nog steeds problemen met settingslijsten

C

chrisjan

Ik gebruik voor mijn DB 8000 de settingslijsten Enig1 en Enig2 van Stalords en brend ze met de DreamBoxedit afzonderlijk,volgens de handleiding in de box...maar het lukt me steeds maar voor één zenderslijst, ofwel Enig 1 ofwel Enig2....telkens dus als ik de procedure herhaal lukt het maar met één lijst....HOE komt dat?Of wat doe ik fout?

1000 x thanks

Huh? Volgens mij doe je iets fout. Die Enigma1 lijst moet je helemaal niet gebruiken. UITSLUITEND Enigma2 lijsten gebruiken op een Dreambox 8000.

Ik begrijp daarom ook niet waarom je 2 types lijsten in een Dreambox wilt zetten, dat heeft toch geen zin?

...telkens dus als ik de procedure herhaal lukt het maar met één lijst....HOE komt dat?Of wat doe ik fout?
Als je de procedures correct volgt, dan heb je dus 2 verschillende procedures.

Om een E(1) lijst in een E2 machine te zetten, moet deze lijst omgebouwd worden.

Zeg maar dat het grote verschil in de lijsten zit in de plaats waar ze worden opgeslagen.

Als je het al voor mekaar zou krijgen een niet omgebouwde E(1) in een E2 machine te zetten, dan gaat die er niets mee doen want hij kijkt helemaal niet op die plaatsen.

Dreamboxedit kan als je dat aangeeft, de lijst voor je ombouwen.

Uiteraard word dan wanneer je 'm naar de box stuurt, de vorige lijst gewist.

Nou kan het zijn dat je een of andere multiboot hebt, maar ik betwijfel of er ook een E(1) voor de 8000 is.

Heb je die wel en er ook instaan, dan moet je dus wel eerst naar de juiste versie "multibooten" want anders kan het nooit goed gaan.

Anders zou je de lijst nog zelf naar de juiste locatie kunnen FTP'en maar dan gaat het over zoveel bestanden dat ik denk dat je daar heel snel mee ophoudt.

ja maar telkens wanneer ik de settingslijst dus overbreng naat de DB en dus op het eindevd procedure 2x "disconnect" verschijnt (zoals aangegeven in de handleiding) komt volgende tekst:"sending reload commenad failed.See the log for more information

reboot the DB by hand to activate te new setting"..MaW die "herzending naar mijn DB is dus niet gelukt?...waarom niet?Wat kan er fout gegaan zijn ?...

Volgens mij zou hier het euvel wel eens in kunnen schuilen:

en dus op het eindevd procedure 2x "disconnect" verschijnt (zoals aangegeven in de handleiding) komt volgende tekst:"sending reload commenad failed.
Zoals ik het zie ben je op disconnect aan het drukken terwijl het ding nog bezig is.

Weet je zeker dat je DreamboxEdit gebruikt? Want daar zit namelijk geen disconnect knop op.

Volgens mij ben je te snel, dus wat meer geduld opbrengen.

Bij de DM800 (en dus vermoedelijk ook bij de 8000) gaat Dreamboxedit automatisch (als dat aangevinkt staat) een "reload settings" commando sturen naar de Dreambox als hij klaar is met het overbrengen van de bestanden van de zenderlijst.

Dat gaat soms snel, maar soms duurt dat zelfs tot een minuut of langer.

Gewoon dus rustig afwachten totdat er in dat logvenstertje komt te staan dat alles klaar is. Die melding heet volgens mij "reload command ready".

In elk geval moet je dat reload ergen zien en ready of finished. Dan druk je pas op de "back" toets en sluit je DreamboxEdit af.

Ik moet de teksten van chrisjan ook een paar keer lezen voor ik kan gokken wat ie misschien zou bedoelen, maar het is mij wel duidelijk dat hij dat "disconnect(ed?)" in het logvenstertje waar jij het over hebt ziet staan.

See the log for more information
Als je wil weten wat er aan de hand is, moet je dus in de log kijken die ergens is aangemaakt op je pc.

Anders blijft het gokken wat er mis is.

Als het goed is kun je daar precies zien wat het programma allemaal gedaan heeft en dus ook waar het fout ging.

Kopieer anders de tekst uit deze log eens en zet hem hier neer.

Haal dan wel eventuele zaken zoals passwords enzo eruit.

Ja oké en sorry, ik leg het soms niet al te korrekt technisch uit...."amateurke hé..." maar WAT bedoelt men dan met "Log" en waar vindt men die?...

10000 x thanks

Met het "logvenster" bedoeld men dat grotere vlak beneden in het ftp venster van Dreamboxedit, waarin je ook ziet dat de bestanden overgezet worden naar de Dreambox. Dat is feitelijk dat venster waar de tekst in voorbij komt gescrollt.

Dat noemen ze het log venster ofwel de log.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan