Opstart zender in stellen.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
403
Punten
83
Leeftijd
73
Hallo het moet hier gezellig zijn zegt men.

Dus kom ik hier ook maar even buurten.

Mijn eerste vraag.

Als ik mijn dm 7020 van het net is geweest een weer opgestart wordt is dat altijd een blote vrouwen zender van pr*miere. :auw2:

De image is gemini 4.50.

Is dit ook ergens in te stellen.

Het is niet de zender waar het laatst naar is gekeken. :neenee:

Hoi janblues, welkom op het Satellite FUN Board !

Toch wel.

Het is de laatste zender waarnaar is gekeken toen het apparaat via het menu is uitgeschakeld.

Uitschakelen is dus niet standby zetten, maar de power knop op je afstandbediening lang indrukken en dan voor uitschakelen of herstarten kiezen.

Dit kun je ook doen via de menu knop.

Als je zo afsluit, word de lijst met laatst bekeken programma's opgeslagen.

Deze lijst heet overigens playlist.epl, en staat waarschijnlijk in /var/tuxbox/config/enigma (kan per image verschillen).

Hoe verklaar je dan dat hij af en toe naar 16 gr.oost gaat.

Alles van pr*mier ga ik wel eens bij langs maar 16 gr.oost daar kijk ik nooit.

IK trek de stekker er voor de nacht uit.

Mijn hond neemt nog wel eens een ab.

En als midden in de nacht de handel aan gaat ben ik niet blij.:[

De Dreamboxen kunnen wel eens raar doen. Als je ze van de stroom afhaalt kunnen ze wel eens een piekje krijgen bij het weer in steken. Althans dat was zeker bij de 7000 het geval.

Maar waarom de stekker er uit halen? Ik lees dat je een 7020 hebt, dan kun je hem toch ook met de schakelaar achter uit zetten?

Wel netjes eerst via menu->uitschakelen->nu uitschakelen en pas als hij uitgeschakeld is de knop op. Dan heb je als het goed is nergens last van.

Een andere optie is om de a/b ergens hoog te leggen dat de hond er niet bij kan.:biggrin:

Niet zo moeilijk dat te verklaren.

Als je gebruik maakt van playlist.epl, doordat je met pijltje links/rechts (naast toets 0) naar je favoriete programma's zapt, dan kom je langs van alles wat je bekeken hebt sinds de laatste keer netjes afsluiten.

Je hoeft mijn verklaring niet te geloven hoor.

Je kan het ook gewoon een keer proberen, en je zal zien dat wat ik zei gewoon klopt.

Als je het bestandje playlist.epl leegmaakt (dus niet wissen) met bijvoorbeeld DCC, dan kun je daarna een nieuwe playlist aanmaken.

Daarmee maak je een soort van snelzap lijst.

Wel dus steeds netjes afsluiten.

En je moet je realiseren dat dat playlist bestandje (net zoals nog andere belangrijke bestanden) tijdens afsluiten gekopieerd word naar een veilige plaats.

Dus dat er een backup is.

Die backup is er voor wanneer de box ineens uitvalt, en dat gebeurt bij jou dus dagelijks.

Want die box weet ook wanneer jij dat dagelijks herhaalt, niet dat je dat gaat doen en word er dus door verrast.

Ik stel vragen om er wat van op te steken.

Ook heb ik dit bord al een beetje door gespit en weet ik heel goed wie hier antwoord geeft.

En je antwoord neem ik wel serieus hoor.

99 van de 100 keer licht de a/b wel goed maar de ene keer ja.

En ik haal de stekker er uit omdat dan alles uit is zoals audio,tv en sat. ontvanger.

De reciever staat op st.b. als de stekker er in zit en kan niet uit.

Dan is dus het advies om je receiver (minstens eenmaal) niet op standby te zetten, maar eens helemaal af te sluiten.

Dat duurt iets langer, omdat er dan dus instellingen opgeslagen worden.

Heb alles gedaan volgens advies en ja het klopt.

En ik zet hem op de achterkant uit doe de tv uit en haal de stekker er uit.

Dan zet je hem op een andere manier uit.

Weer wat opgestoken.

To de master :aanbid:

En ik haal de stekker er uit omdat dan alles uit is zoals audio,tv en sat. ontvanger.
Oke begrijpelijk dat doen veel mensen op deze wijze.

De reciever staat op st.b. als de stekker er in zit en kan niet uit.
Nee hoor, op standby staat hij als je hem middels de afstandsbediening uit zet. Maar indien je de schakelaar aan de achterkant omzet, is het afgelopen, dan schakel je de voeding uit en staat hij ook niet meer op standby.

De 7020 heeft deze mogelijkheid. De stekker hoeft er dan ook niet uit.

Maar ik begrijp dat je een systeem hebt waarbij alles uit gaat. Toch wil ik adviseren om in dat geval de ontvanger uit te zetten op de door mij beschreven manier, dus via menu, uitschakelen en dan "nu uitschakelen" kiezen, alvorens je de stekker uit trekt c.q. alle apparatuur van de stroom haalt. Dit geldt ook voor meelezers!

En niet op standby zetten en dan de stekker er uit halen, dat kan tot vreemde dingen leiden aangezien het toch een kleine pc is.

Het kan zijn dat je dat ook op die manier doet maar dat was me uit het verhaal nog niet helemaal duidelijk geworden, vandaar dat ik de tip voor alle zekerheid nog even geeft.

Ook handig voor meelezers uiteraard.;)

B T Ik bedoelde met reciever mijn audio tuner/versterker.

Die kan aan de voorkant uit maar je kan hem daarna met de a/b weer aanzetten.

(Sony str DB 940 QS)

En de dreambox sluit ik nu af zoals het hoort en daarna gaat de stekker er uit.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan