[opgelost] Dm500hd flashen

bolliee

Jr. Member
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
58
Heeft iemand voor deze box toevallig een handleiding voor flashen??
 
We hebben geen DM500HD maar zal zelfde zijn als elke andere Enigma2 dreambox, want de box moet in SecondStage stoppen:

- box met je lokaal netwerk verbinden via netwerkkabel (modem/router)
- op modem/router moet dhcp aan staan zodat de box autom. een ip krijgt
- spanning er af
- knop aan de voorkant ingedrukt houden
- spanning er op
- ip wat je box heeft gekregen (moet je wel weten) in je browser intikken
- firmware upgrade in je browserscherm kiezen
- enz

Lukt dat niet dan kun je DreamUp v1.3.3.5 gebruiken

Het staat (in het duits) ook beschreven op de website van DMM
 
Ok thanks,moet even wachten tot die dingen weer leverbaar zijn..
 
Is er al iemand die de 500 HD geflashed heeft? Ik heb vandaag de box binnengekregen, maar krijg hem maar niet geflashed. Als ik die handleiding volg op de site van dmm, kom ik maar niet in het upgrade scherm zoals aangegeven in de link. Ik kom direct in dreambox webcontrol en kan nergens upgraden. Als ik alleen al cccam in de box kon krijgen was ik al even geholpen, flashen kan dan later nog, maar ik op deze manier kan ik niet veel. Wie kan me aub helpen?
 
Zet de ontvanger uit met de schakelaar op de achterkant.
Houd de standbyknop aan de voorkant ingedrukt en schakel de ontvanger aan met de schakelaar op de achterkant (ongeveer 10 seconden ingedrukt houden).
Type in je webbrowser het ip adres van de box (wel even vooraf noteren) en kies voor upgrade.
 
Dat had ik al geprobeerd, maar het wilde maar niet lukken. Nu ben ik erachter gekomen wat het was, ik gebruik firefox als browser en blijkbaar had hij daar problemen mee, want ik open via explorer en meteen pakt hij wel. Heb hem nu geflashed en werkt perfect.
 
firefox of ie mag niks uitmaken, wij flashen al onze boxen met firefox en dat zijn heel wat verschillende types dreamboxen. Maar hij doet het weer, dus probleem opgelost.
 
sins vandaag ben ook ik de trotse bezitter van een DB500HD. wel ff wennen hoor zo'n kleine droombox. Maar goed eerst ff goed lezen hoe dat zit met het flashen en hoppa gaat als een speer idd. heb het gedaan met mijn linux pc waar firefox explorer opstaat.

ps iemand nog een goeie nederlandse settingslijst voor mij?
 
dat ligt eraan wat je wensen zijn ik ga ervanuit dat je Enigma 2 in de box hebt

Regelmatig (1 keer per maand maak ik een settinglijst en die wordt geupload naar de website van Black Tiger. (als ie wakker is ;-))

Maar voor deze keer kun je hem van mijn site down loaden deze is vers van 9-8-2010

in je box pompen met dreamset laatste versie is 230

www.gzieltjens.nl/the-matrix/E2.zip
succes er mee
 
bedank voor de snelle reactie MAtrix en idd mijn DB geeft enigma 2.

Nu viel mij nog iets op aan deze dreambox. dat de TV niet overschakeld naar hdmi poort waar de dreambox op zit als je de dreambox aan zet. Zou kunnen dat het aan een instelling van de TV ligt. ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden. iemand enig idee?
 
Probeer eens in het menu van je TV je hdmi als eerste te plaatsen , het kan daaraan liggen
 
helaas is het niet zo makkelijk luca. HDMI staat wat dit betreft nog in de kinder schoenen, of zoals tegenstanders moeten doen geloven heeft HDMI niet het (gemak) van een scartkabel.

Als je bijvoorbeeld een samsung TV hebt en een samsung bleuray speler gaat het weer wel automatisch, maar die apparaten kunnen cominiseren met mekaar en mijn Dreambox heeft nooit samsungnees op school gehad.

oke oke ik zal wel weer ophouden voordat niemand er weer niets van snapt
 
Neo , hier start mijn tv op , gaat dan eerst naar de analoge kabel , en zodra hij een digitaal signaal op een van de HDMI poorten ziet schakelt hij automatisch daar naartoe
Het is wel een recente panasonic ( omruiltoestel de vorige had tijdens de garantieperiode een probleem met het scherm .prachtservice bij pana)
En wat betreft scartkabels , die kan ik nog net gebruiken om een autotje te slepen die dingen worden hier nooit meer gebruikt
 
Wil toch nog even zeggen dat het niet aan de dreambox ligt maar aan mijn media player van eminent. die ondesteund geen simplink, en houd daarnaast ook alle andere HDMI apparaten schaakmat.
super irritant maar om elke keer de HDMI kabel van de media player er uit te moeten halen is ook onzin.
Met het zelfde gemak druk ik op een knopje extra  :pfff:
 
Ha HA Ha idd  :bloos: ik zie dat ik dat kreng al weer 4 jaar heb LoL.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan