mounten op netwerkschijf

P

PieterD

Ik had het ooit aan de gang (DM500 en netwerkschijf), maar nou lukt het niet meer.

Wie helpt?

PieterD

Antwoord moet hier te vinden zijn, dit is vaker besproken.

Als je er echt niets over kunt vinden, is het wel heel handig als je zelf zoveel mogelijk informatie geeft.

Roepen "help, het werkt niet !" geeft ons erg weinig om te zien wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Dus geef ook informatie over wat er verder allemaal tussenzit, en welke firmware er in je DM500 zit.

Switch ?

Router ?

DHCP aan of vaste IP's ?

En welke netwerkschijf is het dan ?

Maarreh.

Is het niet andersom ?

Ik vermoed dat je je netwerkschijf aan de DM 500 wil mounten en niet andersom.

Nou vindt ik hetb eigenlijk niet zo belangrijk of ik de DM een de netwerkschijf wil mounten of anderom (grapje) als het maar werkt.

In de DM500 zit de PLI van de PLI@ Images website (met de nulmodemkabel geflashed)

DM500 en netwerkschijf (Lacie) zitten allebei in een switch van Sitecom en die weer hangt aan een router van Cisco.

DM500 heeft een vast IP, schijf krijgt automatisch IP (en die hou ik in de gaten en stel die dan dus ook juist in in de mountgegevens.

Op de Lacie is een deel Openshare, bereikbaar voor anderen en er is een toegangscode en wachtwoord aangemaakt dat ik ook in de mountgegevens invul.

CIFS

IP: ip van de schijf.

Client directory : /media/hdd

Server directory: openshare

rw optie aangevinkt, rsize en wsize beide op 4096 gezet.

Bijkomend vreem fenomeen is dat, als ik via een van de computers in de router ga kijken naar de DHCP tabel soms een van de twee niet in de lijst voorkomt.

Als ik dan beide reset en dus dan weer de juiste ip's opzoek voor zover gewijzigd, staan ze wel in de lijst, maar ook dan lukt de mount niet.

Wil je nog meer info hoor ik je graag.

PieterD

Bijkomend vreem fenomeen is dat, als ik via een van de computers in de router ga kijken naar de DHCP tabel soms een van de twee niet in de lijst voorkomt.Als ik dan beide reset en dus dan weer de juiste ip's opzoek voor zover gewijzigd, staan ze wel in de lijst, maar ook dan lukt de mount niet.
Dat is dan ook net de reden dat ik voor zaken die ik als server of share gebruik, altijd vaste (statische) ip adressen gebruik, dan kom je dit probleem niet tegen.

Is dat misschien geen beter idee?

Hutsefruts,

als jij me uitlegt hoe ik de Lacie op een vast ip krijg, krijg je een pilsje van me tzt (had je toch al verdiend, dus het kunnen er twee worden).

Ik heb daar al een paar keer naar gezocht en zie het niet.

De DM en de server ben ik al aan het forceren om op een vast ip te komen.

PieterD

Als dat niet lukt, kun je wel eens mazzel hebben met je Cisco router.

Moet je daar eens op zoek gaan of je niet een "vast dynamsich" adres kan toewijzen aan het MAC adres van je LaCie.

Ik kan je niet vertellen hoe dat precies heet, maar ik ben die optie vaker tegengekomen in routers, en Cisco is niet zomaar de eerste de beste prul.

Waarschijnlijk zit die optie om een vast ip-adres toe te wijzen onder basic setup, dhcp server setting, bij enabled staat ook een button dhcp reservation , en daar kun je dan ip adressen toewijzen, succes

Hutsefruts' date='[/quote']Nee da's een ander forum, maar ik wil wel eens koffie komen doen ofzo, zoals je weet lust ik geen kamelenpis.:biggrin:

Schaam, schaam:

Dat hutsefruts frutste er uit voor dat ik er erg in had.

Dat met die consumptie komt goed, whichever you want.

Maar erger:

ik schaam me dood:

er zit op de Lacie wel de mogelijkheid om een vast ip op te geven.

Ik dacht dat die er niet was: bekje weer opengetrokken voor dat mijn hersenschijf aan het draaien was.

Het probleem is een ander:

Op de een of andere manier kan ik van geen enkele werkplek binnen mijn netwerk aan de schijf, ondanks resetten van alle elementen in dat deel.

Krijg de mededeling dat er geen tempfile gecreeerd kan worden: schijf is vol.

Ik zal dus daar eerst van uit moeten zoeken hoe dat op te lossen.

Ik hoop dat te vinden door het programma om vanuit een netwerkstation de Lacie te beheren te installeren en van daar uit weer aan de schijf te kunnen.

Ik laat wel weten hoe het er voor staat en zeker als het weer werkt.

Tot dan,

met nog steeds een rood hoofd van schaamte,

PieterD

Ik dacht dat die er niet was: bekje weer opengetrokken voor dat mijn hersenschijf aan het draaien was.
Da's een timing probleem, heeft windows ook wel eens bij het opstarten en erger nog... ondergetekende heeft daar ook wel eens last van.;)

Krijg de mededeling dat er geen tempfile gecreeerd kan worden: schijf is vol.
Huh? Een tempfile creëren? Vaagheid. Dat zegt me nu totaal niets op dit moment.

Maar da's meer een vraag voor in de Computersectie, maar misschien kunnen we er toch iets aan fixen in de gauwigheid. Exact welk model/type Lacie schijf betreft het?

Check ook even of er geen updates zijn bij Lacie voor de schijf, er is wel eens een firmware c.q. software update te krijgen.

En schamen... ach... hoeft niet hoor.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan