Nl talige soft op Dreambox 7000s

G

GIARDINIERA

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op deze forum ,ik heb onlangs een Dreambox7000S uit duitsland gekocht met uiteraard duitstalige software ,ik zou er voor het gemak Nederlandse software op willen zetten , mijn vraag nu : welke software ? en

kan dat serieel met DreamUp ? of moet het via UTP Kabel ?

Graag antwoord a.u.b.

MvG

GIARDINIERA

Hoi GIARDINIERA, welkom op het Satellite FUN Board!

Je hebt een dm 7000s met Duitstalige menu's.

Maar voor deze ontvanger zijn heel veel verschillende soorten software beschikbaar.

Wanneer je ontvanger niet voorzien is van de originele software van DMM, dan is de kans 99,999% zeker dat je gewoon de taal kunt instellen naar Nederlands.

Voor de originele firmware weet ik het niet, maar eigenlijk denk,ik dat je dat daar ook kunt doen.

Laat eens weten of je kunt achterhalen welke software je op je dreambox hebt.

Meestal kom je daar achter door de stroom even uit te schakelen, en dan met de tv aan weer in te schakelen.

Je ziet dan op je tv scherm een merk/logo verschijnen van degene die de firmware heeft samengesteld.

Wanneer je ons laat weten welke firmwarebakker jouw firmware heeft gebouwd, zal er vast wel iemand zijn die je kan vertellen hoe je de taal het snelst naar NL kunt zetten.

Bij het booten verschijnt er een GP logo ,ik ga er vanuit dat het GEMINI PROJECT betekent ,verder kan ik in het menu kiezen uit 2 talen duits en engels , is het mogelijk om een image in het Nederlands er op te zetten en hoe

gaat dit in zijn werk ,serieel of via Lan poort ?

Bij voorbaat dank

Natuurlijk wel.

Ik heb het vermoeden dat de firmware die er nu op staat, behoorlijk oud is.

Je kunt met dreamup inderdaad de firmware updaten.

Ik raad je aan om zowel een seriële verbinding als een netwerk verbinding met je dreambox te maken.

Persoonlijk ben ik wel te spreken over de PLi® (klik!) images, maar das een persoonlijke voorkeur.

Mogelijk heb jij liever een alternatief, vandaar ook dat de keuzemogelijkheid er is.

We hebben ook wat in onze download sectie staan, zie rechts op je scherm.

Eindelijk iemand die antwoordt , bedankt MAS3 !!

Alvorens ik eraan begin nog 3 vraagjes :

-Kan de PLI Image met Dreamup op de Box ?

-Moet de box leeggehaald of wordt de oude image overschreven?

-Moet de Box zowel serieel als netwerk verbonden zijn ?

Bedankt

GIARDINIERA

Nounou, dat valt toch best wel mee.

Dit board draait net zoals verreweg de meeste collega boards op vrijwilligers.

Dan kan het best wel zijn dat je zo af en toe wat moet wachten op je antwoord.

En om heel eerlijk te zijn, de informatie die je vraagt is al meer dan eens besproken, en dus te vinden op ons board.

Natuurlijk ben je enthousiast en wil je zo snel mogelijk aan de slag met je nieuwe aanwinst, dat snap ik ook wel.

Maar je had de informatie dus ook kunnen vinden zonder ernaar te hoeven vragen.

Dan 3 antwoorden:

[*]Ja.

[*]De oude image word overschreven.

De data op een eventueel aanwezige harde schijf blijft behouden.

[*]Dat zou ik wel doen, maar het hoeft niet per se.

Wanneer je de data over het netwerk kunt sturen, gaat dat vele malen sneller dan over een seriële verbinding.

Maar een seriële verbinding is wat betrouwbaarder.

Het ligt ook aan het programma dat je gebruikt om de image erin te zetten (dreamup is er in verschillende smaken en er zijn ook andere programma's waarmee je dit kunt doen.

Dan kan het best wel zijn dat je zo af en toe wat moet wachten op je antwoord.
Zeker in de vakantieperiode's zoals nu, als veel mensen met vakantie zijn of van het mooie weer genieten.:)

Maar in elk geval welkom op Satellite Fun Giardiniera.

De NL taalmodule is over het algemeen via de addons te downloaden (blauwe knop).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan