Nieuw logo voor Satellite Fun en Duckfiles, wie?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Beste gebruikers.

Misschien zijn er leden die het leuk vinden of hun hobby er aan hebben om grafisch iets te maken.

Mocht je het leuk vinden om een nieuw logo te ontwerpen voor het gezamenlijke Satellite Fun en Duckfiles forum zien we dat graag tegemoet en maak je kans dat jouw logo op ons forum gebruikt gaat worden.
Dezelfde vraag zal op het Satellite Fun forum gesteld worden.

In overleg met het Eendenteam zal dan gekozen worden welk logo er gebruikt gaat worden, of misschien gaat er wel met enige regelmaat gewisseld worden tussen eventueel aangeleverde logo's.

Breedte zal niet zo gek veel uit maken, maar probeer de hoogte onder 150px te houden, liefst rond 100 px  of 110 px zodat het ook goed kan passen.

We zijn nieuwsgierig naar jullie inbreng.

Via postimages.org kun je deze hier plaatsen met de img tag.
 
Beschouw mij even als lid. ;) 

Gewoon een voorbeeld: https://postlmg.cc/vg1D19xM
 
Iedereen mag meedoen, dus uiteraard ook moderators en admins. :)

Persoonlijk vind ik het qua tekst en zo erg mooi gevonden! Alleen ben ik bang dat het aan duidelijkheid erg gaat inboeten bij gebruik c.q. aan leesbaarheid gaat inboeten.
Om Duck en Fun goed leesbaar te houden is het misschien handig om een bredere banner te hebben.
Die van Fun is 577px ? 184px maar zeg maar 500x110 px is optimaal vermoedelijk. In dat soort maten denken dus.
Maar ik vind het sowieso sterk gevonden.
 
Misschien een ander idee om dit kracht bij te zetten. 

Ik heb dit namelijk niet helemaal alleen gemaakt, ik heb dit samen met mijn dochter, Femke, gemaakt.
Ik vindt zelf de handen en de samenvoeging van de tiger en eend toepasselijk omdat dit de avatars van jullie beiden zijn. ;) En daar dus ook om bekent zijn.

Maak bijvoorbeeld de portal die we hebben als "verplichte" startpagina, laat de leden dus ook vanaf de portal inloggen, want volgens mij heb je daar meer ruimte om dingen als dit te gebruiken? 
 
De portal op Fun komt straks met de nieuwe software helemaal te vervallen, dus dat soort idee?n zal helaas voor later zijn.

Wel leuk bedacht overigens, alhoewel ik de avatar van ET er niet in terug zag? Misschien heeft ET er nog idee?n over hoe het er uit kan zien. Wat mij betreft mogen buitenstaanders met goede idee?n (dochters, familie, vrienden) ook meedoen hoor, als men het leuk vindt om te doen. Het is geen verplichting.
 
Hoezo zie jij de avatar van het Eendenteam niet? 

Ik zie duidelijk een tijger die een eend vasthoud. ;)
 
Oh is dat een eend, sorry, zag ik eerst niet door m'n slechte ogen en het zwart/wit. Met vergroten zag ik het wel. Maar dat is een gewone eend, ik dacht echt dat je de avatar bedoelde.
 
Nee ik bedoelde niet avatar, maar ik heb gewoon een beeld gemaakt waar de forums om bekend staan.

Dat jij het niet kon zien ivm jou ogen dat wist ik niet. ;)
 
Ik heb wel een idee voor een leuk logo maar, zit met tijd te kort.
Wanneer heb je het logo nodig?
 
Wat wordt de nieuwe naam van het forum zodat mss daarop geanticipeerd kan worden in de logo


duckFUN.jpg
 
De nieuwe naam is zeker van belang als iemand een banner wil ontwerpen. Ik ben ook even bezig geweest maar ik heb goede grafische progjes meer waarmee ik het ??n en ander kan ontwerpen.
 
Nummer10 zei:
Wanneer heb je het logo nodig?
Dat heeft niet zo'n haast hoor, pas vanaf de migratie eventueel, daar gaat denk ik nog wel een maandje in zitten.

@The Matrix: Een nieuwe naam komt er niet. Als je echt een nieuwe naam zou nemen verlies je alles, zowel Duckfiles alsook Satellite Fun alsook het feit dat je de oudste bent. Wel in de titel van het forum kan Duckfiles erbij opgenomen worden als je dat bedoeld, maar een echte nieuwe naam gaat er niet komen. Maar dan moet je denken aan iets als "Satellite Fun en Duckfiles" of zoiets als je dat bedoeld.
Juist daarom leek het me een leuk idee om die titel in het logo ook Duck op te nemen. Als je dat overal gaat invullen kan het ook nog een SEO issue gaan worden, dus moeten we nog eens bekijken wat de mogelijkheden zijn, maar in een logo kun je vanalles doen. Echter geen nieuwe naam.

Denk ook a.u.b. even aan de maten, geen hoog logo maar een breed logo. ;)
 
Een logo is een woord- of beeldmerk. Een woordmerk bevat alleen (opgemaakte) tekst, terwijl een beeldmerk breder is en kan bestaan uit o.a. een mascotte, afbeelding, monogram, embleem, afbeelding etc. Een combinatie van beide (woord en beeldmerk) is natuurlijk ook mogelijk. Een logo is een herkenningspunt en in ons geval dus van beide forums.

Beide forums zijn oorspronkelijk ontstaan in relatie tot de satelliet (TV) hobby, dat lijkt ons een belangrijk gegeven en zou daarom dus ook op de een of andere manier in het logo terug moeten komen.

De grootste begrenzing hierbij is altijd de grootte. Daarom lijkt ons een logo als woordmerk minder voor de hand liggen. Immers Satellite Fun is nogal een lang c.q. breed woord. Dat geschreven hebbende, denken we dat een logo als beeldmerk het meest voor de hand ligt.

De vraag hierbij is: hoe combineer je nu die 3 elementen (satellite fun, duck en satelliet in 1 logo). Bij een woordmerk is het simpeler want dan zijn er maar 2 elementen omdat in de naam "Satellite Fun", al satelliet zit. Maar goed, woordmerk viel al af vanwege de lengte van "Satellite Fun".

Wat zou kunnen is een grafische weergave van een Satelliet en dan iets met de woorden Fun en Duck doen in dat logo, waarbij je met beide wooren wel iets kunt doen omdat ze ??n gemeenschappelijke letter hebben: de "u".

Dus zoiets als
  F
Duck
  N

of:

  D
Fun
  c
  k

Vervolgens kun je het geheel nog draaien, uit elkaar trekken enz.

Maar of dat nu allemaal de bedoeling is en bovendien wordt het dan - gelet op de grootte van een logo - allemaal al snel veel te veel druk; zeker als je bedenkt dat de achtergrond dan een satelliet is.
 
Is het wellicht een idee om ergens in het forum een onderdeel "duckfiles" te maken met eventueel een bijbehorend logo?
 
Dus mijn voorbeeld (duck en fun in een schotel)  is niet de bedoeling maar je zoekt een pakkende logo in een soort tekst formaat en geen plaatje.?

Ergens las ik het formaat 100-110px das wel verdomd klein.


 
the matrix zei:
Dit lijkt ons een goed idee, ofschoon je met de tekstkleur en de kleur vd eend nog kunt "stoeien", maar dat zijn details en nu niet belangrijk. Wat wel leuk is (geen idee of het zo is bedoeld) is de grote U, want dat is dus de enige gemeenschappelijke letter en bovendien verwijst het naar U of: You ;)
 
Ik denk toch meer aan een banner, evt, met een logo ervoor. Met een logo (dus klein vierkant) loop je weer tegen de maten en daarmee de leesbaarheid aan.
Het verschil tussen de twee is me wel bekend, maar ik noemde het logo omdat dit door forum software voor het gemak site logo genoemd wordt, en eigenlijk vrijwel nooit site banner.

Als je hier naar Duckfiles kijkt, is er net zo goed een banner aanwezig, namelijk de rechterkant waar dus Duckfles staat in letters.

Als je bij Satellite Fun gaat kijken is er ook een niet hoog, maar wel duidelijk leesbaar logo (banner), zelfs met een satellietje erbij, terwjil het niet eens de hele breedte beslaat.

Alleen en klein logo is te weinig, ook hier op Duck is aan de rechterkant de banner met de letters Duckfiles.

Het logo is leuk, maar ik zou het wel Nederlands maken, dus bijv. Satellietforum. Daarnaast zie ik alleen de naam Fun en Duck, terwijl de naam Satellite Fun en Duckfiles is. Ook dat krijg je beter weg in een banner.
Dus vandaar dat ik meer opteer voor de combinatie van logo met banner.
Met de kleuren kan men natuurlijk nog wel stoeien, alhoewel ik het persoonlijk qua kleuren wel leuk gevonden vindt, gezien het blauwe van Duck en het gele van Fun, die normaliter in rood/geel is.

Nog een idee. Als we het in het Engels laten, is er nog een optie. Het woordje "satellite" weg laten en misschien daar "community" of "hobby" forum van maken of zoeits.
Want het satelliet gebeuren is ver gedaan, en op die manier is het ook gemakkelijker om andere leuke dingen die kunnen aantrekken in het forum op te nemen.
V.w.b. het satelliet verwijst de domeinnaam daar immers ook al genoeg naar, toch?
 
idd de gemeenschappelijke U had ik bewust uitvergroot. En idd de kleuren heb ik in eerste instantie geel gekozen vanwege de eend die meestal geel weergegeven wordt in logo's

Een logo is een klein herkenbaar merkteken vaneen bv bedrijf sportvereniging etc zoek maar op logo in google.

Een banner is een grafisch balk die een groot gedeelte of gehele breedte van de web  pagina beslaat.

In je eerder bericht BT had je het over een logo van ca 100-110 px en dat is geen banner.

Dus wat wordt het nu, een logo of een banner of een logo met banner??
 
In je eerder bericht BT had je het over een logo van ca 100-110 px en dat is geen banner.
Dan heb je niet goed gelezen, ik spraak daar duidelijk over de hoogte v.w.b. die maten.
In mijn tweede bericht stond ook de breedte genoemd.

Maar ik ben echt meer over zoiets aan het denken. Is maar even snel in elkaar geflanst, even op klikken voor grootte en leesbaarheid.
En dan bijv. rechts waar nu The Satellite Fun board staat een tekst als bijv. Satellite Fun en Duckfiles of Duckforum. Iets in die stijl dus, maar echt een breed site logo.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan