MAX-ICT failliet!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.512
Punten
113
Leeftijd
62
De webwinkel Max ICT is failliet verklaard. Er zijn verder geen details bekend, al sprak het bedrijf eerder dit jaar tegen Tweakers over 'grote wisselvalligheden in de markt'.

Max ICT B.V. is dinsdag 2 september failliet verklaard, blijkt uit het Centraal Insolventieregister. Het is niet bekend wat de oorzaak is van het faillissement en of er bijvoorbeeld een doorstart komt. Tweakers heeft de curator en Max ICT benaderd, maar kreeg voor publicatie geen reactie. De webwinkel toont inmiddels een bericht over het faillissement.

Het bedrijf besloot eerder dit jaar een deel van het kantoorpand in Gilze te verhuren. Algemeen directeur Jeroen van Daalen zei destijds tegen Tweakers hierover dat de markt 'na corona te maken heeft met grote wisselvalligheden'. "Ten tijde dat Max ICT B.V. verhuisde naar de huidige locatie in Gilze was de markt groeiende. De twee jaren die hierna volgden lieten een ander beeld zien." Met de gedeeltelijke verhuur van het kantoorpand wilde het bedrijf 'een stukje kosten reduceren en hiermee tevens in lijn zijn met de huidige situatie als organisatie in de markt'.

@bron: tweakers maar tekst aangepast omdat er inmiddels wel op de website een faillissementsbericht staat.

nog steeds genoeg zaken wat op de fles gaan....

nog steeds genoeg zaken wat op de fles gaan....
alleen de grote en die die een neven activiteit hebben blijven naar mijn id
met alleen een product door schuiven ben je er niet

Zelf heb ik daar nog nooit iets bij gekocht aangezien ik op Tweakers al eens had gezien dat die webshop slecht scoorde in reviews.

Ik heb er verleden jaar mei nog een TP-Link powerline adapter set gekocht omdat ze daar nog leuker geprijsd waren. reviews waren gemiddeld. Dat was toen ook van 1x en dan niet meer.
Werd gezegd binnen 2 dagen bezorgd. Ik had 23 mei besteld en 10 juni maar eens gevraagd waar het bleef. Moesten ze mijn bestelling opvragen bij hun leverancier.

De 17e kreeg ik bericht dat de zending bij DHL aangeboden was en de 18e juni was het pas binnen. Dus op 5 dagen na een maand later.
Geen wonder dat mensen dan ook niet meer gaan bestellen, was voor mij ook de eerste en laatste keer gelijk.
Een bestelling kan best eens wat vertragen, maar niet bijna een maand voor ICT spul, zelfs China is tegenwoordig sneller.

De bestelling kwam trouwens uit Duitsland waar zij het op hun beurt besteld hadden.

Werd gezegd binnen 2 dagen bezorgd. Ik had 23 mei besteld en 10 juni maar eens gevraagd waar het bleef. Moesten ze mijn bestelling opvragen bij hun leverancier.
Van wat ik heb begrepen bestellen ze pas iets bij de in hun bekende goedkoopste leverancier aan de eind van de dag. Die leverancier kan op dat moment net uitverkocht zijn waardoor de "binnen 2 dagen bezorgd" dan niet meer klopt. Ik vermoed dat als dat transparanter was aangegeven dat klanten daar dan ook eerder vrede mee zouden hebben, maar als ze beloven binnen 2 dagen te leveren dan mag dat natuurlijk geen 2 weken of meer duren.

Waar het fout ging was dat het 1x per dag besteld werd . De 1x bestellen per dag kon ook betekenen dat een leverancier die voorraad zei te hebben om 8 uur sochtends geen voorraad meer had om 16:00 wanneer er besteld werd. En dat de bestelling af en toe ook bij een andere leverancier die een lagere prijs maar een langere levertijd had besteld werd om meer marge op de order te maken.
Bron van deze citaat: tweakers.net

Helaas heb je meer van dit soort dozenschuivers. Zo heb ik vergelijkbare ervaringen gehad met Toolnation (niet te verwarren met Toolstation) met aangegeven levertijden en daadwerkelijke leveringen.

natuurlijk geen 2 weken of meer duren
En dus zeker geen 3 weken zoals bij mij. Want ik kreeg dus pas de 18e, niet de 10e.
Als ik dat van Tweakers hoor dan maakt dat de zaak alleen nog erger en loop je inderdaad nog meer risico dat dingen uitverkocht zijn.

In het begin was dit bedrijf thans wel best goed. Totdat ze dus steeds meer met deze ongein begonnen.

• Leuk
Waarderingen: Peer

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan