opnemen

sat-ed

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
4 mei 2010
Berichten
1.409
Waarderingsscore
312
Punten
83
Locatie
grunn
denk dat ik hier moet zijn.
ik zit weer eens te denken
we krijgen binnenkort glas een aansluiting (min of meer verplicht) maare.. heb nu een vu ultimo met 2x s2 tuners en 1x dual dvb c tuner met zowel een CD als ziggo smart card er in incl abonnementen (ander verhaal) en we nemen dus naar hartenlust op maar...
hoe regel ik dat straks met glas? of kan ik beter wat er nu staat laten draaien?
vernam ook dat er een mogelijkheid bestaat dat CD kaart straks uitvalt met oscam?
misschien een s2 tuner er uit halen en dvb c er bij plaatsen en ziggo er naast laten lopen?

hoe denken jullie hier over?
gaat me voornamelijk om het zelf kunnen bepalen wat je wanneer (terug)kijkt
zonder dat @#@$#$ reclame
 
Nee in de Android sectie zat je niet goed... maar is niet erg, wij verplaatsen het wel naar de juiste sectie.

De hele vraag begint met van wie je straks die glas aansluiting krijgt. Als het niet Ziggo is, dan begint dat met navragen bij je nieuwe provider.
Als het wel Ziggo is, dan denk ik niet dat er iets veranderd, want dan zouden ze ook je Ziggo TV apparatuur moeten gaan wijzigen.
Volgens mij komt er achter de glas aansluiting net als nu een filter met een TV aansluiting zoals je gewend bent en een modem aansluiting.
Weet ik niet 100% zeker maar lijkt mij het meest voor de hand liggend.
Dan zou jou ook gewoon je DVB-C kunnen blijven gebruiken, anders zou ik eens kijken voor een Ziggo Nextbox. Kost iets meer maar dan kun je ook enorm veel opnemen, alleen in de cloud dan, maar werkt perfect.

Een glasvezelmodem is weliswaar anders voor het binnkomende signaal en bekabeling, maar wat er uit komt zijn net zo goed LAN aansluitingen net alsof je een gewone router gebruikt, alleen kan de snelheid hoger zijn. Dus voor internet verandert er qua gebruik niets.

Een CD kaart uitvallen met Oscam? Zou kunnen maar als men zegt dat dit door glasvezel zou komen zijn dat spookverhalen.
 
Dat is toekomst kijken. Wie zegt je dat je met glas daadwerkelijk DVB-C krijgt. In de meeste gevallen is dit (gesloten) IPTV met een bijbehorend KPN/Arris bakje.
M7 schakelt (naar eigen zeggen) vanaf februari 2022 de Seca3 tunnel uit. Of dat direct volledig of gefaseerd gebeurt is nog niet duidelijk. Officieel blijft de CAM701, CAM803 en de gecertificeerde ontvangers over.. De CAM803 is zelfs volledig CI+ en werkt alleen als je box CI+ 1.3 ondersteunt.
 
De hele vraag begint met van wie je straks die glas aansluiting krijgt.
geen ziggo gaat via glasdraad
Een CD kaart uitvallen met Oscam? Zou kunnen maar als men zegt dat dit door glasvezel zou komen zijn dat spookverhalen.
ik heb het niet over spook verhalen
M7 schakelt (naar eigen zeggen) vanaf februari 2022 de Seca3 tunnel uit
hier had ik het over
Dus voor internet verandert er qua gebruik niets.
i know gaat het ook niet om.

in het kort
is het mogelijk om met glasvezel internet te kunnen opnemen en dan niet in de cloud en dan ook meerdere zenders
 
geen ziggo gaat via glasdraad
Dan ben je nog niet geheel up to date. Er zijn inmiddels al Ziggo aansluitingen op glas tot binnen, zij het zeer beperkt.
KPN heb ik laatst gevraagd, daar kun je wel opnemen maar niet zoals dat bij Ziggo met een Nextbox kan en die gebruiken ook andere apparatuur dus ik denk dat je dan toch bij je glasvezelprovider eerst moet gaan navragen welke apparatuur je krijgt. KPN geeft dacht ik ook geen smartcards meer uit maar ik kan me vergissen. Bij DVB-T2 in elk geval niet.
Er kunnen meer zenders worden opgenomen, werd mij door een KPN medewerker gezegd, dus zelf opnemen. Dat was via ADSL en zal via Glas niet anders zijn. Hoeveel tegelijk was dacht ik een stuk minder dan bij Ziggo en volgens mij heb je dan ook KPN apparatuur nodig.
Daarbij ga ik voor het gemak even van KPN uit. Bij andere provider best even gewoon klantenservice bellen en daar navragen.

hier had ik het over
Ah oke, omdat dit bij dat hele glasvezel verhaal stond werkte dat wat verwarrend.
 
Dan ben je nog niet geheel up to date
euh degene die het aanlegt heet glasdraad dit heeft helemaal niets met ziggo te maken.
meeste providers zijn kpn gerelateerd.
ik weet dat ziggo bezig is met verglazing tot in huis maar dat zal in deze regio wel ergens 2060 worden.
dit is trouwens wel de reden dat we ziggo hebben want kpn is helemaal bagger euh rook signalen
bij je glasvezelprovider eerst moet gaan navragen welke apparatuur je krijgt.
we gebruiken nu ook alleen maar een modem van ziggo de rest is eigen apparatuur waaronder de vu ultimo
ben dus apart en wil het net ff anders als de meeste makke schapen maar daarvan zullen er meer zijn op dit forum
 
euh degene die het aanlegt heet glasdraad dit heeft helemaal niets met ziggo te maken.
Aangezien je glasdraad niet met een hoofdletter schreef dacht ik dat je bedoelde dat Ziggo niet over glas ging.
Mij was de naam Glasdraad niet bekend. Dat de meeste providers KPN gerelateerd zijn (c.q. van hun glas netwerk gebruik maken) is me wel bekend, dat is met ADSL net zo het geval.
KPN is hier begonnen, zou een jaar of 3 duren, en dan komen ze deze kant op, ik denk dat ik het niet meer mee ga maken. Eer ze hier zijn zulle we een 12 jaar verder zijn vermoedelijk. Dan ben ik op een leeftijd dat het me niet meer interesseert. Vermits er tijd van leven is uiterard.

Ik begreep wel dat je eigen apparatuur gebruikt, zo apart ben je niet, heb ik ook tot zeer lang gedaan, totdat m'n ontvanger stuk ging. Bij Ziggo kan dat omdat er een DVB-C signaal over de kabel gaat en je toen nog smartcards kon krijgen.

Wat ik ervan lees gebruikt KPN het IPTV protocol. Wat ik er tot nu toe van lees is dat met KPN apparatuur opnemen tot 6 programma's mogelijk is.
Met eigen apparatuur is dat (wat ik er tot nu toe over vond) niet mogelijk omdat KPN de gegevens niet verstrekt.

Misschien zit er hier wel iemand op het forum die KPN glasvezel heeft en dat kan vertellen.
Ik las op Tweakers van iemand die bij een andere provider zat en wel kon opnemen maar niet kon doorspoelen. In beide gevallen moet er betaald worden voor een "opneem pakket".
 
maar daarvan zullen er meer zijn op dit forum

Ik ben niet echt een mak schaap maar de vraag die jij nu hier stelt, dit heb ik me ook regelmatig af zitten vragen hoe het straks gaat met dat glasvezel en nu met DVB-C.

Mocht er iets gaan veranderen dan is het eerste waar ik aan denk, dit is de kans voor ontwikkelaars om met nieuwe hardware of softwarematig het signaal weer om te vormen naar DVB-C.
 
De vraag is of dat gaat lukken. Maar zolang KPN de gegevens niet gaat vrijgeven ben je weer aan hun gebonden. Juist iets waar ik een bloedhekel aan heb. En een opnamepakket? Pffff... wat een bull... gewoon weer een manier om extra geld te verdienen. 5 euri p/m en dank u.
 
Dat is precies de reden waarom ze dit doen! Winstmaximalisatie noemen ze dat. Eerst je eigen opnamemogelijkheid te saboteren en dan (gut wat zijn we toch lief) het via hun cloud aan te bieden. Volledige controle over mogelijkheid en tijdsspanne (na maximaal 1 jaar is je opname weg). Meer betalen (waarvoor je dus al betaald hebt!!) en je mag meer bewaren (en wellicht langer bewaren).. Ik geef op een briefje dat bij die personen na een jaar gewoon een storing optreedt op de server en de boel alsnog na een jaar weg is… De KPN is een hele vieze partij op dat gebied..

Heb je een box met HDMI-IN dan kunnen ze lekker de boom in! Streamserver pakketje uit de feed installeren en lekker opnemen op de eigen box…
 
Ik wil niet te negatief overkomen want wat ik nu schrijf is cynisch bedoeld, en een ieder heeft zo zijn interesse qua programma's. Maar als je 1 maand films opneemt van zenders zoals RTL7 en Veronica dan heb je het aanbod van het hele jaar al te pakken want alles wordt toch herhaald. ;)
 
Dat is ook zo, maar dat geeft ze niet het recht om je opnameplezier te vergallen…
 
100 % eens met mimisiku in deze thread.
Mijn moeder (die helemaal niets snapt van het opnemen of afspelen van die opnames) heeft al een tijdje glasvezel, als 1 van de eersten in de regio.
Eerst ging dat anders, maar nu is dat een Arris achtig bakkie bij de tv waar moeders dus ook de ballen van snapt.
Maar als je iets opgenomen hebt, dan staat dat op een ("cloud", want dat klinkt wel lekker modernen dus trendy) server van KPN en heb je er nog steeds niets over te zeggen.
Je opnames zijn na een bepaalde tijd gewoon verdwenen, jammer dan.
 
Dat is inderdaad het nadeel van cloud opnames. Dat is harddisk ruimte op servers. Dat gaan ze natuurlijk niet onbeperkt bewaren. Op zich is een jaar heel redelijk. Maar als je echt iets op neemt wat je graag zou willen houden, zoals dat altijd gekund heeft middels videorecorders, harddisk recorders, eigen ontvangers, dan heb je dikke pech.
Volgens mij is wat dat betreft Ziggo nog de enige uitzondering, vermits je een goede ontvanger en nog een smartcard hebt. Daar betaal je nu een paar euro per maand voor (met CI module). Als je nog oud klant bent dan heb je misschien nog eigen kaarten waar je niet voor hoeft te betalen.

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik dit wel lekker vind werken. Ik neem heel veel op met de NextBox en kijk ook veel later, fijn reclame doorspoelen. En als er iets is wat ik echt wil bewaren, dan download ik het wel ergens.
Heb ook al gezien dat mensen zelf opnames maken op een USB stick of harddisk met de opnamemogelijkheid van de TV en nu heb ik niet de beste ogen maar dat leek me best goede kwaliteit. Dat is misschien nog een alternatief.
Maar dan moet je wel een TV hebben met opnamemogelijkheid.
 
Dat is ook zo, maar dat geeft ze niet het recht om je opnameplezier te vergallen…
zal de volgende x mijn verhaal eerst aan jou voor leggen mimisiku DIT is precies het probleem in een notendop :giggle:dank!

maar goed het hele relaas van iedereen lezende (waarvoor dank) vraag ik me af of ik ziggo er wel uit gooi
denk dat CD er uit gaat als glas aangesloten is en dan lekker ziggo er naast hou tot die gaan lopen klieren of dat iemand een mogelijkheid heeft gevonden om het opnameplezier weer nieuw leven in te blazen.
links om of rechts om ik moet die glas in huis halen en heb daar toch kosten aan
en of ik dan en glas en ziggo heb of nu CD en ziggo blijft ook het zelfde

mits er verder dan niets of niemand gaat klooien zou de oplossing zijn
ultimo een dvbs2 er uit vervangen door dvbc
schotels over een dvbs2 tuner laten lopen voor de vrije kanalen en 2x dvbc tuners om tv te kijken en opnemen want ja ik heb nog een smartcard
Ik ben niet echt een mak schaap maar de vraag die jij nu hier stelt, dit heb ik me ook regelmatig af zitten vragen hoe het straks gaat met dat glasvezel en nu met DVB-C.
excuus bedoelde hem anders om.
ik bedoel er zijn veel makke schapen maar hier zullen meer "aparte" mensen zitten net als ik
maar ben dus niet de enigste die dit punt vooruit ziet
Aangezien je glasdraad niet met een hoofdletter schreef dacht ik dat je bedoelde dat Ziggo niet over glas ging.
hoofdletters betekend SCHREEUWEN :ROFLMAO: tenminste in de goede oude tijd in de chat rooms.
en ik schreeuw hun naam niet van de daken want zo geweldig zijn ze nu ook weer niet lol
eerst fikse discussie gehad over hun voorwaarden grmbl
 
Alhoewel DVB-C over glas mogelijk is, wordt daar om kostentechnische redenen vaak van afgezien. IPTV kan in één multiplex (lees frequentie) door glas verstuurd worden. Voor DVB-C moet het over meerdere frequenties gedaan worden. Dat gaat ten koste van andere (veel belangrijkere) applicaties (internet). Voor DVB-C over glas betekent meer apparatuur (duur!), DVB-C wordt gecomprimeerd om zoveel kanalen mogelijk per noodzakelijke frequentie te kunnen proppen om daarmee zo min mogelijke extra glasfrequenties te moeten opofferen. Aan de client side moet je dit weer gaan scheiden, dus ook nog eens een redelijk duur glasmodem… Dát is ook de reden van Ziggo om analoog uit te zetten! De enige échte reden…

Terwijl ik dit schrijf wordt bij ons (letterlijk voor de voordeur) glasvezel gelegd.. Ze zijn Haarlem na 5 gecancelde glasprojecten dan nu daadwerkelijk aan het verglazen… Niet dat ik het neem…
 
Haarlem daar heb je nog kans dat er meerdere partijen willen verglazen.
in het afgelegen "buiten" gebied zoals hier is de kans klein dat er glas gaat komen in korte termijn.
was dus ook zeer verbaast dat Glasdraad (zal het met een hoofdletter schrijven BT;)) dit wel ging doen.
ben er in gedoken en jawel ik lees weer iets wat een ander blijkbaar niet leest in de voorwaarden dus heb het afgehouden in eerste instantie.
na een paar mails en een paar pittige telefoontjes eindelijk iemand gesproken die en weet waar hij het over had en beslissings bevoegdheid heeft.
ik heb nu zwart op wit hoe de vork in de steel zit en is er dus een aanvulling op de voorwaarden.

maar goed al met al wel blij dat er glas komt

voordelen naar mijn idee:
monopoly positie ziggo is dan weg
snelheid voor de toekomst

nadelen:
zenders opnemen zal een drama worden
aanleg kosten
 
Nou, het is in Haarlem al 5 keer gecancelled.. In bepaalde wijkdelen steken de ducts uit de straat. Al jarenlang….
 
ik heb nu zwart op wit hoe de vork in de steel zit en is er dus een aanvulling op de voorwaarden.

Ik heb een beetje door die voorwaarden zitten lezen van Glasdraad maar die vastrechtvergoeding dat is wat zeg. Nu weet ik niet wat de maandelijkse kosten daarvan zijn maar voor buitengebieden kan dat behoorlijk oplopen denk ik.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan