Nieuw modem Ziggo ivm Gigabyte internet.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Afgelopen week een ander modem ontvangen voor gigabyte internet via Ziggo.

Ik moet zeggen dat de modem snel online was, binnen 10 minuten na het aansluiten van de nieuwe modem had ik weer internet, en een snelheid van 930 Mbps bekabeld, en ruim 350 Mbps wifi.

Maar toen ik even naar mijn tuinhuis ging, ongeveer 10 meter van de hoofdaansluiting, slechts 30 Mbps verbinding???

Wanneer krijgen ze dit onder controle zonder extra installaties zonder die wifi-pods?
 
Dat is geen technische vraag waar wij iets mee kunnen. Daar moet je voor bij Ziggo zijn.
De nieuwe Technicolor en Connectbox modems hadden een beter bereik dan hun Ubee en Cisco modems. Zou zomaar kunnen dat dit met de 1 Gbit modems weer minder goed is.

Ligt er ook wel aan wat er allemaal tussen die hoofdaansluiting en het punt in het tuinhuis voor materiaal aanwezig is (kooi van Faradai effect), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik met m'n Fritzbox 10 meter van mijn huis af ook nog nauwelijks of geen bereik meer heb.
Dus lijkt me 30 Mbit is dan misschien best nog wel goed op die afstand?
 
Hier van hetzelfde de bijgeleverde modem/router.
Wat vaak wel ff helpt is het scannen van wifi netwerken en kijken op welk kanaal ze zitten ( vaak zit iedereen op hetzelfde kanaal)

Voor mezelf heb ik de D_Link router op de slaapkamer staan in bridge modus daarmee heb ik wifi zodra ik de straat inrij:geek:
 
Wanneer krijgen ze dit onder controle zonder extra installaties zonder die wifi-pods?
niet en wel om @Guardian zijn opmerking
Wat vaak wel ff helpt is het scannen van wifi netwerken en kijken op welk kanaal ze zitten ( vaak zit iedereen op hetzelfde kanaal)

zijn niet veel mensen die dit doen maar wel mensen die slecht bereik hebben en dan de modem aan en uit zetten.
wat gebeurt er dan ... hij gaat zoeken naar een vrij kanaal maarja dan doen de buren het zelfde...
dan denkt 1 buur "versterker!!" andere buur denkt dat ook en zo krijg je een oerwoud aan wifi signalen.

ik denk dat je beter wifi "klein" kan houden voor de plekken waar jij veel bent
vanaf startpunt , in dit geval je modem, bekabeld naar de plekken proberen te komen waar je veel bent en daar dan een extra wifi bouwen al dan niet mesh.

ik heb redelijk wat ruimte in en om het huis maar heb genoeg aan 3 punten waar wifi signaal uitzend.
1 voor in het huis (los ding, modem wifi uit want die staat ergens onder in een kast met veel storings bronnen)
1 achter in het huis die een stuk tuin mee neemt
1 in de los staande garage die het rechtse gedeelte van de tuin en natuurlijk in de garage voor zijn rekening neemt.

en ja dit kan een behoorlijke ingreep zijn om daar kabels te krijgen maar als ze er 1x liggen dan heb je ook niets anders dan plezier er van.
ik heb overal buizen liggen voor kabels en dan geen 16mm maar meestal 110mm (naar mijn garage liggen er zelfs 2)
1x werk maar als je wat er bij moet hebben kan het er door
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan