze pijnlijke ontdekking heb ik een update gedraaid. Ik heb nu wel meer mogelijkheden maar kan het nog steeds niet uitschakelen. Wanneer ik een zender opzoek zijn deze reclameblokken er (nog) niet.  :confused:

Ik vind dit een ongewenste inbreuk op mijn apparatuur. Het ergste is dat het niet op een normale manier te omzeilen is.  >:(

Verder zou ik willen weten of dit ook op internetradio's van een ander merk gebeurt. Mijn huidige radio's gaan voorlopig de kast in.  >:(

 
Misschien eens op het Logitech forum navragen? Daar zullen ze dat best wel weten.

Het is natuurlijk wel erg bijzonder als ze op die manier op gekochte apparatuur ongevraagd reklame zouden kunnen maken. Zou ik technisch gezien ook nogal knap vinden, tenzij er via Logitech servers gezocht wordt.

Welk type Logitech radio is het? Want er zijn een paar types volgens mij.

 
Beide radio's zijn hetzelfde. Als type aanduiding staat er Squeezebox-Radio.

Het vreemde is dat de reclameblokken alleen op de zenders voorkomen welke onder de voorkeurstoetsen staan.

Onder een voorkeurstoets is ook NDR1-Niedersachsen geprogrammeerd. Als ik deze kies krijg ik geen welkomsttekst en alleen de programmering van deze zender. Geen andere reclameblokken.

Wanneer ik een zender via zoeken aanzet heb ik nergens last van.

Ik heb na constatering van deze rottigheid een update uitgevoerd. Dit had geen resultaat. Het vreemde is dat het eerst voor kwam met de radio in de hobbykamer en zeker een dag later in de huiskamer. Beide radio's spelen de hele dag, meestal na keuze via een voorkeuze toets.

 
Als het een pc was zou ik bijna zeggen dat er wat malware op gekomen is. Maar of zoiets bij radio's zou kunnen.

Ik kan wel veel over de Squeezebox vinden, maar niets met reklame onder voorkeuze zenders. Daarom zou ik het toch eens aankaarten op het Logitech forum als ik jou was.

 
Precies BT heb er ook zeker een 20 minuten naar gezocht ook in het Duits met werbung maar kan absoluut niets vinden.

Wel zijn er verschillende Logitech Squeezebox forums maar ook daar zie ik zo in eerste instantie niets.

Dan zouden er toch meerderen moeten zijn of is Dirk de enige.

 
Hallo Dirk, en andere topic volgers, vanzelf !!!,

Zoals je je misschien nog kunt herinneren heb ik hier ook internet radio (Grundig).

Deze staat de hele dag aan en ik gebruik ook altijd de voorkeur knoppen.

Wij luisteren naar stations van over de hele wereld, en hebben geen ongewone reclameblokken.

Die lijken mij knap storend, omdat ik juist allemaal zenders heb uitgezocht, waar de reclame minimaal is. Bij diverse providers ben ik ook (kleine) donateur.

Ben benieuwd, of je je raadsel op kunt lossen. vr.gr. George

 
Op mijn Dreambox is geen reclame te bekennen. Deze heeft de hele dag aangestaan.

Ik heb op internet gezocht naar forums of andere mededelingen over dit fenomeen. Ik heb er niets over gevonden. De meeste forums zijn Duits. Het lukt mij nog steeds niet om Duits te leren. Daar schiet ik dus ook niets mee op.

Het vreemde is dat het op beide radio's is. Ik kan dus niet een radio de schuld geven. Er is voorafgaand aan deze ellende niets met deze radio's gebeurd.

Hoeveel mensen gebruiken een radio van Logitech? Hoeveel mensen daarvan storen zich aan reclame? Hoeveel mensen gaan daar uiteindelijk over klagen? Zo is er nog weinig over te vinden. Voor zover ik kan vinden, kunnen deze radio's niet automatisch een update uitvoeren. Een update moet handmatig worden uitgevoerd.

Ik ben ook met een radio aan het zoeken geweest. Ik heb een vermoeden dat een deel over een server van Logitech gaat. Ook een paar welke in mijn favorieten staan en niet alleen onder de voorkeurstoetsen komen de reclames voor. De reclame is in het Duits en daarom mogelijk alleen in Duitsland hoorbaar. Het blijkt niet op alle zenders aanwezig te zijn. Er staan een aantal in mijn favorieten welke waarschijnlijk van een andere server afkomstig zijn. Hier komt geen reclame op voor. Het maakt niet uit op welke zenders. Waar ongewenste reclame op komt zijn ook Nederlandse en Spaanse zenders bij.

Mijn vermoeden is dat mijn radio zijn streams krijgt via Logitech en deze kans ziet om reclame mee te zenden. De zenders waar geen reclame op voorkomt gaan misschien niet via Logitech. De DB speelt via Shoutcast.

Automatisch begint de reclame na een gebruikelijke pauze na een muzieknummer en eindigt willekeurig in een muzieknummer dat op dat moment speelt.

 
Ik heb de beschrijving van je probleem goed begrepen.

Een ogenblik had ik gedacht, dat die reclame bij je binnenkomt, op de manier, waarop verkeersinformatie er bij autoradios doorgedrukt wordt. Maar dat kan je bijna uitsluiten, als die reclame iedere keer na een brok muziek begint.

Ofdat de frequentie van je afstandsbedening ge-/misbruikt wordt?

Heb je trouwens al geprobeerd logitech zelf aan te schrijven? gr.George

PS. Ik probeer juist op logitech support info te vragen, maar daar heb je serie no bij nodig. Eventueel pm, dan zal ik me er verder mee bemoeien, als je dat nodig vindt...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Logitech is ook in Engels en Nederlands te vinden.

Het Engelstalige support forum kun je hier vinden.

En voor het Nederlands heb ik me vergist, daar is alleen een support forum voor de Harmony afstands bedieningen.

Je kunt echter wel Logitech support contacteren via deze pagina, moet je wel eerst een accountje maken.

 
Als ik een zender opzet vanuit de voorkeurstoetsen dan komt niet op alle toetsen een welkomsttekst.

Ik heb nu eens een keer geluisterd wat ze te vertellen hebben. Na de eerste woorden was de keuze gelijk over en deed ik een andere keus.

Het blijkt dat ik welkom wordt geheten en bedankt dat ik deze stream gekozen heb met mijn app. Verder wordt er reclame gemaakt om een gratis app te downloaden om meer zenders te kunnen ontvangen. Dit heb ik zo begrepen. Mijn Duits is nog steeds knudde.

Laat ik een zender aanstaan na dit bericht, dan komt er regelmatig een reclameblok voorbij. Kennelijk lijkt het gebruik van een internetradio voor de server op het gebruik van een smartphone of tablet. Als ik dezelfde zender via zoeken aanzet heb ik geen reclame.

Het is een andere manier van gebruiken, maar er is mee te leven. Het blijft voor mijn gevoel een inbreuk op mijn apparatuur.

 
Ja ben het wel met je eens. Ik vind ook niet dat reklame voor een app op vaste apparatuur hoort voor te komen.

Nogmaals... ik zou er toch eens contact over opnemen met Logitech zelf want ik kan me niet voorstellen dat dit zo hoort en vooralsnog lees ik ook nergens anders klachten hierover.

 
@Dirk: Omdat mijn brein bezig blijft met dit probleem, komt een vreemde vraag in mij op:

Ik luister nu op de pc naar youtube, en daar komen tussendoor ook reclame berichten...

Is het mogelijk, dat jouw radio youtube ontvangst heeft?

Dwarsstraat en, zoals gezegd, vreemde vraag, maar je weet nooit... gr. George

 
Radio luisteren via youtube? Da's nieuw voor mij.

 
@Black Tiger: Je bent nooit te oud om te leren...  ;) ;) ;)

Maar het was meer gedachten op gang brengen. Omdat bij youtube ook regelmatig advertenties inspringen. Van daaruit zou je een idee kunnen krijgen, hoe Dirk dit fenomeen overkomt.

Ikzelf heb te weinig verstand van de materie, om uitleg te kunnen geven. gr. George

 
Met het zoeken naar een zender voor Marie stuitte ik op een zeer hinderlijk fenomeen.

Wat nu blijkt is dat het een vervelend geintje is van het Duitse internet. Deze kan zomaar inbreken op streams.

Ik zocht op Shoutcast.com een "Radio Nostalgia" voor Marie. Tot mijn ergernis kwam gelijk op eerste "Radio Nostalgia" die hinderlijke welkomst tekst welke ik ook op mijn radio krijg. Dit was op de PC.

Het is dus niet een vervelende hinder van de radio maar van het Duitse internet.

Ik heb ook gemerkt dat ik de welkomsttekst op elke zender maar 1 keer per dag krijg. Laat ik hem dan op deze zender staan, krijg ik daarna regelmatig een reclame blok. Zet ik een andere zender op en ga weer terug naar mijn eerste keuze, blijven de reclame blokken weg.

Er blijven gelukkig nog genoeg zenders over waar ik er geen last van heb, maar het blijft een vervelend fenomeen.

 
@Dirk: Hardstikke goed, dat je dit uitgevonden hebt... Oud van lijf, maar scherp van geest...  ;)

Gelukkig weer een probleem uitgevonden, maar nog niet uit de wereld...  :achja:

Maar zoals je opmerkt, er zijn voldoende andere zenders... gr. George

PS. @Black Tiger: Ergens zat ik er dus niet eens ZO ver vanaf, met mijn verwijzing naar youtube, en dus het internet gebeuren... (Even mijn gelijk halen ????)

 
@George: Je zat er inderdaad niet ver vanaf, ikzelf trouwens ook niet met mijn gedachte dat het via de stream mee kwam met m'n opmerking "tenzij er via Logitech servers gezocht wordt".

Maar we werden mooi op het verkeerde been gezet doordat Dirk zij dat het alleen onder voorkeuze toetsen was. Nu pas is duidelijk dat het (althans op de pc) altijd gebeurt. Dat het op die radio alleen onder voorkeuze gebeurt vind ik nog steeds vreemd. Je zou verwachten dat dan hetzelfde gebeurt als op de pc.

@Dirk: Goed dat je het ontdekt hebt.(Y)

Wat ik me nu echter afvraag, is of dit van je internet provider afkomstig is of van wie deze reclame dan precies komt en of dat überhaupt wel toegestaan is. Want of het nu Logitech of een of andere organisatie in Duitsland is, het blijft een onrechtmatige inbreuk op jouw apparatuur en jouw internet verbinding waar jij niet om gevraagd hebt. En volgens mij ook geen toestemming voor hebt gegeven en grote kans dat dit ook nergens aangekondigd is anders had je het wel geweten.

Kortom.... voor mij zou dit reden genoeg zijn de internet provider eens op zijn tenen te gaan trappen.;)

 
Toen ik gisteren wat zat te goochelen op dit onderwerp, kwam ik een artikel tegen, waarin stond, dat alleen in Nederland de wetgeving zo is, dat het strafbaar is spam te verzenden. Daar staan grote boetes op.  Valt dit soort ongewenste advertenties ook onder spam?

Ik kreeg echter de indruk, dat alleen iets gedaan kon worden, als het vanuit Nederland geplaatst werd.

Ik denk echter niet, dat het Dirk veel helpt, want hoe kan je uitvinden hoe, wat en waarvandaan..?

Misschien moet Dirk het advies van squeesebox forum opvolgen, en iets veranderen in zijn instellingen. gr. George

 
Wat ik me nu echter afvraag' date=' is of dit van je internet provider afkomstig is of van wie deze reclame dan precies komt en of dat überhaupt wel toegestaan is.[/quote']
Dat vermoeden had ik ook al dat het van de provider af kwam.

Daar kwam ik pas achter toen mijn broer een nieuwe Philips TV had gekocht ik zit zo te kijken en een demo te proberen van "uitzending gemist" die deed het niet omdat hij geen utp kabeltje had.

Even een kabeltje bij mij thuis gehaald en geprobeerd en de hele TV is compleet overgenomen door Ziggo zijn kabel provider onder de rode knop hoort HBBTV daar moest je eerst aanvinken accoord te gaan met de voorwaarden van Ziggo zodat ze geld van je kunnen afschrijven en verder heb je dan toegang tot alle on demand diensten.

Ga je niet accoord ga je terug naar het beginscherm en heb je dus een smart TV voor niks gekocht want Ziggo geeft geen eens "uitzending gemist"door een gratis app van de publieke omroep maar je bent verplicht de Ziggo software te gebruiken.

Lijkt me dat je een Chromecast TV stick moet kopen van 35 euro om dat te omzeilen.

En inderdaad ik vraag me ook af of dat allemaal wel mag maar vermoedelijk wel ik lees er nooit iets over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je SmartTV functies en Ziggo interactieve diensten (ITV) verwisseld Aart44.

Hier staat ook een Smart-TV met internet maar ik heb nergens akkoord mee hoeven gaan en Ziggo heeft ook niets overgenomen. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik een aparte Ziggo ontvanger gebruik en dus niet het in de TV aanwezige CI slot voor de Ziggo module.

Heeft jouw broer soms zo'n Ziggo CI module er in zitten? Zoja, dan is dat geheid de oorzaak dat de TV een keuze maakte voor Ziggo interactieve diensten, waar inderdaad die akkoordverklaring nodig is, in plaats van het gewone SmartTV gedeelte.

Een Chromecast kopen is dus nergens voor nodig. Maar da's een andere discussie die we evt. in het TV deel kunnen voeren.

@Marie: Spammen is in meerdere landen in de wereld verboden. Er is ook een Europees verbod, maar de meeste landen hebben dat nog niet zo goed doorgevoerd als Nederland.

Ik weet niet of dit soort reklame ook onder spammen valt, maar hoe dan ook mag men niet zomaar op een internet stream van een ander, eigen reklame gaan meezenden, zeker niet zonder dit kenbaar te maken. En dat lijkt wel wat hier gebeurt.

Dus ik ben benieuwd wat de ISP daarover te zeggen heeft.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan