Onnodig vrijwillig excuus en nog ontevreden? Ik snap het niet meer.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.828
Waarderingsscore
1.025
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Moet racisme verdwijnen? Jazeker, daar zijn we het allemaal over eens! Dat begint bij opvoeding!

Maar er is geen land ter wereld wat excuus aanbiedt bij mijn weten en nu gebeurt er iets speciaals.
  • Nederland biedt zijn excuus aan voor het slavernij verleden (waar overigens veel meer landen aan meededen)
  • Wij hebben hier niets mee te maken, wij zijn niet verantwoordelijk voor het gedrag van onze voorouders dus er is feitelijk geen reden en/of verplichting voor Nederland om een excuus te maken. Het is dus puur sociaal.
  • Slechts een klein deel van de Nederlanders heeft hier aan deelgenomen
  • Er is hier dus helemaal geen enkele grond voor een vergoeding door de burgers van Nederland. Als men iets doet, is ook dit weer puur sociaal en vrijwillig.
En wat gebeurt er nu? In plaats van blij te zijn dat er überhaupt een excuus komt, gaat men klagen en zelfs eisen stellen.
  • Men klaagt want het excuus moet door een blanke Nederlander gemaakt worden
  • Het mag geen minister zijn, het moet de premier of de koning zijn
  • Het mag niet op 19 december, het moet perse op de viering van de afschaffing van slavernij 150 jaar!!! geleden
  • De hoogte van de schadevergoeding is onvoldoende, dat moet veel hoger en anders besteed worden.
Mis ik nu iets of wat gaat hier fout? Mijns inziens is dit pure ondankbaarheid dat de -huidige- regering überhaupt iets wil doen in de vorm van een excuus en zelfs een bepaald bedrag, voor iets waar wij totaal niets me te maken hadden.
Totaal andere tijd en zoals gezegd, wij zijn niet verantwoordelijk voor de daden van onze voorouders.

Er zijn zoveel landen geweest en zelfs Afrikaanse inboorlingen die hieraan meegewerkt hebben door mensen uit hun collega dorpen te ontvoeren en als slaaf te verkopen. En wij hebben ook nooit excuus gehad bijv. van Arabieren voor de blanke slavinnenhandel vroeger (ik noem maar iets).

Dus ik herhaal mijn vraag. Wat mis ik hier, dat men schijnbaar denkt recht te hebben op een excuus van de huidige generatie, met schijnbaar ook een door anderen vast te stellen schadevergoeding met (naar ik hoorde) enkele miljarden???
Waarom is er niet gewoon sprake van dankbaarheid dat de huidige generatie überhaupt bereid is om een excuus aan te bieden als Nederland, voor wat vroeger een klein deel van onze voorouders gedaan heeft, niet eens het hele land?

A.u.b. geen racistische termen gebruiken of soortgelijke uitspraken doen, dat is niet de bedoeling. Ik ben alleen nieuwsgierig of iemand weet waarom er geen sprake is van dankbaarheid en waarom men denkt bepaalde rechten te kunnen claimen bij een volledig vrijwillig sociaal excuus.
 
Het is hoe zou ik het zeggen; gebruik maken van de gulheid van Nederland en dat uitbuiten, want zo zie ik het.
Excuus maken over iets wat onze oud landgenoten ooit hebben gedaan.
Tsja…. Dat is dus alleen voor de bühne.
Dat er ook nog geld en sponsoring voor een museum en een standbeeld moet komen zie ik als afkopen van schuld van iets waarvan je zelf geen verantwoordelijkheid hebt, feitelijk dus onzinnig.

Verder zal ik me maar inhouden.
 
Zij willen gewoon geld zien! Hun leven lang 40.000 per maand per kleurling!
 
Dat er ook nog geld en sponsoring voor een museum en een standbeeld moet komen zie ik als afkopen van schuld van iets waarvan je zelf geen verantwoordelijkheid hebt, feitelijk dus onzinnig.
Ik kan me best voorstellen dat men (Nederland) op die manier meer kennis wil geven van de geschiedenis van de slavernij en ook dat dit niet de juiste manier was. Om ook de jeugd te leren over het slavernij verleden. Er zijn best interessante verhalen over te vertellen en fysieke zaken en kunst over die nergens een plek krijgen.

Dus sponsoring voor een museum, dat kan ik nog wel begrijpen ben ik persoonlijk ook niet tegen. Een standbeeld? Nja... hoeft voor mij niet, maar als je daar een groep mensen dan een plezier mee doet.... Het is niet onze verantwoordelijkheid, maar als je op die manier kunt meewerken aan tegen gaan van racisme dan is dat wel mooi.
Maar dan mag er ook wel iets tegen over staan. Dankbaarheid bijvoorbeeld.

Het mes snijdt ook aan twee kanten, rust in de samenleving. Het moet niet zo zijn dat als een kant sociaal gaat doen dat anderen dan eisen daarover moeten gaan stellen.
Kijk dat men het mooier zou vinden als dat excuus op 1 juli zou komen, oke daar is wel iets voor te zeggen.
Maar het is niet heel Nederland. Dus tja... lieverbroodjes worden niet gebakken, ook niet voor ons Nederlanders zonder slavernij verleden. Jammer maar helaas is dan de uitspraak, daar moeten wij het zelf ook mee doen.

Maar om dan ook nog eens onze rechtspraak te gaan belasten om die eisen ingewilligd te krijgen, dat gaat mij persoonlijk veel te ver.
Voor mij zou dit al voldoende reden zijn om op dat moment te zeggen van "dit gaat te ver dan doen we het niet". Punt.
En dan? Dan kan men op de kop gaan staan en dan gebeurt er niets meer, want we hoeven het immers niet te doen.

We kunnen dan beter onze aandacht vestigen op hedendaagse bestrijding van racisme dan oude koeien uit de sloot te gaan trekken en dan ook nog het deksel van de put als ondankbaarheid op onze kop te moeten krijgen.

Als het nu individuele personen waren, ja dan kan ik deze ondankbaarheid nog wel begrijpen. Maar het gaat hier om maar liefst 5 stichtingen. Ik krijg het idee dat de gekleurde bevolking bij dit soort zaken, puur en alleen met oogkleppen op egoistisch denkt en totaal niet naar het grotere plaatje kijkt.
Of de woorden vrijwillig en dankbaarheid niet bekend zijn.
 
Ik heb nog steeds geen excuus van de RDW
Belasting dienst
Overheid
NAM
.....



Excuus maken over iets wat onze oud landgenoten ooit hebben gedaan
Dat mogen we ook niet meer gebruiken tegen onze oosterburen

P.S.
Al vast mijn excuus als ik hiermee iemand heb beledigd in welke vorm dan ook.
OF
Iemand die denkt dat hij /zij / het zich aangesproken moet voelen.

Ow nog een P.S...
Das he eigen probleem!
Niemand dwingt je mijn teksten te lezen!
 
Dat mogen we ook niet meer gebruiken tegen onze oosterburen
Exact, en die doen al heel lang geen herstelbetalingen meer, laat staan excuses.
En nee ik vind niet dat je iets zegt wat niet door de beugel kan. Dat waren immers ook vreselijke daden en behoren ook tot onze geschiedenis. Net zoals het ontvoeren en verkopen van blanke slavinnen wat ik noemde.
Net zoals de Spaanse inquisitie, heeft de kerk daar ooit excuses voor gemaakt?

Ik bedoel maar... waar is de dankbaarheid vanwege het feit dat de regering dit vrijwillig wenst te doen om de nabestaanden zich beter te laten voelen?
 
Voor wat ik ervan heb begrepen is het een probleem dat een (witte) overheid een datum heeft bepaald dat is iets wat men dus kennelijk niet wil omdat dan de blanke de 'zwarte medemens' weer zijn wil oplegt.....
Ik snap het allemaal niet meer......kennelijk zit de frustratie diep, alleen snap ik niet waarom de huidige generatie excuses moet maken voor wat onze voorvaderen gedaan hebben.....
 
Ja exact. Wij willen helemaal niets opleggen, we wilden gewoon iets goeds doen en hebben daarbij een datum geprikt. Schijnbaar valt die datum weer niet in goede aarde of moet er tegenwoordig overleg zijn om excuses te mogen maken.

Maar da's precies wat ik bedoel... waarom moet het? En als we het al doen, waar is dan de dankbaarheid in plaats van frustratie?
 
Sorry hoor, ik begrijp het niet meer ;)
 
Er zijn al geluiden dat men een vrije dag wil gaan geven tijdens Keti-koti (1 juli) dit zou kunnen door 2de paasdag te schrappen.
 
gewoon geen excuus maken als het toch niet goed uitkomt.
zijn we ook van het gemier over die vrije dagen af
 
Ben benieuwd hoe ze dat dan willen doen met die 2de paasdag, want voor blanken is dat een heilige dag.

Ik hoor nu ook al dat ze gaan eisen dat er o.a. een fonds komt voor herstelbetalingen. :(
Nou daar ben ik fel op tegen. Het kan niet zo zijn dat heel Nederland als enige land gaat boeten voor iets waar met name 1 a 2 provincies (en veel andere landen) zich deels mee bezig hebben gehouden in een zeer ver verleden.
Als het op die manier moet, dan ga je echt weer aversie kweken want dat is onredelijk.

Enige oplossing is inderdaad dan om het hele excuus gebeuren maar af te blazen, want er is geen enkele noodzaak voor.
Er is ook geen enkel ander land wat ook maar ergens een excuus voor denkt aan te bieden.
 
in Nederland is alles mogelijk en geven gewoon toe......
 
We laten ons steeds weer inpakken.
T'is het zelfde verhaal als met de zwarte pieten.
Dit had ook totaal niks met slavernij te maken.
Laten we gewoon 1 zijn met elkaar.
Geen verschil maken in kleur.
 
Laten we gewoon 1 zijn met elkaar.
nou...
in dit land wonen,werken, steun trekken......
lands cultuur en gebruiken respecteren!

ik moet die pipo's in den haag ook trekken...
valt me ook zwaar helaas.

ben ik het niet eens met de cultuur of gebruiken van een land ga ik er niet heen
dus waarom zou je dan in een land gaan wonen als je je niet kunt verenigen met de cultuur en gebruiken?
 
dus waarom zou je dan in een land gaan wonen als je je niet kunt verenigen met de cultuur en gebruiken?
Velen zijn gewoon hier geboren inmiddels en het is een minderheid. De meerderheid maakt zich niet eens druk om zwarte piet of sterker nog, viert het gewoon mee en vindt dat gebeuren ook onzin.

Maar ik begrijp het hele gebeuren niet van eisen gaan stellen en herstelbetalingen willen voor iets wat onze verre voorouders ooit eens gedaan heeft en daar zelfs maar een klein deel van. En daar wil men dan heel Nederland verantwoordelijk voor stellen?
Nog even los van het feit dat er eisen tussen zitten die tegen de grondwet in gaan, je kunt geen woord verbieden, dat is in conflict met onze vrijheid (van meningsuiting). En er zijn zaken die ze in het buurland Curacoa nog niet eens durven eisen.

Wij hebben allemaal last van die politici in De Haag inderdaad, dus wij blanken hebben het net zo moeilijk momenteel. Ons hoor je al lang niet meer klagen over iets van meer dan 150 jaar geleden. Sterker nog, er is niet eens zo'n groep Nederlanders die een excuus van de Duitsers wil en daar stichtingen voor opricht en dat is pas 77 jaar geleden en daar leven nu nog mensen van.
Voor goede vrede moet je ook dingen kunnen los laten.
 
Velen zijn gewoon hier geboren inmiddels en het is een minderheid.
meeste hebben wel een dubbel paspoort dus lever NL maar in als je het niet eens bent met de cultuur.
voor de gene die geen 2e paspoort hebben en toch tegen onze cultuur zijn...
zoek een ander land!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Ik vrees dat wij een ander land moeten gaan zoeken. Nederland wordt sinds de jaren 70 al aardig gekoloniseerd.
Wij zijn strakjes de nieuwe palestijnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tech
@Dr.Z
moeten we ook een andere taal leren dan? want dat gaat me niet meer lukken...
aan de andere kant.
politiek denhaag spreekt al een andere taal dan de burger :giggle:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tech



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan