Netwerk probleem 7020

S

satie

Hallo Allemaal

Ik heb een dreambox 7020 Die had ik in de kamer staan en hij werkte goed via een accespoint en kon zo op internet voor een nieuwe lijst in de box te zetten. Nu heb ik de box in de slaapkamer staan en aangesloten op een belkin modem router. En nu heb ik geen netwerk meer hij start op en dan knippert er even het lampje op de router en daarna als de box is opgestart heb ik geen verbinding. Ook in het menu van de box kan ik zien dat ik geen verbinding heb. Heb het originele image erop gezet en het blijf hetzelfde. Toen heb ik de box benadert met hyperterminal met de nulmodem kabel en dan heb ik wel een verbinding. Maar zet ik de box weer op de plaats en sluit alles weer aan is de verbinding weer weg. Weet iemand wat hier aan de hand is Ik weet niet of het een software fout is of een hardware fout .Heb al van alles geprobeerd. Heeft iemand een oplossing?

Hoi satie, welkom als actief lid op het Satellite FUN Board !

Je probleem heeft te maken met de 2 verschillende apparaten waarop je m aangesloten hebt.

Eerst zat ie aan een Accesspoint, en nu aan een Router.

Een Accesspoint is een doorgeefluik, die een draadloos netwerk koppelt aan een bedraad netwerk.

Daarbij ontstaat een groot "hybride" netwerk zowel met draad als zonder draad.

Een Router koppelt verschillende netwerken aan elkaar, maar dat blijven dan wel verschillende netwerken.

En daarin schuilt de oorzaak van je probleem.

Als je niets veranderd hebt aan de instellingen van de Router, dan heb je nog steeds verschillende netwerken.

Hierdoor kan je dreambox niet "naar buiten kijken".

Mogelijk heb je wel 2 keer hetzelfde IP range, maar dat maakt de problemen alleen maar groter.

Wanneer mogelijk moet je je Router instellen als bridge, wat hem feitelijk weer "degradeert" tot Accesspoint.

Je kunt ook je Router handmatig zo instellen dat ie niets meer zelfstandig doet maar dan ben je wel ff aan het instellen.

In dit geval zou je je router moeten instellen zodat ie geen IP's toewijst (= DHCP uit), je moet de WAN aansluiting niet gebruiken maar alleen de LAN aansluitingen gebruiken, en je moet zorgen dat het draadloze gedeelte gekoppeld word aan het LAN gedeelte (dat verschilt per Router model) .

Ik ga er van uit dat je nog steeds draadloos naar het internet wil en je dreambox op een LAN aansluiting hebt zitten.

Als je weet in welke IP range je zit, is het zeer aan te raden om je dreambox een vast IP te geven, dus zelf handmatig invullen in het menu van je dreambox.

Laat even weten hoe je vordert, en succes ermee.

Allereerst bedankt Mas3 voor de snelle reactie

Ik heb een test gedaan en een lange internet kabel genomen en die aan de dreambox aangesloten en het accespoint en zie de box heeft een internet aansluiting. Dat wil dus zeggen dat je vermoedelijk gelijk hebt Ik ga morgen gelijk alles veranderen en alles een vast ip adres geven. Ik laat uiteraard wat horen Of het gelukt is maar nu reeds hartelijk bedankt

Satie

Hoi Mas3

Ik heb alles gedaan zoals je zij en alles een eigen ip toegewezen en de box loopt nu. En de rest wat ik aangesloten heb ook 3 draadloze computer 1 x dream en 1 x ip 9000 Bleu ray en Tv met internet .Nogmaals bedankt. Heb nog een probleem met een 5620 maar dat is een ander onderwerp

Satie

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan