Ontvangst verbeteren

elstoplo

Jr. Member
Lid sinds
4 okt 2013
Berichten
66
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
74
Graag antwoord / advies op mijn volgende vraag.

Ik heb een Visiosat bisatelite schotel met daarop 4 lnnb's t.w. Astra1. Astra 2, Hotbird en Astra3
Probleem wat er bij mij is dat de HD ontvangst heel erg gevoelig is en bij minder goed weer (regen) verstoord wordt of zelfs weg valt.
De opstelling staat zo stijf tegen elkaar dat bij mij de indruk is ontstaan dat het allemaal te kritisch is.

Nu dacht ik daar een LNB weg te halen om wat ruimte te winnen zodat ik wat meer kan schuiven om de ontvangsten te kunnen verbeteren.
Hamvraag is nu zou dit kunnen bijdragen tot verbetering zo ja welke LNB dan te verwijderen. Zelf denk ik aan Hotbird, daar zitten toch Aziatische zenders op?

Ben zeer wel benieuwd naar uw reacties.
 
1e vraag die bij mij opkomen
Is HD ontvangst op alle satellieten zo gevoelig? of slechts op een satellet.

2e vraag welk type Visiosat bisatelite schotel
 
He lang niet gesproken :)
Nee het is alleen op de HD zenders de overigen doen het prima.

Ja het type schotel daar vraag  je me wat. Ik heb nog op de aankoopbon gekeken maar daar staat alleen wat ik heb benoemd in mijn vraagstelling.
Wat ik eraan kan toevoegen hij is 12 jaar oud / jong en wit van kleur.
Hier zal je het mee moeten doen.
 
Vraag 1 is niet goed of maar half beantwoord..zijn hd zenders op andere satellieten ook gevoelig voor ontvangst of alleen die van nl 23.5 east
 
oke alleen 23,5 mij lijkt het erop dat die afstanden van LNB's van de schotel perfeect zijn uitgerekend en dat er niks mis mee is ,

Ik verwacht eerder dat je schotel ietsje verkeerd staat hoeft niet veel te zijn die satellieten staan.
Dit kan zowel horizontaal of vertikaal staan en die verdomde HD zenders zijn daar gevoelig voor.

Misschien door het stormachtige weer toch de gehele schotel ietsje verschoven, ik neem aan dat de LNB's gewoon los van elkaar staan of heb je voor 19,2 en 23,5 een combi??

Dan kan het zijn dat die een correctie nodig heeeft
 
Ik heb 4 losse lnb's op de beugel staan.
 
Dan de schotel een tikkie naar links of naar rechts of naar boven of naar beneden. De positie van de lnb's zijn gedefinieerd in de onderlinge afstand en heeft het mi geen zin om er een af te halen. Mss de lnb van 23.5 iets kantelen.

 
Ik ga eens kijken als het wat droger is. Nu spoel je van de weg af!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan