MHW EPG gedegradeerd?

Dirk Digicomm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
11 feb 2001
Berichten
806
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Niedersachsen (D)
Sinds een aantal dagen is EPG van de Nederlandse zenders gedegradeerd tot now-next.

Ik heb dit zowel op de 7000 als de 7020.

Op de 7000 draait Gemini 4.4 en op de 7020 Gemini 4.6

Op beide dreamboxen staat MHW EPG aangevinkt.

De buitenlandse zenders doen het perfect. Op de Duitse zenders kan je zelfs een week vooruit kijken.

Aan de instellingen is niets gewijzigd.

In de nieuwsbrief van CDS stond dat de EPG vernieuwd is.

Mijn vermoeden is dat het miermee te maken heeft.

Is er bekend of er al een oplossing in de maak is of moet ik van de Gemini af?

Ik gebruik heel veel internetradio. Daar is Gemini juist goed in.

 
Ik denk niet dat je van Gemini af hoeft maar dat het eerder ofwel wachten is op een update van deze "epg vernieuwing", ofwel Canal Digitaal zit er weer eens mee te klooien, zoals overigens al vaker en ook al vaker dagenlang het geval is geweest.

Hier op Nabilo is hij ook beperkt tot now/next en zelfs dat vaak og niet eens.

Met de rode knop komt er wel een overzicht van de programma's die er bijv. vanavond nog komen, maar een beschrijving van die programma's (de echte epg dus) geeft alleen maar een "not available".

Dus of het nu echt aan vernieuwingen ligt of aan de prutserij bij C+ is nog maar de vraag.

 
DM800 met PLI-image. MHW EPG tot donderdag 06.00 uur.

 
Echt EPG? Dus ook de inhoud/beschrijving van waar het programma over gaat?

 
Daar had ik nog niet naar gekeken. Omdat ik de EPG alleen gebruik om opnames te programmeren. kijk eigenlijk nooit naar de beschrijving. Nu geeft de beschrijving alleen nog maar de naam van het programma met bij sommige de toevoegingen dat het om een serie gaat of dat het een herhaling is. Begreep dat je alleen Now/Next had, dat is bij mij niet zo.

 
Daar had ik nog niet naar gekeken.
Dat vermoeden had ik al, daarom vroeg ik er ook naar, want de overzichtlijst kan ik wel gewoon zien zoals ik al schreef.

De naam van het programma geeft de epg hier ook aan, maar niet de inhoud, dus ook niet als je een serie hebt, waar de serie over gaat, zoals het zou moeten.

Ik begrijp dus uit jouw verhaal dat dit bij jou ook niet werkt.

Blijft dus de vraag of er iets aan de firmware zelf gewijzigd moet worden dat echt -alles- weer 100% werkt, of dat het euvel (zoals normaal) gewoon weer bij C+ ligt.

 
Weet er iemand al meer over dit probleem? Draai zelf op Gemini 4.6 op een 7020, maar heb begrepen dat de image moet wijzigen.

 
Nee, vreemd genoeg werkt het sinds een tijdje weer gewoon bij mij, en ik heb niets veranderd, ook geen nieuwe firmware er op gezet.

Gewoon via de blauwe knop, dan setup/instellingen, expert setup/geavanceerd en dan MHW EPG aanzetten.

 
Echt goed werkt het nog niet.

Ik heb op beide ontvangers steeds verschillende resultaten.

Het ene moment lijkt het alsof alles compleet is en het andere moment lijkt het wel alsof er maar een paar programma's in de lijkst staan. Ook sluiten de tijden dan niet aan.

Op dit moment lijkt alles in orde. Vanmiddag kan het weer helemaal mis zijn.

Het is zeker nog niet stabiel.

 
pli 3

is alles verholpen

heb nu tot ongeveer een week vooruit epg

plus alle info.

en draait mooi op de 7020

wobbe

 
pli 3
is alles verholpen

heb nu tot ongeveer een week vooruit epg

plus alle info.

en draait mooi op de 7020

wobbe
Hmmm, dan moet ik dus over op pli... Gebruik nu Gemini, en ben daar eigenlijk best tevreden over. Zijn er nog voor of nadelen om op pli over te gaan?

@ Black Tiger: werk jij ook met Gemini op een 7020? Is begrijp niet helemaal waarom het bij jou wel werkt?

 
ik heb alle 2 nu op multi boot in de 7020

gemmi en pli

maar draai de laatste tijd alleen pli stabiel en epg doet het tenminste normaal.

handig voor de timer.

 
@Nicos: Ik heb volgens mij wel de Gemini in de multiboot staan maar nee... ik werk niet met Gemini op de Dream 7020 maar met Nabilo Darkstar II en die staat er al op sinds hij uitgekomen is.

Dus als het met de Gemini niet werkt klopt er ofwel iets toch niet helemaal aan Gemini of aan een instelling. Maar als je die "use MHW EPG" aan hebt staan zou het moeten werken.

 
Het werkt niet als je dat aanzet, alleen een enigma2 ontvanger doet het beter. Er is iets veranderd in de Epg. Jade3 van Pli is voorzien van de oplossing.

 
Dat alleen een enigma2 ontvanger het beter doet is onzin. Mijn 7020 is gewoon enigma1.

Het werkt wel degelijk als je dat aan zet, alleen dan niet in Gemini en misschien oudere Pli's maar dat ligt dan aan de Gemini of Pli firmware firmware.

Als er echt iets wezenlijst verandert is, dan blijkt Nabilo toch het beste image te zijn want daar werkt alles gewoon op zonder dat er een update nodig is.:)

Klaarblijkelijk hadden die al de oplossing ingebouwd voordat het probleem kwam.:biggrin:

 
Ik zeg nooit zomaar iets, alleen als ik zeker weet waar ik het over heb. Dat het vooral de enigma1 boxen heeft getroffen ben ik van overtuigd. Of Nabilo zo`n vooruit strevende image is, weet ik niet. Ik heb die zelf nooit getest. De enigma2 image`s hebben in elk geval geen last. Dat een 7020 gewoon op enigma1 draaid is mij wel bekend.

Ik heb zelf een Dm500, Dm600, Dm5620, Dm7000, Dm 7020 en een Dm7025+

 
Ik weet dat je nooit zomaar iets zegt, daar ben je te serieus voor bezig, dat is het probleem ook niet. Mijn reacties was om aan te geven dat je antwoord dat alleen Enigma2 machines het beter zouden doen, niet correct is gezien mijn ervaring met de 7020 en de Nabilo.

Persoonlijk verwacht ik overigens ook niet dat de Nabilo vooruitstrevender is of zou zijn dan anderen, maar het is wel apart dat die het probleem niet kent. Wel tijdelijk overigens, maar toen had mijn DM800 er ook last van.

Hier thuis staat een DM500, een DM7020 en een DM800. Tot nu toe ben ik nog niet naar de DM500 gaan kijken, daar draait namelijk ook Gemini op. Die zal het probleem dan ook nog wel hebben neem ik aan.

 
Wel... C+ is zeker weer aan het rommelen, sinds een dag of 3 werkt hier de EPG niet meer op alle zenders en is weer het bekende "no description is available" te zien. Het verschilt want er zijn ook zenders waarbij wel alles gewoon zichtbaar is, ook voor meerdere uren.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan