OpenVPN server op VPS?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.809
Waarderingsscore
1.017
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Heeft er iemand al eens een OpenVPN sever op een VPS op gezet?
Zoja, wie?

En dan bedoel ik niet een vpn servertje op een router thuis of zoiets want dat werkt volgens mij toch anders, of toch niet? Want dan zit je al met interne ip's te werken terwijl je op een VPS met een extern ip zit.
Graag -geen- links naar hoe het moet op internet, daar heb ik er zelf al zat van gevonden.
Ben specifiek op zoek naar iemand die zoiets al eens op gezet heeft.
Liefst op een manier waarop je dus naast het certificaat ook moet inloggen met usernaam en wachtwoord.

Iemand al eens gedaan?
 
Ik heb in mijn router vpn  geinstalleerd (asus 3200) en kan in de router aangeven welk device daar gebruik van maakt.

In mijn geval is de dreambox en de download pc de enige  twee die daar gebruik van maken , moet wel zeggen dat de snelheid enorm verlaagd wordt, maar het werkt.

VPS zegt mij niets
 
https://nl.wikipedia.org/wiki/Virtual_private_server
 
Black Tiger zei:
Graag -geen- links naar hoe het moet op internet, daar heb ik er zelf al zat van gevonden.
 
Hmmz... het blijkt dat lezen toch een kunst is inderdaad:
@The_Matrix:
En dan bedoel ik niet een vpn servertje op een router thuis of zoiets

@Jacob: Zie reactie van freggel1.
 
Idd lezen is heel moeilijk
Jacob reageert op mijn reactie VPS zegt me niks. En legt mij uit wat dat is.
Zowel freggel1 en jij hebben dat over het hoofd gezien of niet gelezen. Punt.

Muggen. Ik gaf alleen aan hoe vpn in mij router werkte op jouw reactie werkt anders of toch niet? Duidelijk een vraagteken dus een vraag.  En ik dacht mss heb je daar wat aan,
Dus niet.
 
Ok ik mag me ook vergissen, wist niet dat Jacob op jou reageerde, mij niet duidelijk genoeg.
Ik zie her en der teveel overbodige of nutteloze info waar ik niets mee kan en dan wordt je er wat moedeloos van, vandaar specifiek de vraag voor iemand met ervaring op dit gebied.

Helaas dus, had er niets aan, met name vanwege deze, misschien had ik die wat hoger moeten zetten:
Liefst op een manier waarop je dus naast het certificaat ook moet inloggen met usernaam en wachtwoord.
Want dat was dus waarom er stond "of toch niet?" want dat vroeg ik me gewoon af.
Met devices en zonder wachtwoord heb ik al draaien op een VPS (servertje in datacentrum dus zeg maar), was echt op zoek naar met logins.

Kortom ben naar iemand op zoek die:
1.) Ervaring heeft met draaien van een VPN op een VPS, dus werken met externe ip adressen anders wordt het verwarrend.
2.) Moet werken met usernaam en wachtwoord en certificaat gemaakt worden.

Heb het al als volgt draaien:
1.)  VPN server werkend op een VPS
2.) Met automatisch aanmaken van een certificaat bij aanmaken client.

Het is een bomen en bos verhaal, oftewel ik vind teveel links met teveel verschillen, of in comments zie je weer dat het niet werkt of weet ik wat.

Vind zelfs dit verhaal al verwarrend.
1. Login to the Application and Go to Settings  -> VPN

2. Upload the Certificate file or enter the URL of the certificates file ( http://yourwebsite/filename.zip )

3. Enter the username / Password and connect to the VPN

Requirements:
-  You must have your own VPN Server with OpenVPN configured.
-  You have to provide the certificate URL to your customers along with username/password for logging into the VPN
-  Certificate URL: Once you have set up the server or more than one servers you should have the certificates for each server that you need to zip and upload it to your server or website and give the URL to your customers like http://yourwebsite/filename.zip

Misschien als ik er 1 of 2x mee gewerkt heb dat ik 't ook appeltje eitje vind, maar dat is nu nog niet aan de orde.
Gebruik zelf altijd een lifetime VPN waar ik op kan inloggen indien nodig, hoef ik nergens naar om te kijken.
 
klopt ik reageerde op the matrix.
BT ik  neem aan dat jij zelf wel weet wat vps is. :)
 
Oeps ik moet ook sorry, zeggen, heb de opmerking geen links zien staan, maar niet vpn of vps. :stupid: 
 
Yep sorry mensen, was een beetje gestresst en op een ander forum zaten er al een paar te neuzelen. Had ik beter moeten scheiden.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan