Miljoenen gegevens op straat door datalek bij marktonderzoekers (NS, Ziggo, CZ e.a.)

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Gegevens van klanten van ArboNed zijn betrokken bij het datalek bij marktonderzoeksbureau Blauw, zo heeft de arbodienst voor het mkb bekendgemaakt. Net als de NS, VodafoneZiggo en CZ laat ook ArboNed de marktonderzoeker klanttevredenheidsonderzoeken uitvoeren. Voor deze onderzoeken maakt Blauw gebruik van de software van Nebu. De softwareleverancier kreeg te maken met een datalek.
"Er zijn gegevens van onze klanten betrokken bij het datalek bij de softwareleverancier van marktonderzoeksbureau Blauw. Dat vinden wij uiteraard erg vervelend", laat ArboNed weten. "Wij informeren klanten die hebben deelgenomen aan ons klanttevredenheidsonderzoek uit voorzorg met het advies om extra alert te zijn op phishingberichten." Om hoeveel klanten het precies gaat is niet bekendgemaakt. De mogelijk gelekte gegevens bestaan uit naam, e-mailadres en telefoonnummer.

Technische Unie, een groothandel in technische oplossingen voor installatie en industrie, waarschuwt klanten ook voor een datalek. Dat vond plaats bij de leverancier van het marktonderzoekbureau dat jaarlijks het klanttevredenheidsonderzoek uitvoert. "U bent hiervoor uitgenodigd in november 2022. Het is mogelijk dat uw gegevens via hen zijn gelekt. Er zijn direct maatregelen getroffen om het datalek te dichten en om herhaling te voorkomen", aldus de Technische Unie.

Ook PME Pensioen blijkt bij de slachtoffers te horen.

@bron: security.nl
 
En dan durft het CBS met droge ogen beweren dat de door hun gevraagde beveiligings gegevens van mijn PRIVE!!! netwerk veilig zijn bij het CBS.
Beetje ondernemers bedreigen om dit soort gegevens te delen...
 
Ik sta ook in de lijst met "gedupeerden".. Ik vraag mij af wat ik kan doen want er wordt moord en brand geschreeuwd, maar een concreet stappenplan van wat een "slachtoffer" kan doen ontbreekt.
Tja, wachtwoord van het mailadres veranderen, maar van welke websites dan?
 
En dan durft het CBS met droge ogen beweren dat de door hun gevraagde beveiligings gegevens van mijn PRIVE!!! netwerk veilig zijn bij het CBS.
Wacht maar af tot er een nationale digid lek bekend wordt gemaakt, dan kun je echt feestvieren.
Ik heb geen bronnen, maar er schijnt iets te roken...
 
Wacht maar af tot er een nationale digid lek bekend wordt gemaakt
dat bedoel ik dus.
het is een prive netwerk waar ook door meerdere mensen mee gewerkt wordt.
als er wel een lek via het cbs komt en er komt daardoor via ons een lek binnen een ander bedrijf dan moet dat bedrijf ineens een data lek gaan melden met alle gevolgen van dien.

ik zeg in deze
CBS opheffen
scheelt weer een paar centen en de gegevens zijn toch "vervuild" als je mensen gaat dwingen om info af te geven.
Tja, wachtwoord van het mailadres veranderen, maar van welke websites dan?
van alles wat je ooit bezocht hebt
p.. hub enzo :ROFLMAO:
 
Het blijken inmiddels al miljoenen gegevens te zijn, men is nog op zoek naar wat er weg is en bij wie allemaal.
 
Hollandse Nieuwe is ook van de partij, die stuurt ook al mails naar klanten v.w.b. het datalek.
Er zullen nog wel meer sub-providers volgen. Hollandse Nieuwe maakt gebruik van het netwerk van Vodafone.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan