Opname stopt regelmatig bij afspelen.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.500
Waarderingsscore
638
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Als ik een opname van een film oid afspeel op mijn Gigablue satelliet ontvanger dan stopt herhhaldelijk de film om na een tijd weer verdercte gaan , zeer lastig en onprettig om naar te kijken.
Als ik het TS bestand naar de laptop kopieer en hem daar afsperl dan loopt de film vlekkeloos af.

Dus de opname op de hdd is succesvol, maar waarom speelt deze niet gewoon af zonder haperingen.
Image probleem? Hmm wel goed opnemen, .

Gigablue quad plus en open ATV 6.3 image.
Iemand een idee.
(weet trouwens niet of dit het juiste topic is)

 
Sorry wij kennen OA 6.3 niet. Maar we nemen aan dat het een interne HDD betreft.
Heb je deze gemount via /etc/fstab?
Zo ja, kun je de mount-regel hier plaatsen.
Kun je ook de output geven van het commando:

df -h
 
Vreemd !!!, the matrix benaderd ons via PM met de melding dat hij hier niet meer kon replyen. Wellicht kan Black Tiger eens uitzoeken of dat aan het forum ligt of niet. [Later]: hoeft niet meer Black Tiger, zie ons volgende bericht hier. ;)

The matrix schreef in die PM de output van "df -h" welke o.a. is:

Code:
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs             420.3M    171.7M    248.6M  41% /
/dev/sda1               297.9G      1.5G    296.3G   1% /media/hdd

Het ging ons om de vrije ruimte in zijn flash en op hdd. Er is 41% van de flash in gebruik, dus meer dan voldoende vrije ruimte. Op de hdd is slechts 1% in gebruik, dus dat zit ook wel goed.

Kun je uit het bestand /etc/fstab eens de complete regel laten zien hier hoe je hdd is gemount. Dus de regel met "/dev/sda1" en /media/hdd" er in.
 
Ahhh we hebben het gevonden waarom the matrix niet kon replyen. We hadden het bericht van hem verplaatst naar "Minder gangbare ontvangers, CAMs, Modules" en dat is logischerwijs een "alleen lezen" forum. Foutje van ons, sorry. We hebben dus even "Overig" aangemaakt en zijn bericht dus naar hier verplaatst, waardoor je nu dus wel kunt replyen (als het goed is).
 
Fijn dat het weer werkt.

Ik wilde ook reageren, heb hier ook een Gigablue ontvanger en deze draait gewoon met OpenPli en ik kan alles gewoon afspelen (opname).
Misschien kan je er een andere image opzetten?
 
Ik heb geen gigablue 4k maar de eenvoudigere quad plus en daar is geen openpli voor helaas.
 
the matrix zei:
In fstab staat niets met /dev/sda1 en /media/hdd
Is het soms een externe HDD of een NAS? Zo ja dan zal het ons niet verbazen dat die hdd in automounts.xml staat (dus wordt gemount).
Overigens een image heeft vaak geen invloed op dit soort problemen, meestal is het de manier van hoe het device is gemount.
 
Verplaatsen is nog niet goed,
Er blijven 2 topics constant in nieuw geplaats hangen en het aantal replies en gelezen blifft op 0 staan.
Pas na het klikken op markeercalles als gelezen dan verdwijnen ze
 
root@gbquadplus:~# mount
ubi0:rootfs on / type ubifs (rw,relatime)
devtmpfs on /dev type devtmpfs (rw,relatime,size=284836k,nr_inodes=71209,mode=755)
proc on /proc type proc (rw,relatime)
sysfs on /sys type sysfs (rw,relatime)
debugfs on /sys/kernel/debug type debugfs (rw,relatime)
tmpfs on /media type tmpfs (rw,relatime,size=64k)
tmpfs on /var/volatile type tmpfs (rw,relatime)
/dev/sda1 on /media/hdd type ext4 (rw,relatime,data=ordered)
/dev/sdb1 on /media/usb type vfat (rw,relatime,fmask=0000,dmask=0000,allow_utime=0022,codepage=437,iocharset=iso8859-1,shortname=mixed,errors=remount-ro)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,relatime,gid=5,mode=620,ptmxmode=000)
fusectl on /sys/fs/fuse/connections type fusectl (rw,relatime)
nfsd on /proc/fs/nfsd type nfsd (rw,relatime)
/etc/auto.network on /media/autofs type autofs (rw,relatime,fd=6,pgrp=604,timeout=5,minproto=5,maxproto=5,indirect)
 
daar is niks vreemds aan. weet je zeker dat de harddisk in orde is? Heb je al eens een file system check gedaan op die hdd?
Dan moet de hdd niet gemount zijn, dus in dat geval 2 commando's in putty intikken:

umount /media/hdd

fsck /dev/sda1

omdat we niet weten waar die hdd gemount wordt, dan als het klaar is (en je geen gekke dingen ziet) dan rebooten
 
Ga ik na de vakantie ongetwijfeld verder uitzoeken want zo is het niet om asn te gluren. Of steeds het bestand downloaden en via apple tv bekijken.
iig bedankt.
 
ok fijne vakantie
 
Fijne vakantie.. Geniet ervan.
 
the matrix zei:
Ik heb geen gigablue 4k maar de eenvoudigere quad plus en daar is geen openpli voor helaas.

Openvision, is eigen Openpli

openvision.tech

https://openvision.tech/stb-images/gbue4k/
 
:sorry: Het genieten is 180? gedraaid in verdriet.
Moeder is op 26-07 na zeer korte ziekbed overleden , afgelopen woensdag was de uitvaart.  :'(

Op zich een mooi afscheid van mijn moeke bijna 95 (08-08), het is goed zo.
Zat 3 jaar in een gesloten afdeling in Dongen (plotselinge voorkwab dementie op 91 jarige leeftijd)
Uitvaart was in tilburg waar onze beide families wonen.
Dus een verre trip vanuit Almelo.

 
Oeps Guardian dikke vingers je hebt de verkeerde aangeklikt , bedankt heb de quad plus gevonden.
 
@Matrix, gecondoleerd, en veel sterkte met de verwerking van het verlies voor jou en de familie!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan