- Waarderingsscore
- 722
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 56
Hoe werkt linux, en dan vooral de vraag welke distro, in een zakelijke omgeving? Iets met Office e.d.?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie vereist momenteel het gebruik van de ingebouwde Safari browser.
Dan is het handig om te weten wat die zakelijke omgeving in houdt. Mijn laptop (zakelijk aangeschaft) heb ik vanaf dag 1 van Ubuntu voorzien. Maar echt bijzondere software gebruik ik niet. Libre Office zit daar al standaard op.in een zakelijke omgeving?
Ik gebruik geen cloud-dingen.E-mail binnen halen en versturen doe ik met Evolution en mijn boekhoudprogramma gaat gewoon online via Firefox.
Hierbij is het natuurlijk de vraag of dit programma alleen in Windows werkt of ook beschikbaar is voor Linux, al dan niet via Wine. Maar als je Wine nodig hebt om een programma werkend te krijgen lijkt het mij toch handiger om bij Windows te blijven. Zeker met het oog op mogelijke updates van het programma waarbij je moet afwachten of die dan ook nog vlekkeloos blijven werken.factureringsprogramma/boekhoudprogramma
Tja dat is niet echt een onzinprogramma maar ook een besturingssysteem. Net als Mint een afgeleide van Debian.Onzinprogramma's als Unbuntu heb ik altijd links laten liggen,
Die gebruik ik al sinds ik met Linux werk, geheel naar tevredenheid. En ik werk al weer zo'n 20 jaar uitsluitend met Linux, de laatste jaren met Ubuntu.Evolution die men schijnbaar wel als de Outlook vervanger ziet,
Vanaf RedHat 9 ben ik met Linux bezig. In het begin nog met dual boot. Ik heb zelf Lilo nog als bootloader gehad. Ik moet zeggen dat werken met Linux tegenwoordig wel een heel stuk makkelijker is geworden. Nu hoef je de commando's ook niet meer te kennen, iets wat in het begin toch wel anders was. Installeren gaat ook volledig grafisch net zoals bij Windows, tenzij je een distro zoals Gentoo wilt installeren.Ik wist niet dat jij zoveel met Linux werkte.
Ik heb zeker wijn nodig om programma's werkend te krijgen.Maar als je Wine nodig hebt om een programma werkend te krijgen
Debian zat al een langere tijd in mijn hoofd, daar wil ik wel eens wat mee gaan stoeien.Als het om pure stabiliteit en saaiheid gaat zou ik misschien nu kiezen voor Almalinux of Debian.
Ook dat is veel veranderd. Ik ben met Linux bezig sinds RH 4 of 5 inderdaad toen ook nog ook alleen CLI en niet grafisch. Thunderbird heb ik nu naast Outlook en gebruik ik alleen als test en voor mijn Microsoft accounts aangezien die niet meer willen in Outlook 2013 ook niet met pop3.maar daar was ik weer snel van genezen.
Dan kun je die nemen of een afgeleide daarvan met iets modernere drivers zoals Mint Cinnemon of Ubuntu.Debian zat al een langere tijd in mijn hoofd, daar wil ik wel eens wat mee gaan stoeien.
Ligt er aan hoe je dat bekijkt. Het is Windows, Linux, Unix, MAC (unix afgeleide), iOs of Android en dan heb je het wel gehad. En (Free)BSD natuurlijk wat ook een Linux/Unix afgeleide is.Als ik het zo hoor zijn er legio OS'sen ter vervanging voor Windows of IOS.