Map in WD my cloud wordt niet geopend [nas]

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben aan het stoeien met mijn pc die nu weer in het buitenverblijf staat, en wil die ook gebruiken om muziek af te spelen die op mijn nas staat.

Maar er gaat iets niet goed waar ik niet aan uit kom, ik heb de software van WD My Cloud geïnstalleerd, en de Nas wordt gezien, ik kan er op inloggen en alles.

Maar als ik bij Windows rechtsonder klik op het pijltje wat naar boven wijst, en dan op de snelkoppeling klik van WD My Cloud, dan zie ik openen staan, maar als ik daar op klik gebeurd er met de pc waar ik nu mee bezig ben helemaal niks, de map waar de muziek op staat wordt niet geopend?

Ik zie ergens iets over het hoofd, maar weet even niet wat?
 
Meneer BT, dit heb ik allemaal al gedaan en geprobeerd, en dus vandaar dat ik de vraag hier nu stel.

De pc, die binnen staat, en de pc in het tuinhuis, en via mijn gsm doen het allemaal perfect!

Het enige verschil wat ik zie tussen de pc's is dat op de pc waar het niet lukt dat windows niet geactiveerd is?
Dus wellicht is het dat.
 
WD My Cloud is nadat Windows 10 is aangepast hoe externe apparaten worden herkend moeilijker te configureren @freggel1.

Er zijn diverse manieren om toegang te krijgen.

1. Door hem aan te melden bij WD waardoor hij via internet extern met een app is te benaderen.
2. Je kan hem bekabeld in het lokaal netwerk configureren.
3. Door een openbaar 'public' map aan te maken (zonder wachtwoord), voor muziek en films zodat je hem makkelijker als een externe HD kan benaderen.

Maar voor elke PC moet je 2. en 3. handmatig configureren.

Ik geef mijn WD My Cloud mij een vast IP adres en open dan My Cloud in het netwerk en via een netwerkverbinding maak ik een externe map aan die verschijnt onder netwerklocaties.
 
waar het niet lukt dat windows niet geactiveerd is?
Dat kan inderdaad al de reden zijn. Ik zou daar in elk geval eerst voor zorgen. Microsoft laat hier echt soms rare problemen door ontstaan.
Wil niet zeggen dat dit de oorzaak is, maar het is een mogelijkheid.

Misschien kom je ook al verder met de tips van Parabolica. Maar als hij via andere pc's wel gewoon te benaderen is zou ik het eerder zoeken in ofwel activering en daarna andere netwerk instellingen.
 
Inderdaad @Black Tiger, het kan afhankelijk zijn van de W10 versie waardoor het kan gebeuren dat de ene PC de WD MyCloud herkent en de andere niet. Dit heeft denk ik te maken of alle updates zijn geïnstalleerd. Maar juist op een oude PC zou je verwachten dat de HD wel verschijnt in het netwerk.

Ik zal nog even zoeken naar een oud topic op het Duckforum omdat ik voorheen ook problemen had met een WD MyCloud.
 
Kan iets met Plex, daarbij kan je inloggen vanaf je buiten PC naar je NAS.
 
Dat vraagt om een screenshot. :)

Heb je hem al goed ingesteld bijv. zoals op dit voorbeeld?
Dit is van 2014 en daarna ging MS het netwerk sharen beperken middels updates. Ik gebruik geen software van WD maar na wat vogelen kwam hij terug in mijn netwerk en is hij volledig toegangkelijk.

De buiten PC ziet de MyCloud maar @freggel1 kan de mappen niet benaderen en daar zitten juist de beperkingen m.b.t. het sharen van mappen.

Ik heb toen o.a. deze stappen doorlopen:

https://windowsreport.com/wd-my-cloud-windows-10/
 
Dit zal tzt opgelost worden, maar ik/wij hebben vandaag ander nieuws gehad, waardoor alles even aan de kant gezet moet worden, we hebben nog iets meer dan 2 maanden en dan is het de eerste zondag van september!!! Zie ander topic.
 
Pffttt, ik ben tussendoor nog steeds bezig met mijn Nas, en écht alles wat er op internet te lezen is heb ik [ volgens mij] al geprobeerd, maar om 1 of andere reden krijg ik andere pc's niet verbonden met de nas hier?

Ik heb de standaardprogramma's geïnstalleerd, en zie de snelkoppeling, maar als ik daar op klik op de map die ik wil openen, dan gebeurt er helemaal niks?

Ik vindt het vreemd dat het hier op 2 pc's en op de smartphone wel lukt en op de rest niet?

Dus wat doe ik fout of wat zie ik over het hoofd???
 
1) staat het netwerk op betreffende devices op prive of openbaar?
Moet prive staan (kan ook lokaal heten)
2)netwerk beveiligd met password?
Uitzetten onder netwerkcentrum /gevanceerd instelling delen /alle netwerken.
3) klopt de lokatie in de shortcut nog wel ?
 
Heb ik allemaal gedaan @Matrix.

Tevens heb ik de nas via deze pc toegevoegd in het netwerk, dan zie ik alle mappen, maar de mp3 en mp4 wordt niet geopend?
 
Erg vreemd dat hij wel alle mappen en de mp3-4 laat zien maar niet via pc afspeelt.
Heb net mijn qnap 251 op mij ipad geopend en naar de map media/muziek gegaan zie alle mappen, open er 1 en zie alle mp3-4 klik ik er een aan wordt ie direct op ipad afgespeeld.

Lijkt erop dat er ergens een beveiliging geset is maar waar???
Heb geen wd nas dus kan niet verder helpen.
 
Ik zit ook met die gedachte @Matrix, maar ik zou niet weten waar ik het moet zoeken.

Het rare is dat ik dit nu aan het proberen ben op een laptop, en als ik dan de bestanden zie dan wil W-10 deze openen met IE of Edge, ik zie niet de optie openen met.

Straks als ik weer naar de Corsotent geweest ben even verder stoeien.
 
"Open met" met rechtermuisknop op bestand klikken en vervolgens de juiste app kiezen
 
@freggel1, staat bij jou in het "configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen" alles zo ingesteld?

Zie hier mijn Instellingen waarmee ik toegang heb tot mijn WD schijf.
 
Parabolica Hmm jij hebt toegang met password aangevinkt,

Dat heb ik niet aangevinkt maar gekozen voor uitzetten.
 
Parabolica Hmm jij hebt toegang met password aangevinkt,

Dat heb ik niet aangevinkt maar gekozen voor uitzetten.

@the matrix
Mijn WD schijf heeft een public map en die is openbaar toegankelijk zonder wachtwoord en daar staan de video's en muziek bestanden in.
Mijn persoonlijke mappen met foto's en documenten en andere bestanden zijn (natuurlijk) beschermt met een wachtwoord. Met die WD My Cloud kan je ook op afstand waar dan ook toegang krijgen over het internet en je wil echt niet dat andere kunnen meekijken. ;)

De public map op mijn WD is als een netwerkschijf (schijf Y) toegevoegd in mijn netwerk op mijn PC zodat ik hem simpel kan benaderen.
Ook gebruik ik bewust een statisch IP adres en niet dat ik elke keer via DHCP een ander IP adres krijg toegewezen.

Maar ook bij mij heeft het de nodige moeite gekost om toegang te krijgen tot mijn WD My Cloud. Ergens staat er nog een (oud) topic op het forum waarin ik mijn problemen beschreef.
 
@Parabolica , alles staat hetzelfde behalve de 128 of 40/56-bits staat bij mji op 128.

Maar maakt dat iets uit, ik heb hier namelijk nooit iets aan verranderd.
 
Maar maakt dat iets uit, ik heb hier namelijk nooit iets aan verranderd.
Ja dat kan verschil uit maken in bepaalde gevallen. Dan staat het bij de anderen fout, standaard staat dit namelijk op 128.
Dus ik denk dat het voor de WD NAS in dit geval niet uit maakt want die moet dat aan kunnen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan