Nieuw met DM500 HD, hoe Canal Digitaal kijken met org box

M

markus

Heb vandaag een 500HD aangeschaft, na lang lezen over de Dreambox.

Er is zo veel in forums te lezen dat het als beginner lastig is is enorme berg info op te slokken. Na een dag zoeken ben ik er nog niet uit, en het is niet dat ik niet handig ben met computers, netwerken ed. dat komt goed.

Dus voor mij nu belangrijk: eerst het ding aan de praat, dan hobbyen

Mijn vraag:

De box is origineel, zo uit de doos. Heb de 3 astras en Hotbird kanalen geladen maar de Canal Digitaal kanalen werken niet. (Heb een org CD kaart)

Ik lees eea over Cccam. ALs ik het goed begrijp worden hiermee die kanalen zichtbaar, maar hoe krijg ik dit erop en waar kan ik het vinden?

Heeft iemand een kort stappenplan voor me?

bedankt!

Welkom op het board.

Volgens mij vergis je je dat je denkt dat hij zo uit de doos werkt, je zult je eerst moeten inlezen en er een ander image opzetten met CCam dan je kaart er in daarna werkt het.

Volgens mij werkt hij zo uit de doos als een FTA ontvanger dus alleen de Free to air kanalen.

En heb je de box aan het netwerk hangen??

Zo ja kun je er een nieuw image opzetten met de STOP methode die staat hier de handleiding wel voor een ander model maar zal hetzelfde werken heb je geen netwerk moet je aan de gang met Dream-UP.

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=11566

Je kunt nu dus kiezen voor een ander image van de diverse image bakkers zoals Pli images, Gemini, Ozoon,Nabilo en noem maar op.

Als je zoekt op Dreamboxtool.com die heeft ze bijna allemaal staan ik zie voor je ontvanger geen Pli staan maar ik kan verkeerd kijken, dan zou ik gaan voor Gemini daar staat wel een image voor de 500 HD.

Eenmaal het juiste image er op kun je via het menu van je image vaak onder de blauwe knop addons downloaden en CCam 2.14 er opzetten die starten en je kaart er in en het moet werken.

Maar waarom koop je eerst een Dreambox en ga je je daarna pas inlezen het is niet de makkelijkste ontvanger om hem aan het werk te krijgen.

Nu hoop ik dat ik me niet vergis en er al Gemini op staat dan kun je via het menu CCam installeren en is het allemaal iets eenvoudiger,Succes:)

Bedankt voor de eerste hulp, ik ga t vanavond proberen.

Mvg

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 14:03 uur ----------

Gemini image erop gezet, CCcam geselecteerd, fluitje van een cent.

Na laden kanalen echter nog geen Canal Digitaal beeld (op mijn oude ontvanger wel, dus kaart=ok).

Iemand een gouden tip?

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 15:11 uur ----------

Gelukt!

Heb overigens eerst nog een oude CCcam versie geprobeert, werkte ook niet.

Ik heb nu het Newnigma2 image erop gezet, CCcam was hierop al aanwezig, althans ik heb er niets voor hoeven doen.

http://www.newnigma2.to/wbb2/thread.php?threadid=7288

Werkt top.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan