Op DM500 opgenomen films afspelen op computer

P

PieterD

Ik neem voor mijn zoons films op van de DM500 op een externe HD, met als rsize 4096 en wsize 4096 (heb ergens gelezen dat dat voor de DM500 de beste instelling is)

Als ik die probeer te bekijken met VLC zitten er veel freezes in, terwijl, als ik tijdens de opname op tv meekijk, dat niet zo is en alles vlekkeloos en zonder hakkelen op het scherm te zien is.

Ik neem nu als volgt op:

op zender rode knop (epg), vervolgens op de epg gegevens van de film die ik wil opnemen groene knop en nogmaals groene knop.

Moet ik daar wat in veranderen of moet ik bij VLC instellingen veranderen.

Als ik de films via Windows Media Player bekijk zitten er minder freezes in, maar worden vaker stukken overgeslagen en hakkelt het geluid.

PieterD

Ik denk dat de 500 hier niet goed mee over weg kan.

Een film nam ik altijd op met een dvd recorder met de 500.

Jawel het moet kunnen, een kennis van mij nam zelfs op een NAS op met de DM500. Ook op Duck heb ik gelezen dat het kan.

Maar de freezes kunnen door de gebruikte methode veroorzaakt worden.

Misschien is het handig als Pieter even aangeeft op welke wijze hij exact gemount is, er zijn namelijk een paar methodes en als de ene methode niet goed werkt zou de andere methode misschien beter kunnen werken.

Nu iets anders , ik heb met de dm500hd een server aangemaakt om te streamen van pc naar de dream , en het werkt met vlc 1.0.5 , zowel streamen naar de box als streamen naar de PC

Hopelijk heeft iemand hier iets aan , ik weet niet of deze versie met oudere dreamboxen werkt , dus testers gevraagd

Freezes heb ik nog niet gezien

Laatst bewerkt door een moderator:
Naar aanleiding van de opmerking van Blach Tiger het volgende:

De mount is gemaakt via systeeminstellingen, netwerkmounts.

Op de DM500 staat de PLI Jade.

Bestandsysteem CIFS, ip ip van de netwerkschijf, mountpunt /media/hdd, serverdirectory public, gebruikersnaam dream, wachtwoord dream, rsize en wsize 4096, zoals al gezegd omdat ik ergens gelezen heb dat dat de beste grootes zijn.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten op welke andere manier ik de mount zou kunnen maken.

Pieter

Heb je je map Public gedeeld? En rechten voor je user goed gezet.

En in je gedeelde map een submap aanmaken movie.

Ik draai met nabilo image btw. En maak de Mounts aan in de webinterface.

Of te wel, ip adres in typen inje browser, Config, Mountmanager.

Omschrijving (naam) zelf iets intypen

Filesystem Type (1) =CIFS

Vinkje automount aan!

Client directory: /mnt/media | /media/hdd

ps: Ik weet niet of het mag, maar heb nog een pdfje gevonden.

Laatst bewerkt:
Het probleem waar ik het nu over heb zit niet in het opnemen, maar, na het opnemen, in het afspelen van de film.

De film wordt opgenomen op de netwerkschijf en dan afgespeeld op de computer: dan krijg ik freezes.

Ik gebruik op de computer CLC.

Pieter

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 11:44 uur ----------

Oh, Rayman,

de link naar de pdf werkt niet. PM'tje misschien?

Per PM is inderdaad beter. Naar betreffende site linken we niet.

Overigens staat hier in onze handleidingensectie ook van iemand een methode om te mounten op een NSLU:

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=10832

Dit is weliswaar voor een 7025 maar de methode op zich moet ook werken voor een 500, met die uitzondering dat je daar geen HDD voor hoeft uit te schakelen.

Pm verstuurd..

Ja ik had al een vermoeden, sorry voor het ongemak.

Was ook niet een link naar ander forum btw. Maar een pdf.

Maar goed, link verwijderd zie ik;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan