nieuwe shotel

S

SEVEN

Hallo , wat begonnen is met een simpel ontvangertje en shotel ongeveer een jaar of 5 geleden begint nu toch wel bijna uit zijn voegen te barsten ,het is meer een hobby geworden om er mee bezig te zijn dan tv kijken, ik heb me deze week een nieuwe shotel gehangen van 110CM ik heb de oude gewoonweg vervangen omdat ik op hotbird en op astra 2 minder goede ontvangst had ong maar een +-53 % ontvangst , op astra en hotbird heb ik nu 80 a 90% ontvangst ,maar ik kan 1W 5 w en dergelijke niet meer ontvangen, wat heb ik hierin verkeerd gedaan

Dit is min werkwijze

nieuwe shotel geplaatst en uitgericht op 19,2 tot ik mijn beste signaal had vastgezet en ontvanger staat voorgeprogrameerd om de rest van sattelieten zelf te vinden ,je kunt deze ook handmatig insteken maar?....Weet niet hoe te doen. als iemand tips voor me zou hebben? alvast bedankt Frederik

dreambox 800 HD

SCHOTEL 110 cm

vysion motor

Laatst bewerkt:
Een van de belangrijkste dingen is dat alles waterpas staat anders gaat hij nooit alle satellieten pakken, ook moet je uitrichten op de satelliet die het dichts bij je nulpunt zit de longitude voor Eeklo is 3.56 oost dus de Sirius satelliet op 4.8 oost is je nulpunt en niet de Astra op 19.2 oost.

Maar ThaSkull heeft een goede handleiding "installeren van een disq motor" op zijn site staan als je dat volgt moet het goed komen.

Een goede popupkiller is bij het bezoeken van die site in elk geval wel zeker aan te raden.

Maar feitelijk is het niet moeilijk, is hier ook al vaker aan de orde geweest.

Geef allereerst in je ontvanger aan dat deze naar 0 moet draaien.

Je monteert alles loodrecht, zet dan paal, motor en schotel in 1 lijn.

Draait dan dat grote geheel naar de Sirius en begint met afstellen. De elevatie (dus hoger en lager) doe je alleen met de schotel. Het links/rechts doe je met de motor met de schotel er aan vast.

Heb je alles optimaal, dan gelijkmatig de bouten aandraaien, de juiste longittude en lattitude in je ontvanger in stellen en je bent klaar.

Klinkt eenvoudiger als het is, maar zo werkt het prima.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan