netwerkmount met pli

• Topic starter gerardusadrianus
  • Startdatum
G

gerardusadrianus

Gegroet allen tesamen.

Om (intern) te kunnen blijven sharen met de mediaguard 3 card heb ik mijn doosjes van een nieuwe image moeten voorzien. In dit geval een 7000 met Gemine 4.6 en een 500 geflashed met PLi(was mij geadviseerd). Alles draait weer perfect met CCcam alleen het mounten wil me maar niet lukken,is met Pli toch weer even anders.

Ik krijg de melding "mounten mislukt".

iemand misschien bekend met wat er er ingegeven dient te worden achter mountpunt en serverdir op de 500 met Pli ?

:draai:

Ik heb 2 broertjes: een 7000 en een 500 die beiden op PLi® jade draaien.

De 7000 heeft de harddisk erin, en de 500 maakt daar ook gebruik van.

Daarvoor moet je dan wel op de 7000 de mogelijkheid bieden natuurlijk.

In het betreffende schermpje van de 500 staat als eerste het IP van de 7000 ingevuld (dûhh).

Het mountpunt, is waar ie in je 500 moet verschijnen.

Omdat ik graag wil dat hij bij mij opduikt alsof het een ingebouwde harde schijf is, staat daar bij mij /media/hdd

Omdat ik wil opnemen en wil afspelen, heb ik als server directory opgegeven: /hdd/movie

Dat is dus de directory op de hdd van de 7000 waar de 500 start als ie verbinding maakt.

Zo word er netjes op de 7000 in de movie directory opgenomen (heb ik overigens tot nog toe niet getest), en daar ook de films gezocht zonder dat ik eerst moet browsen naar de juiste directory.

Bij mij werkt het afspelen zo uit de kunst.

De volgende ontvanger hier in huis word er eentje die echte HD aan kan, en die zal ook in het netwerk worden opgenomen.

Dan zal die een interne schijf hebben, waar zowel de 500 als de 7000 ook gebruik van moeten kunnen maken.

Dan ga ik die dus toevoegen aan de 500, en heb ik 2 mounts die dan elk hun eigen mountpoint krijgen, zodat het duidelijk is waar ik terecht kom als ik ga kijken op de HDD.

Hallo Mas3, bedankt voor je snelle reactie.

ik heb jouw instellingen overgenomen maar de melding is nog steeds de zelfde " mounten is mislukt" .

Misschien iets in de 7000 wat ik over het hoofd heb gezien ?

Moet ik daar soms een directory aanmaken ?

Leuk om te lezen dat je de zelfde opstelling hebt en ook ik heb een HD ontvanger op de verlanglijst staan:ballon:

Je moet je 7000 wel vertellen dat de HDD beschikbaar gesteld moet worden voor anderen.

Dat doe je (weer in PLi®) door de NFS server te activeren.

Hoe je dat met gemini doet weet ik ook niet.

Hallo Mas3,

ik heb de boxen herstart en toen lukte het mounten wel.

waarschijnlijk heb ik dit over het hoofd gezien, in iedergeval ben ik blij dat nu alles weer werkt.:):biggrin::):biggrin::p;)

bedankt weer voor je bijdrage.

:drink:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan