NL in viaccess

Dirk Digicomm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
11 feb 2001
Berichten
806
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Niedersachsen (D)
Sinds enige tijd staat ook de Viaccess (France Telecom) codering aan op Nederland 2 en 3.

Heeft dit een reden of zitten deze twee zenders in een ander buitenlands pakket?

Of is dit een voorbode van weer een nieuwe codering?

 
Dit had mijns inziens wel nieuwswaarde dus heb ik de post naar hier verplaatst.

In Viaccess? Was mij nog niet opgevallen eerlijk gezegd. Is dat een tijdelijk iets geweest? Nu op dit moment om 00:43 uur lichten bij mij alleen de I en S letters op, hetgeen aan zou moeten duiden dat alleen irdeto en seca actief is.

Het zou me echter niet verbazen als men aan het testen is. Wellicht een voorbereiding voor het een of ander.

 
hoi,

cds doet testen met meerdere coderingen

dit betekent niet dat men deze codering ook echt gaat gebruiken

 
Nee maar het is wel vreemd dat ze opeens met Viaccess testen, dat heb ik eerder nog niet gezien. Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze dat voor iemand anders testen of om andere redenen inderdaad.

@Dirk: Ik schreef dat op het moment dat ik keek er alleen I en S was. Maar later diezelfde nacht hebben ze op de publieken inderdaad de hele tijd ook met V zitten spelen.:)

 
Ik weet niet of ze meer zitten te klooien oa met de codering (Seca).

Ik heb op beide dreamboxen steeds last van vreeses in het beeld op de Nederlandse publieke zenders. Op één van VRT heb ik zelfs af en toe een paar seconden stilstand.

Op geen enkele buitenlandse zender komt dit voor.

Mijn buurman heeft mijr al enkele keren gevraagd om naar zijn ontvanger te kijken omdat hij hier ook last van heeft. Hij heeft een goedgekeurde Strong. Hij klaagt hoofdzakelijk over Ned 1.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan