Opstarten laptop Dell XPS 15 probleem

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
972
Punten
113
Leeftijd
75
Heb een del xps 15 laptop die niet direct opstart na indrukken pulsbutton,
Deze moet ik zeker zo'n 20 seconden vasthouden en dan start de laptop keurig op.

Kan daarna gewwoon probleemloos mijn dingetjes doen.
Maar owee als ik per ongeluk de aan/uit button aanraak dan is het direct afgelopen en gaat de laptop uit.

Iemand enig idee en is dit te fixen
bv in bios

Ik ben even voor je op zoek gegaan en het blijkt dat het euvel nogal eens graag voor komt.
Over het algemeen wijst dat op een accu die richting overlijden aan het gaan is.

Werk je op de accu toevallig of op de stroom met die laptop?

Maar toevallig vond ik ook nog deze post (klik) die nog een andere oplossing bood voor diegene.
Je zou het niet verwachten, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Feit is in elk geval dat als je hierop gaat zoeken, het dus een veel voorkomend euvel is.

In deze post staan 2 belangrijke mogelijkheden of de batterij in de laptop is gesneuveld of de powermanagment is defect. Omdat het een flinke tijd duurt voordat hij start vermoed ik een van die twee, alhoewel een batterij ( Knoopcel) nauwelijks kapot gaat in een laptop, maar wie weet ik ga die eerst inspecteren , power managment printje mss ergens iets te vinden .

alhoewel een batterij ( Knoopcel)
moeite met begrijpend Engels lezen ?

het gaat om de accu
ze halen alleen de bios batterij los om deze later weer terug te plaatsen

ow ene en bios batterij kan ook leeg...
2.8 volt op een goede meter is bij mij al wisselen want onder last zakt ie

Ik heb hem open gehad en snel weer dicht gemaakt. Geen batterij gevonden kan ook een condensator zijn gebruikt. Trouwens de accu lijkt in orde, die was leeg maar is toch vol maar dan in de aan stand. Dit wordt een klus voor de toko om de hoek.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan