mobiel internet

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
7
Punten
38
Leeftijd
61
De KPN maakt op het moment reclame met mobiel internet incl dongel voor 19,95 per maand, de eerste 4 maanden gratis:
http://zakelijk.kpn.com/mobiel/mobi...Bfk8AAAEZbY47NAGl&sc_18=internet_topbanner_M3

Kijk ik bij de specificatie:

Met dit modem heeft u mobiel e-mail en internet met een snelheid 7200 kBit/s. Mail verzenden en ontvangen gaat razendsnel, net als het surfen naar internetpagina's. De MIM 802 Dongel ondersteunt GPRS, EDGE, HSDPA en HSUPA. De overgang tussen de diverse netwerken gaat automatisch en onmerkbaar.
Platform en datasnelheden
HSDPA - snelheid tot 7,2 Mbps
HSUPA - snelheid tot 2 Mbps
UMTS - snelheid tot 384 kbps
EDGE - snelheid tot 236 kbps
GPRS - snelheid tot 52 kbps
Automatische en onmerkbare overgang tussen de diverse netwerken
Regelmatig
Bundel Start : ? 19,95 /mnd | 400 MB verbruik | Daarna ? 0,10 /MB.

De snelheid lijkt wel ok, maar ik mag voor 19,95 dus 400mb gebruiken, hoeveel is dat nou?
Ik ben niet van plan er mee te gaan downloaden, maar een beetje internetten en e-mailen dus wel. Ik heb geen flauw idee wat ik kan met 400mb, wie heeft hier ervaring mee, en moet ik misschien naar een andere provider kijken?

Dat is een belachelijk abonnement.
Ik heb er ook al vragen over gehad uit de kennissenkring.
Als je het wil gebruiken zoals je normaal internet gebruikt, heb je die 400 mb er in 1 weekendje dik doorheen.
En dan heb ik het niet over (youtube)filmpjes of muziek ofzo.
Als je geen internet gewend bent, dan is 400 mb in een week nog wel wat veel.
Maar juist als je al jarenlang internet gebruiker bent, is dat een lachertje.

De aanbieding ziet er dus aanlokkelijk uit.
Maar je gaat er veel meer voor betalen dan het abonnementsgeld, dat staat als aan paal boven water.
Laten we die 400 mb maar eens aanhouden.
400 mb per week kost je dan dus de eerste week niets extra.
Voor de rest van de maand betaal je dan dus ? 133,-
(Een maand duurt gemiddeld 4,33 weken)

Misschien is dit antwoord een beetje gechargeerd, maar de stelling dat je veel meer gaat bijbetalen dan je abo kosten zijn, is 100 % zeker.

Ik zal zeer zeker nooit een dergelijk abonnement afsluiten.
Hoewel.
Wellicht als de prijs nog een beetje daalt en je dan elke week van de maand een ander kaartje pakt.
(80 euro is toch een heel stuk minder dan 153 euro dacht ik zo).

En dan nog eens 10 cent per mb aan kosten als je er overheen gaat. Belachelijk.
Ik zou er ook niet zo eentje afsluiten tenzij ik geld teveel had.

Ok, die dus niet, maareuh, wat dan wel?

Is dit wat voor 25.75 per maand?
T-Mobile Internet Totaal 1 jaarEcht onbeperkt online
Met Internet Totaal van T-Mobile heeft u overal en altijd toegang tot internet. U hebt echt onbeperkt toegang tot internet zonder datalimiet of bundel. Dit abonnement heeft UMTS-snelheid en is met name geschikt voor de laptopgebruiker die veel wil internetten.

De download snelheid van 1024 Kb/s geldt tot en met de eerste gedownloade 1000 MB per maand, daarna geldt de standaard UMTS snelheid van 384 Kb/s.

Technische specificaties
Downloadsnelheid: 1024
Uploadsnelheid: 128
Omvang bundel: Onbeperkt
Prijs MB buiten bundel: €0.00
Maandprijs: €25.75
Contractsduur: 1 jaar
GPRS:
UMTS:
HSDPA:
WiFi:
Netwerkactie: Geen entreekosten!

Dat ziet er een stuk beter uit.
T-Mobile is wel in het nieuws geweest omdat een product van hen niet bood waar mee geadverteerd werd, maar ik neem even aan dat dit een recente aanbieding is en men daar hun leven gebeterd heeft.

Ik zou zeggen: lees eens op de verschillende forums rond wat men daar over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de verschillende abonnementen te vertellen heeft.
Zoals op pocketinfo.nl , maar er zijn er nog wel meer te vinden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan