Nintendo WII [Wasabi] harde schijf wordt niet gezien.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
831
Punten
113
Leeftijd
60
Ik ben bezig om mijn Nintendo weer aan de praat te krijgen, maar ik loop tegen een probleem aan.

Ik heb dat ding een paar maanden geleden even aan de kant gelegd ivm verandering van mijn computerkast en ook de tv.

Nou wou ik dat ding vorige week aansluiten, hij doet het gewoon alleen de externe harde schijf is niet meer zichtbaar in het menu van de Wii.

De harde schijf gaat gewoon aan, en ik hoor gewoon een lichte brom, geen getik of gepiep, dus volgens mij moet deze nog gewoon goed zijn?
Ik heb hem ook al eens aangesloten op mijn pc, maar deze ziet hem ook niet.
Kan dit aan de Y kabel liggen?
Er staan op de schijf heel veel mooie games die ik liever niet kwijt ben.

Heeft iemand voor mij de tip hoe ik die externe harde schijf via de Wii weer aan de praat krijg?
Ik kan hem ook los in mijn pc aansluiten om te kijken of er iets mis mee is, maar dat heb ik nog niet gedaan.

De Wii doet het gewoon als ik er een origineel spel in doe.
Tips zoals de hd aan de onderste usb te hangen heb ik al gedaan.
Ik heb nog wel een reserve staan, maar deze is niet omgebouwd met de Wasabi chip.

Wie kan mij verder helpen, of heeft nog wat antiek spul liggen?

Ik heb hier in 2024 ook al eens op topic voor geopend.

Ik heb hem ook al eens aangesloten op mijn pc, maar deze ziet hem ook niet.
In welke vorm "ziet" de pc deze niet? Helemaal niet?
Of krijg je (wat zou moeten) een bericht dat hij niet herkend wordt en geformatteerd moet worden?

Wat bedoel je met Y kabel? Ik ken alleen Y kabels van Fritzbox routers.
Externe harddisk sluit je toch gewoon met USB aan op de Wii?

Al eens een andere USB kabel geprobeerd?

De pc heeft de schijf even gezien maar ik kreeg toen idd de melding dat de schijf niet herkend wordt.

Wat die Y kabel betreft die heeft 2 usb stekkers aan de ene kant en een kleiner stekkertje wat in de externe schijf moet.
Ik had dit al opgezocht via Google, en een nieuwe besteld, alleen deze past niet.
Misschien verkeerd geschreven, het is een Usb c splitter

maar ik kreeg toen idd de melding dat de schijf niet herkend wordt.
Maar dat klopt ook, dan wordt hij dus wel gezien door de PC de formatteringsmelding moet je annuleren.
De grootste kans is namelijk dat die schijf in Wii formaat geformatteerd is.

Je moet dan feitelijk Wii Backup Manager (of soortgelijke tool) op je PC zetten. Deze kan dan wel Wii geformateerde hdd's lezen.
Daarmee kun je dan ook zien welke spellen er op staan en evt. spellen er af kiepen of er spellen bij zetten.

V.w.b. die USB kabel dat noem je inderdaad geen Y kabel maar gewoon usb kabel met meer aansluitingen of usb c splitter in dit geval.

Ik zou beginnen met de PC. Zet daar die Wii Backup Manager eens op en kijk of daarmee de schijf dan wel leesbaar is. Zo nee dan zou ik toch nog even met een andere USB kabel proberen.

Ik heb intussen weer 1 en ander geprobeerd om de externe hd zichtbaar te krijgen, maar niks.
Ik heb zojuist een andere kabel besteld om te kijken wat het kan zijn.

deze is de huidige kabel:

Ik ga die backup manager eens installeren.

Programma geïnstalleerd, en ook de wbfs manager.

Beide zien de hd, maar meer dan de melding dat de schijf niet herkent wordt of geformateerd moet worden kan ik er niet mee. :unsure:

kabel ziet er een beetje uit als die op mijn sata naar usb kabel (losse sata hdd/ssd aan een pc hangen)
daar is 1 kant sata incl voeding en de andere 2x usb a
1x usb a voor data andere voor voeding
moet beide gebruiken om een hdd te kunnen bereiken
3.5" zelfs met losse voeding vanwege het opgenomen vermogen

Ik ben eigenlijk stapelgek want ik heb op mp een vergelijkbare wii met externe hd gevonden en geboden via direct kopen.

Deze wordt als het goed is door de belletrekkers, beter bekend als dhl, binnenkort bezorgd.

Ik zie het een beetje als reserve materiaal omdat ik bepaalde spellen zoals Zelda, mario of donkey kong nog steeds graag speel.

Beide zien de hd,
Hmmz... zou voor de zekerheid nog eens een andere usb kabel gebruiken, gewoon eentje uit 1 stuk. Dat type wat je nodig hebt komen vrij regelmatig voor.
Alhoewel ik er een beetje aan begin te twijfelen of de schijf dan nog wel goed is.

Als je van die spellen houdt is het waarschijnlijk wel handig op zoek te gaan waar je die games nog kunt downloaden, daar is best nog wel wat van te vinden.
Heb laatst nog een aantal playstation 1 en 2 games gedownload voor op een hdd in een ps2 te spelen voor m'n dochter en ik heb hier zelf nog een gesoftmodde ps3 staan waar dat spul ook op te gebruiken is. Lachen!

Een ander kabeltje is onderweg, maar het duurt op dit moment met de bezorgers allemaal wat langer.

Wat de spellen betreft ga ik eens in de nieuwsgroepen snuffelen.

Onderweg? Had je niks meer liggen dan? Ik heb altijd overal van die oude usb kabeltjes liggen.
V.w.b. de games, er zijn veel sites te vinden met roms en iso's. Vermoedelijk is daar veel meer te vinden dan in nieuwsgroepen want de Wii is nogal oud.

Ik heb hier ook van alles liggen, maar zo'n kabeltje net niet.

Het hoeft ook niet zo'n dubbele te zijn he. Gewoon een enkele rechtstreekse.
Maar als je net de juiste aansluiting niet hebt is het lastig inderdaad.

Ik heb vandaag de wii ontvangen die ik via mp gekocht heb.

Deze heeft ook een externe hd en werkt, ik heb mijn externe hd op deze aangesloten, maar ook bij deze wii doet de hd het ook niet. Met dezelfde kabel als dat ik zelf heb.

Andersom ook de hd van de nieuwe aangesloten op mijn wii, wordt ook niet gezien.

Maar ik heb wel gezien dat de usbloader niet op mijn wii staat, maar wel op de nieuwe.

Zou dat het probleem zijn?
Toch eens zoeken hoe ik dat op de wii ga krijgen.

Zou dat het probleem zijn?
Dat zou kunnen. Dan lijkt het er op dat de jouw niet of niet goed gesoftmod is.
Er zijn wel enkele handleidingen en ook Youtube video's te vinden om usb loader op de Wii te krijgen in 2025 dus nieuwe, misschien gemakkelijkere methode.

De wii heeft het altijd gedaan.

IK ga hier volgend jaar verder mee.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan