OpenPLI problemen met 2de tuner

Tiemen

New Member
Lid sinds
20 jun 2015
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi wij hebben een ontvanger met 2 tuners met OpenPLI 4 erop.

Het probleem is als we op gaan nemen kan er op de 2de tuner niet meer gekeken worden naar een gecodeerde zender de vrije zender doen het wel.

Er komt wel te staan dat hij een sleutel krijgt maar het beeld blijft zwart.

We hebben ook de coax kabel van de schotel gewisseld gehad maar probleem blijft beide hebben ontvangst van de schotel.

Heb de ontvanger al geüpdate , fastscan gedaan maar niets helpt, wat zal het probleem kunnen zijn of ???

bedankt voor jullie hulp

 
Ik neem aan, dat je maar een coax hebt lopen, van schotel naar ontvanger.

Dus als je opneemt van één satelliet, kan er geen tweede signaal doorgegeven worden van schotel naar andere tuner.

Om het begrijpelijker te maken: Als je 2 aparte ontvangers op dezelfde coax aansluit, functioneert er slechts één .

Ikzelf heb voor dit doel een dubbele coax kabel lopen.

gr. George

 
Sommige zenders zitten op dezelfde frequentie hierdoor kan het dus soms voorkomen dat je wel kan opnemen en kijken.

Het is idd. slimmer een coaxkabel te trekken. Er zijn LNB die 2 of meerdere aan aansluitingen hebben.

 
Inderdaad, of disecq schakelaar, met 2 uitgangen...  ;) gr. George

 
Hoi , ik heb 2 coax lopen en een duo LNB , er kan wel opgenomen worden en dan bijvoorbeeld BVN kijken of een vrij Duits zender , maar geen gecodeerde zender dan blijft het beeld zwart 

 
Dan is het probleen simpel.

Je zult tweede kaartje moeten aanschaffen....

Of:

Ik weet niet, of Open Pli zo in te stellen is, dat je een zog. thuis netwerk krijgt....?

En ook niet, of zoiets wel besproken mag worden op dit christelijke forum....  :confused:

gr. George

 
Dit bericht ben ik al op drie sites tegengekomen en het is al opgelost hij heeft een andere cc cam er op geinstalleerd die doet het wel.

 
Altijd fijn die terugkoppeling.

 
Ja dat terugkoppelen..... soms vergeten mensen dat wel eens. :)

Ik vond het al vreemd want het leek mij sterk dat in 1 ontvanger met 2 tuners ook 2 kaarten gebruikt zouden moeten worden, normaliter maken die beiden van dezelfde kaart gebruik.

@Marie: Ondanks onze "christelijkheid" mag interne sharing hier gewoon besproken worden hoor, hebben we zelfs een speciaal subforum voor.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan